Tweakers,
Al een tijdje ben ik aan het stoeien met het versturen van zowel IPTV als mijn normale netwerk over één kabel. Er loopt namelijk maar één utp kabel richting mijn tv en een tweede erbij trekken is geen optie.
Voor de beeldvorming heb ik een schematische weergave gemaakt van mijn netwerk:

A: Modem, Draytek Vigor2132FVn
B: Unmanaged 16 poorts netgear switch
C: Managed TP-Link SG105E
D: Wireless router
Voor de duidelijkheid: er loopt dus ook een kabel van B naar C
De VLAN instellingen die ik na wat googlen gevonden heb zijn voor mijn provider (vodafone thuis) als volgt:
internet: VLAN 300
IPTV: VLAN 640
Mijn plan was om de volgende instellingen in de beide switches op positie C in te stellen:
Poort 1: VLAN300 untagged
Poort 2: VLAN640 untagged
Poort 3: VLAN300 tagged & VLAN640 Tagged
de UTP kabel tussen de beide switches ("C") zou dan tussen poort 3 lopen op beide switches waarbij ik nog een Trunk in stel voor poort 1, 2 en 3. Op dit laatste lopen mijn pogingen steeds spaak en verteld de switch mij dat ik niet meerdere VLAN's in één trunk mag zetten. Wie kan mij vertellen wat ik fout doe?
Al een tijdje ben ik aan het stoeien met het versturen van zowel IPTV als mijn normale netwerk over één kabel. Er loopt namelijk maar één utp kabel richting mijn tv en een tweede erbij trekken is geen optie.
Voor de beeldvorming heb ik een schematische weergave gemaakt van mijn netwerk:

A: Modem, Draytek Vigor2132FVn
B: Unmanaged 16 poorts netgear switch
C: Managed TP-Link SG105E
D: Wireless router
Voor de duidelijkheid: er loopt dus ook een kabel van B naar C
De VLAN instellingen die ik na wat googlen gevonden heb zijn voor mijn provider (vodafone thuis) als volgt:
internet: VLAN 300
IPTV: VLAN 640
Mijn plan was om de volgende instellingen in de beide switches op positie C in te stellen:
Poort 1: VLAN300 untagged
Poort 2: VLAN640 untagged
Poort 3: VLAN300 tagged & VLAN640 Tagged
de UTP kabel tussen de beide switches ("C") zou dan tussen poort 3 lopen op beide switches waarbij ik nog een Trunk in stel voor poort 1, 2 en 3. Op dit laatste lopen mijn pogingen steeds spaak en verteld de switch mij dat ik niet meerdere VLAN's in één trunk mag zetten. Wie kan mij vertellen wat ik fout doe?