Toon posts:

Tweetal updates uit Windows Update mislukken telkens

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Een tijdje geleden heb ik mijn laptop helemaal leeg gegooid en Windows 7 opnieuw erop gezet. Nu loop ik de laatste paar weken tegen het probleem aan dat een tweetal belangrijke updates niet geïnstalleerd kunnen worden. De laptop doet bij het afsluiten wel een poging om deze te installeren, maar dat mislukt. Bij elk volgend afsluiten van de laptop probeert hij het opnieuw.

Het gaat om deze twee updates: KB2552343 (gepubliceerd september 2014) en KB3138612 (gepubliceerd maart 2016). Bij de foutdetails staat de code 8024200D.

Is het ten eerste noodzakelijk om deze updates te installeren? Mocht dit in een latere update ondervangen zijn, dan sluit ik deze twee gewoon uit. Mocht het wel noodzakelijk zijn, kan iemand mij dan vertellen hoe ik dit moet aanpakken?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Mvg,
Alex
...

Versie:
Windows 7 Home Premium, Service Pack 1

Systeem: Intel i7, Q740, 1.73 GHz
4 GB RAM
64 bits

Beste antwoord (via Verwijderd op 23-09-2016 11:35)

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Die rollup is van 17 mei 2016. Het zou natuurlijk zomaar kunnen zijn dat updates uit september 2014 en maart 2016 daar al in zijn opgenomen.

Als ik Google loslaat op die foutcode kom ik (onder meer) deze oplossing tegen:
In general, Error code 8024200D means that an update did not finish downloading or installing.

I recommend you to manually download the hotfix package from Microsoft web site and then install it on this machine.

If the issue persists, please try stop the Windows Update service, and then rename the C:\Windows\SoftwareDistribution folder. After that, start the Windows Update services and the folder will be re-created, check for the updates again.
link

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Alle reacties

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Kijk even hier: Windows Clients

En dan kom ik in een van de topics die recent zijn aangemaakt over update-issues met Windows 7 deze post tegen: Mick1990 in "Zoeken naar windows 7 updates duurt al uren"

me @ last.fm

Verwijderd

Topicstarter
Dag Jester,

De roll-up heb ik bij de herinstallatie van de laptop gebruikt, die heeft de meeste beschikbare updates al geïnstalleerd. Daar zit het probleem ook niet.

Waar ik tegen aan loop is dat de twee genoemde updates normaal binnen zijn gehaald, ze staan klaar voor installatie. Het gekke is alleen dat elke poging mislukt en ik mij dan ook afvraag hoe dit op te lossen.

Mvg

Acties:
  • Beste antwoord

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Die rollup is van 17 mei 2016. Het zou natuurlijk zomaar kunnen zijn dat updates uit september 2014 en maart 2016 daar al in zijn opgenomen.

Als ik Google loslaat op die foutcode kom ik (onder meer) deze oplossing tegen:
In general, Error code 8024200D means that an update did not finish downloading or installing.

I recommend you to manually download the hotfix package from Microsoft web site and then install it on this machine.

If the issue persists, please try stop the Windows Update service, and then rename the C:\Windows\SoftwareDistribution folder. After that, start the Windows Update services and the folder will be re-created, check for the updates again.
link

me @ last.fm

• LucaDeTweaker
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-04-2020
Heb je trouwens een reden om dit in BV te zetten? Bijv dat je je laptop hebt leeggegooid om een virus of iets dergelijks?

Verwijderd

Topicstarter
@Jester: dank voor de hulp! Ik ben er uit gekomen.

@Luca: nee, het kwam niet door een virus. Ik ben nieuw op dit forum, ik dacht dat dit onderwerp thuis hoorde onder deze sectie (omdat Windows Update ook beveiligingslekken dicht etc.)

• LucaDeTweaker
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-04-2020
Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 11:37:
@Jester: dank voor de hulp! Ik ben er uit gekomen.

@Luca: nee, het kwam niet door een virus. Ik ben nieuw op dit forum, ik dacht dat dit onderwerp thuis hoorde onder deze sectie (omdat Windows Update ook beveiligingslekken dicht etc.)
Welkom dan, Haha.
Pagina: 1