Een nieuwe (snellere) ssd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• rynox
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20-01-2020
Hoi allemaal,

Momenteel heb ik een samsung ssd 830 series (~240 gb), maar volgens mij is deze nogal traag. Ik kijk veel streams op Twitch.tv en dit vreet nogal wat CPU vermogen. Ik dacht een snellere ssd waar ik mn OS opzet (nu staat deze nog op mn harddrive) zou hierin moeten helpen.

Nu heb ik een benchmark gedaan en mn ssd haalt 'slechts' 204 MB/s (sequantial read) en 5638 random reads (IOPS). Van wat ik heb gezien zijn er ook SSD's die 30gb/s halen, maar dan natuurlijk met een veel beter moederbord. Ik wil voorkomen dat ik mn pc compleet moet verbouwen en wil graag zoveel mogelijk hergebruiken.

Nu is mijn vraag aan jullie:
Hebben jullie nog advies voor mij bij t uitzoeken van een SSD die redelijk snel is onder de 500 euro?

Dit zijn de huidige specs:

CPUs Socket 1156
Intel® CoreTM i7-860
4x 2800 MHz, 4x 256 kB,
2500 MT/s, Lynnfield

Moederborden Socket 1156
Asus Maximus III GENE
Intel® P55, 2.500 MT/s, 2x
PCIe x16 v2.0, SLI,
CrossFire, Socket 1156

Een vriend heeft zo'n 5 jaar geleden deze voor me in elkaar gezet en ben niet zo'n hardware technisch kerel, maar een nieuwe SSD installeren zou niet zo moeilijk moeten zijn :)

Beste antwoord (via rynox op 22-09-2016 13:18)

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:27

Barrycade

Through the...

Het OS op je SSD zetten wél helpen maar daar zou je huidige ook voldoende voor moeten zijn.
Maar gezien je huidige waarden zal een snelle SSD geremd worden door je overige hardware dus zonde van het geld om af te wijken van een main stream SSD.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:27

Barrycade

Through the...

Het OS op je SSD zetten wél helpen maar daar zou je huidige ook voldoende voor moeten zijn.
Maar gezien je huidige waarden zal een snelle SSD geremd worden door je overige hardware dus zonde van het geld om af te wijken van een main stream SSD.

• rynox
Dus wat dat betreft heb ik wel een nieuw moederbord nodig?

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-10-2025

Jean Paul

Reservebelg

Gewoon de Samsung EVO 850 volstaat prima, daar het OS op zetten en je zal er beduidend blijer van worden. Maar dat gaat je probleem met Twitch en CPU natuurlijk niet oplossen. Alleen een snellere CPU helpt daarbij, daarvoor heb je een nieuw moederbord nodig en nieuw type geheugen. Dus bijkans een nieuwe PC ja :)

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-02 07:21
Jean Paul schreef op woensdag 21 september 2016 @ 16:13:
Gewoon de Samsung EVO 850 volstaat prima, daar het OS op zetten en je zal er beduidend blijer van worden. Maar dat gaat je probleem met Twitch en CPU natuurlijk niet oplossen. Alleen een snellere CPU helpt daarbij, daarvoor heb je een nieuw moederbord nodig en nieuw type geheugen. Dus bijkans een nieuwe PC ja :)
Een EVO 850 op een sata-300 port gaat hij niet super veel op vooruit. zou ik eerder mijn geld uitgeven aan een nieuwe CPU/RAM/MOBO set. als een andere SSD.

• rynox
Okay thanks jongens. Weet ik even genoeg :)

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

TS heeft een SATA-2 systeem. Dus een andere SSD zal niet echt helpen. Misschien een PCIe M.2 controller + SSD. Of de 830 aan een nieuwe PCIe SATA-3 controller hangen.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Pagina: 1