Volgens mij begrijpen jullie de essentie niet; het gaat niet om wat de schade is. Het gaat erom dat je een overeenkomst niet nakomt, en dat is voor ons een gegronde reden dat een review geplaatst kan worden. Andersom is het niet op zijn plaats iemand negatief te reviewen als je zelf je overeenkomst niet nakomt omdat je verwachtingen had die je niet eens gecommuniceerd hebt.
Ik ben niet degene die de wet verzint. Nogmaals, een review is zo'n slechte les nog niet om je van de wet bewust te worden. Was het bij iets groters gebeurd en iemand gaat op de strepen staan, kost het meer dan een review. Ook de grootte van de deal is niet relevant voor ons - hoe kan je stellen dat er een grens is waarbij je afspraken wel of niet na hoeft te komen? Afspraak is afspraak. En daar is precies waarom de wet zo is.
Ik vraag me echt af hoe het in jouw hoofd werkt ten aanzien van afspraken en of daar niet ergens een radartje zit die vooral schakelt op of de situatie in jouw voordeel is.
Daar komt bij dat de nieuwe koper het misschien uiteindelijk weer aanbiedt, maar hoe is dat relevant voor een overeenkomst waar die nieuwe koper helemaal niet bij betrokken was? Wat zijn visie hier doet is me dan ook een raadsel. Elkaar hier plusjes lopen geven geeft vooral een vieze smaak van belonen voor het niet nakomen in zijn voordeel.
Ik zou ook nog eens bij jezelf te rade gaan of een dag reageren een probleem vinden ook niet meer een probleem is met jouw verwachtingspatroon dat je niet communiceert. De meeste mensen handelen niet dag in dag uit, en kijken slechts af en toe naar reacties.
De andere beoordelingspunten zijn niet onjuist; de beschrijving vermeldde niets over jouw handelsverwachtingen die blijkbaar wel relevant genoeg waren om je verplichtingen niet na te komen. De aflevering had moeten plaatsvinden maar is nooit gebeurd. Als er nou nooit tot een punt gekomen was dat aflevering had moeten plaatsvinden, dan had je een punt gehad.
[
Voor 39% gewijzigd door
Verwijderd op 26-09-2016 10:28
]