Belastingdienst zomaar aan de deur? JA of Nee?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-09 22:23
Mag een belastingdienst medewerker zomaar langs komen?
Mijn vrouw kwam er opeens mee... Hebben aan haar gevraagd of ik er was. En ik was niet aanwezig en komen volgende week weer terug.

-Ik belde met de belastingtelefoon en van hun kreeg ik te horen dat ze niks geks kon zien.

Zelf heb ik ook geen idee waarom ze zouden moeten komen?
Betaal alles netjes.

Ik heb wel gevraagd waaraan gezien kan worden of het ook echt mensen zijn van de belastingdienst en niet eventueel fraudeurs etc. Maar alleen aan pasjes van de belastingdienst. In hoeverre zijn die pasjes makkelijk te vervalsen etc.

Extra informatie:
theduke1989 in "Belastingdienst zomaar aan de deur? JA of Nee?"

[ Voor 17% gewijzigd door theduke1989 op 21-09-2016 13:28 ]

Beste antwoord (via Señor Sjon op 07-10-2016 15:45)

• theduke1989
Er valt niet veel te verduidelijken meer van controle aan huis en thats it :)
Belastingdienst gebeld en afspraak gemaakt op kantoor waarom en alles.

Dit was in ieder geval geen babbeltruc... kan daarom dus op slot, ook gerapporteerd...

Alle reacties

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:43

OgWok

U.N.C.L.E.

Lijkt mij heel vreemd. Waren ze met meer personen? Belastingdienst komt niet zomaar op de koffie lijkt me.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Verwijderd

zomaar langs komen mag iedereen. De buurman, de dominee, de opdringerige verkoper en de jehova getuigen.

Binnen komen is een heel ander verhaal.
Nu is de belastingdienst niet echt een instantie die aan de deur zal verschijnen tenzij je al tientallen brieven niet hebt beantwoord. En als ze dan al komen zal dat met de politie erbij zijn en een gerechtelijk bevel.

Heb het overigens zelf nog nooit meegemaakt en ook in mijn kennis/vriendenkring nog nooit gehoord.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 17:55

job

Waren het geen deurwaarders? Dat lijkt me logischer.
Of iemand van de gemeentelijke belastingen (hondenbelasting bijvoorbeeld)?

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
heb je een (zelfbouw) camper? ze willen weleens spontaan langskomen om die te controleren

• theduke1989
Ze heeft gezegd belastingdienst.

Ze komen volgende week in de avond weer langs zeiden ze tegen me vrouw.

Waren een man en een vrouw.

[ Voor 12% gewijzigd door theduke1989 op 21-09-2016 13:16 ]

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:10
Als men je ergens van verdenkt komt eerder de FIOD langs denk ik. Die zal wel netjes een bevel meenemen zodat het niet uit maakt of je thuis bent.

Als men 'bonnetjes wil controleren', maar verder geen strafrechtelijk onderzoek heeft zal een belastingdienstmedewerker dat altijd van te voren aankondigen, en doorgaans volstaat dan het mailen van een kopie naar zo'n persoon.

Als het niet bovenstaande is zal het haast wel inderdaad een deurwaarder oid zijn (maar ook daar krijg je normaliter vantevoren al diverse aankondigingen).

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
theduke1989 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 13:08:
-Ik belde met de belastingtelefoon en van hun kreeg ik te horen dat ze niks geks kon zien.
Einde verhaal.

Zijn gewoon oplichters. Variant op de babbeltruc.
Zie bijvoorbeeld:
https://www.politie.nl/ni...huwt-voor-babbeltruc.html

[ Voor 21% gewijzigd door anandus op 21-09-2016 13:18 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
Gemeentelijke ambtenaren komen inderdaad nogal eens langs hier in Tilburg. Meestal is aanbellen alleen al genoeg om te constateren of er een hond woont. Als het echt de belastingdienst is lijkt het me erg vreemd dat die zonder aankondiging zomaar ergens voor zouden komen inspecteren. Mogelijk staan er meer mensen op het adres ingeschreven of doen ze een controle om te zien of TS hier echt woont?
Ben benieuwd naar de opvolging hiervan.

• theduke1989
Freeaqingme schreef op woensdag 21 september 2016 @ 13:16:
Als men je ergens van verdenkt komt eerder de FIOD langs denk ik. Die zal wel netjes een bevel meenemen zodat het niet uit maakt of je thuis bent.

Als men 'bonnetjes wil controleren', maar verder geen strafrechtelijk onderzoek heeft zal een belastingdienstmedewerker dat altijd van te voren aankondigen, en doorgaans volstaat dan het mailen van een kopie naar zo'n persoon.

Als het niet bovenstaande is zal het haast wel inderdaad een deurwaarder oid zijn (maar ook daar krijg je normaliter vantevoren al diverse aankondigingen).
Geen 1 aanwijzing of brief/mail gekregen van de belastingdienst of deurwaarder. Zou ook niet weten waarom. Rekeningen worden altijd automatisch betaald...

• TweakMDS
  • Laatst online: 31-08 18:44
anandus schreef op woensdag 21 september 2016 @ 13:17:
[...]
Einde verhaal.

Zijn gewoon oplichters. Variant op de babbeltruc.
Dit is ook het eerste wat in me op komt.

• theduke1989
SndBastard schreef op woensdag 21 september 2016 @ 13:18:
Gemeentelijke ambtenaren komen inderdaad nogal eens langs hier in Tilburg. Meestal is aanbellen alleen al genoeg om te constateren of er een hond woont. Als het echt de belastingdienst is lijkt het me erg vreemd dat die zonder aankondiging zomaar ergens voor zouden komen inspecteren. Mogelijk staan er meer mensen op het adres ingeschreven of doen ze een controle om te zien of TS hier echt woont?
Ben benieuwd naar de opvolging hiervan.
Ik heb mijn vrouw wel ingeschreven bij Triviere (woningstichting) twee weken geleden.
Deze week de goedkeuring van hun gekregen dat mijn vrouw (uit Duitsland) hier mag wonen op dit adres.
Woon zelf nog bij me ouder (moeders) dus ben ook op zoek naar woning maar is nog moeilijk te vinden.
Maar mijn vrouw zegt dus dat ze vertelde aan haar dat ze van het belastingdienst zijn. Ik ga dit echt even aankaarten.

Want een deurwaarder bijvoorbeeld kan ik dan ergens terecht (bellen) om te vragen waar het over gaat???

[ Voor 9% gewijzigd door theduke1989 op 21-09-2016 13:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-09 08:49
Inderdaad. Die komen even kijken of er wat te halen valt. Waarschijnlijk jouw naam uit een openbaar bestand gevist en ernaar vragen bij degene die de deur open doet. Desnoods even melding maken bij 0900-TUIG (8844).

Belastingdienst kan natuurlijk ook een Babylonische spraakverwarring zijn

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

SndBastard schreef op woensdag 21 september 2016 @ 13:18:
Dit is ook het eerste wat in me op komt.
Aan de andere kant; oplichters hebben maar één doel; binnenkomen. Die vragen nooit naar een specifiek iemand. Als het oplichters waren geweest dan hadden ze het wel bij diegene die deur open deed geprobeerd.

In hoeverre is jouw vrouw ingeburgerd en de Nederlandse taal machtig om het verschil te horen/weten tussen de belastingdienst, de IND of gemeenteambtenaren?

De nieuwe situatie die jij aangeeft met het inschrijven van een buitenlandse geeft op zich een plausibele oorzaak van een eventueel bezoek.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theduke1989
Han schreef op woensdag 21 september 2016 @ 13:26:
[...]

Aan de andere kant; oplichters hebben maar één doel; binnenkomen. Die vragen nooit naar een specifiek iemand. Als het oplichters waren geweest dan hadden ze het wel bij diegene die deur open deed geprobeerd.

In hoeverre is jouw vrouw ingeburgerd en de Nederlandse taal machtig om het verschil te horen/weten tussen de belastingdienst, de IND of gemeenteambtenaren?

De nieuwe situatie die jij aangeeft met het inschrijven van een buitenlandse geeft op zich een plausibele oorzaak van een eventueel bezoek.
Zij verstaat Nederlands goed alleen uitspreken vindt ze moeilijk. Dus dat ze weet wie de belastingdienst is en wat het doet zegt al genoeg. Dat ze zelf nog niet goed terug kan praten begrijp ik.

Ze heeft verteld dat ze ''volgende week, in de avond nog langs komen''

Maar ik wil van te voren wel even de deurwaarder of iemand kunnen bereiken...,

• Han
  • Niet online

Han

[b]theduke1989 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 13:35:[/qoute]
Ze heeft verteld dat ze ''volgende week, in de avond nog langs komen''

Maar ik wil van te voren wel even de deurwaarder of iemand kunnen bereiken...,
Ik.denk dat dat vergeefse moeite zal zijn; je weet niet met zekerheid welke partij aan deur is geweest. Diegene waarvan jij dacht die het was kan geen duidelijkheid verschaffen. Ik zou persoonlijk het gaan afwachten en scherp zijn op de situatie als deze zich voordoet (legitimeren etc.).

Ook zou ik vrouwlief gaan instrueren voor situaties als deze. Meer doorvragen, contact gegevens opnemen, concrete vervolgafspraak maken met datum en tijdstip, etc etc. Scheelt een hoop gegis voor de toekomst.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• theduke1989
Han schreef op woensdag 21 september 2016 @ 13:43:
[...]

Ik.denk dat dat vergeefse moeite zal zijn; je weet niet met zekerheid welke partij aan deur is geweest. Diegene waarvan jij dacht die het was kan geen duidelijkheid verschaffen. Ik zou persoonlijk het gaan afwachten en scherp zijn op de situatie als deze zich voordoet (legitimeren etc.).

Ook zou ik vrouwlief gaan instrueren voor situaties als deze. Meer doorvragen, contact gegevens opnemen, concrete vervolgafspraak maken met datum en tijdstip, etc etc. Scheelt een hoop gegis voor de toekomst.
Ga ik zeker doen, bedankt voor de tips.

Heb dit ook even maar op gezocht:
https://zoek.officielebek...=0&sorttype=1&sortorder=4 Bekendmaking model legitimatiebewijs Belastingdienst, Ministerie van Financiën

Is toch handig als ze dit bij hebben. Het rare is we komen volgende week in de avond. Dus geen tijdstip etc. Daarnaast waarschijnlijk krijg ik ook geen e-mail/bericht van ze wat ook al vermoedens doet ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Sowieso zelf niets vertellen, alleen vragen om erachter te komen wat het is. En als het inderdaad de belastingdienst is, ook dan niets zeggen, kan alleen maar tegen je gebruikt worden. Gewoon na hun verhaal bedanken voor de uitleg en deur dicht doen.

• Han
  • Niet online

Han

Roenie schreef op woensdag 21 september 2016 @ 14:07:
Sowieso zelf niets vertellen, alleen vragen om erachter te komen wat het is. En als het inderdaad de belastingdienst is, ook dan niets zeggen, kan alleen maar tegen je gebruikt worden. Gewoon na hun verhaal bedanken voor de uitleg en deur dicht doen.
Wat een onzin zeg.... als het daadwerkelijk een legitieme overheidspartij is dan zal er een goede reden zijn waarvoor ze langskomen. Als je je dan zo gaat gedragen zoals jij dat voorstelt dan doe je niet alleen letterlijk de deur dicht maar ook figuurlijk. Als er onduidelijkheden zijn die ze graag toegelicht willem hebben, waarom daar niet aan mee werken? Door je zo op te stellen kun je er vanuit gaan dat er een worst-case scenario wordt toegepast en mag je zelf vervolgens je ongelijk bewijzen. Gewoon een gesprek aan gaan kan geen kwaad en kan ook nog eens gewoon in je voordeel zijn....

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Han schreef op woensdag 21 september 2016 @ 14:24:
[...]

Wat een onzin zeg.... als het daadwerkelijk een legitieme overheidspartij is dan zal er een goede reden zijn waarvoor ze langskomen. Als je je dan zo gaat gedragen zoals jij dat voorstelt dan doe je niet alleen letterlijk de deur dicht maar ook figuurlijk. Als er onduidelijkheden zijn die ze graag toegelicht willem hebben, waarom daar niet aan mee werken? Door je zo op te stellen kun je er vanuit gaan dat er een worst-case scenario wordt toegepast en mag je zelf vervolgens je ongelijk bewijzen. Gewoon een gesprek aan gaan kan geen kwaad en kan ook nog eens gewoon in je voordeel zijn....
Alles op papier, anders doe je uitspraken waar je spijt van krijgt. Maar goed, dat moet ieder voor zich bepalen natuurlijk. Wil niet zeggen dat je niet netjes kunt blijven natuurlijk, maar ik ga dus niet a la minute vragen beantwoorden die zij mij ook schriftelijk kunnen stellen.

Edit: ik bedenk me net dat jouw idee hierover klinkt als een: "als je niets te verbergen hebt..." Het zou wat zijn als een overheidsinstantie zo onprofessioneel is te denken dat er iets niet goed is als je niet antwoord op vragen waar je op dat moment geen antwoord op wilt te geven.

[ Voor 12% gewijzigd door Roenie op 21-09-2016 14:40 ]

• theduke1989
Ik ga in iedergeval het even afwachten.

Heb al contact gehad, dus even navraag doen bij hun...

Verwijderd

Die komen niet aan de deur. Denk jan de oplichter en anita de oplichtster.

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:16
theduke1989 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 13:20:
[...]

Ik heb mijn vrouw wel ingeschreven bij Triviere (woningstichting) twee weken geleden.
Deze week de goedkeuring van hun gekregen dat mijn vrouw (uit Duitsland) hier mag wonen op dit adres.
Woon zelf nog bij me ouder (moeders) dus ben ook op zoek naar woning maar is nog moeilijk te vinden.
Overigens vind ik dit een beetje een vaag verhaal. Ik begrijp hieruit dat jij de woning huurt en daarbij jouw vrouw hebt laten inschrijven. Maar jij woont zelf nog bij je ouders, hoe deed je dit dan voordat je vrouw hier kwam wonen, stond het huis toen leeg? En jij bent zelf dus nog op zoek naar een andere woning?

Mogelijk dat hierom de belastingdienst zich even achter de oren krabt. (wellicht met toeslagen bij je ouders en dergelijke)

• theduke1989
frankyboy707 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 15:41:
[...]

Overigens vind ik dit een beetje een vaag verhaal. Ik begrijp hieruit dat jij de woning huurt en daarbij jouw vrouw hebt laten inschrijven. Maar jij woont zelf nog bij je ouders, hoe deed je dit dan voordat je vrouw hier kwam wonen, stond het huis toen leeg? En jij bent zelf dus nog op zoek naar een andere woning?

Mogelijk dat hierom de belastingdienst zich even achter de oren krabt. (wellicht met toeslagen bij je ouders en dergelijke)
Ik heb nooit gehuurd ik stond altijd bij mijn moeder ingeschreven.
Nieuwe situatie is dat mijn vrouw nu ook op dit adres woont.

Alleen moest ik voor een BRP-registratie een verklaring van de woningstichting hebben.
Ik moest goedkeuring van de woningstichting en natuurlijk van mijn moeder hebben. En heb dit natuurlijk ook gekregen waardoor ik nu BRP heb kunnen krijgen waarschijnlijk (over twee weken horen we meer)

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:16
Oh je vrouw woont ook bij je moeder in, dat kon ik uit je OP niet opmaken.

Dan lijkt de optie van oplichters logischer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 13:36

Ardana

Moderator General Chat

Mens

[...]

Als ze werkelijk een overheidspartij zijn, kunnen ze zich legitimeren, en hebben ze daar absoluut geen probleem mee. Dan hebben ze een eed afgelegd om integer te zijn en bepaalde procedures te volgen.

Zich gedragen zoals jij nu stelt valt in geen geval onder goed ambtenaar-gedrag.

Je hebt het recht om de overheid in al haar vormen alleen op jouw condities binnen je huis te laten (uitgezonderd bijzondere gevallen, die dan weer achteraf getoetst worden). Dat weten ze en daar hebben ambtenaren respect voor. Als de overheid iets van jou wil, zullen ze daarvoor de juiste procedures moeten volgen. Casual proberen binnen te komen mag als overheid wel, maar als burger ben je op geen enkele manier veplicht hier aan mee te werken, en het weigeren mee te werken mag op geen enkele manier je zaak schaden.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• theduke1989
Ardana schreef op woensdag 21 september 2016 @ 16:11:
[...]

Als ze werkelijk een overheidspartij zijn, kunnen ze zich legitimeren, en hebben ze daar absoluut geen probleem mee. Dan hebben ze een eed afgelegd om integer te zijn en bepaalde procedures te volgen.

Zich gedragen zoals jij nu stelt valt in geen geval onder goed ambtenaar-gedrag.

Je hebt het recht om de overheid in al haar vormen alleen op jouw condities binnen je huis te laten (uitgezonderd bijzondere gevallen, die dan weer achteraf getoetst worden). Dat weten ze en daar hebben ambtenaren respect voor. Als de overheid iets van jou wil, zullen ze daarvoor de juiste procedures moeten volgen. Casual proberen binnen te komen mag als overheid wel, maar als burger ben je op geen enkele manier veplicht hier aan mee te werken, en het weigeren mee te werken mag op geen enkele manier je zaak schaden.
Ik hoor in mijn omgevingen juist dat ze eerst een bericht moeten sturen aan mij zodat ik op de hoogte ben?
Dat heb ik dus niet gekregen waardoor ik dus meteen de belastingtelefoon heb gebeld en hun mij vertellen ze niks uit kunnen halen waarvoor de belastingdienst zou langs moeten komen. Ik ga dan er van uit als de belastingtelefoon dit aangeeft het hier dus degelijk wel om iets als oplichting gaat? Want zeggen van we komen volgende week in de avond zonder enige informatie betreft welke dag en tijdstip???

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 13:36

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Dat kan, en dat mogen ze doen. Vervolgens heb je het volste recht om ze te weigeren, zonder dat het je zaak (als er al uberhaupt sprake zou zijn van een zaak) mag schaden.

Het is wat eerder al gezegd is: iedereen, de bakker, de buurvrouw, de jehova's getuigen, maar ook de belastingdienst, Al Capone en zelfs de koning, heeft het recht om aan jouw deur te komen en te vragen of ze binnen mogen komen om iets met je te bespreken. Vervolgens is het jouw recht om dat toe te staan (al dan niet onder voorwaarden, bijv. legitimatie of op afspraak) of dat te weigeren.

Niks vreemds aan.

Het is aan jou om je te beschermen tegen idd oplichting, door idd te vragen naar legitimatie, of een bezoek in het geheel te weigeren en te eisen dat het gesprek op hun kantoor plaatsvind :)

Dat laatste zou ik je in deze dan ook adviseren :)

[ Voor 17% gewijzigd door Ardana op 21-09-2016 16:33 ]

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• theUgly
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-05-2024
Ja dat kan, ik heb een keer meegemaakt dat de belastingdienst aan mijn deur kwam.

Ze zagen mij als een 'windhapper'. Ik had een periode geen inkomsten en deed nergens beroep op (geen uitkeringen, toeslagen, enz).

Ze waren netjes en gingen een gesprek aan. Ze constateerden dat hoe ik leefde volkomen legaal/OK was. Na een gesprek zeiden ze goedendag en nooit meer iets van gehoord.

EDIT: dat de belastingtelefoon er niets van weet verbaast me niks. Ik betwijfel of die op de hoogte zijn van alles wat er loopt in alle kantoren.

[ Voor 16% gewijzigd door theUgly op 21-09-2016 17:53 ]

• hollabizack12
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-09 20:18
Ik heb een aantal jaren bij de belastingdienst gewerkt en ze voeren zeker verassingsbezoeken uit. Echter moet hier wel een reden voor zijn en gebeurd dit niet zomaar. Denk aan betalingsachterstanden, windhappers, beunhazen enz. Ben er inmiddels een aantal jaren weg dus hoe het nu gaat weet ik niet.
P.s. de belastingdienst dienst bestaat uit losse onderdelen en wordt slecht gemanaged. Afdeling a heeft geen flauw benul van wat er gebeurt op afdeling b. De belastingtelefoon zal niet kunnen achterhalen of er iemand is langs geweest.

[ Voor 28% gewijzigd door hollabizack12 op 21-09-2016 18:05 ]

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

edit:
*knip* lama, vraag was al gesteld en beantwoord

[ Voor 93% gewijzigd door Lustucru op 21-09-2016 18:08 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zou me dr niet druk om maken. Als het serieus is komen ze wel terug, en op een vast tijdstip. Niet zomaar 's avonds op een los tijdstip. Het zijn ambtenaren he, werken negen tot vijf ;)

Ik zou simpelweg de politie inseinen met het vermoeden tot babbeltruc. Komen ze terug en hebben ze legitimatie enzo kun je ze alsnog te woord staan. Komen ze terug en hebben ze dat niet, direct 112 bellen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

0800-8844, niet 112.

https://www.rijksoverheid...twoord/wanneer-112-bellen

[ Voor 70% gewijzigd door NaN op 21-09-2016 18:31 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-09 13:58
Er is spoed vereist om ze op heterdaad te pakken, dus 112!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

hollabizack12 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 18:03:
P.s. de belastingdienst dienst bestaat uit losse onderdelen en wordt slecht gemanaged. Afdeling a heeft geen flauw benul van wat er gebeurt op afdeling b. De belastingtelefoon zal niet kunnen achterhalen of er iemand is langs geweest.
Dit inderdaad. De BD doet meer dan alleen je zuurverdiende salaris halveren. Om maar iets te noemen: de douane valt ook onder de BD. Dat iemand bij de belastingtelefoon je niets kan vertellen hoeft dus inderdaad helemaal niks te betekenen. Aan de andere kant zou ik ook zeker oppassen, want dat kans dat het een babbeltruc van oplichters is, is zoals al gezegd zeker aanwezig. Kunnen ze zich niet legitimeren? Niet binnenlaten. Spreek met je vrouw af dat wanneer je ze inderdaad niet binnenlaat, ze de politie belt terwijl jij ze aan de praat houdt. Een overheidsmedewerker die zich tijdens zijn functie niet kan identificeren bestaat niet.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:15
Enige waar ik als eerst aan dacht was: hondenbelasting. Die komen soms ook langs bij mijn moeder om te vragen hoeveel honden er zijn, ivm hondenbelasting (en gaan dus huizen langs)

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een onzin zeg.... als het daadwerkelijk een legitieme overheidspartij is dan zal er een goede reden zijn waarvoor ze langskomen. Als je je dan zo gaat gedragen zoals jij dat voorstelt dan doe je niet alleen letterlijk de deur dicht maar ook figuurlijk. Als er onduidelijkheden zijn die ze graag toegelicht willem hebben, waarom daar niet aan mee werken? Door je zo op te stellen kun je er vanuit gaan dat er een worst-case scenario wordt toegepast en mag je zelf vervolgens je ongelijk bewijzen.
Helaas blijkt dit niet altijd waar. Er zijn wel gevallen bekend van instanties - in dit geval de Sociale Dienst - die een halve huiszoeking deden, die gingen voelen of de tandenborstels nog nat waren en dat soort werk. Dat is een stevige inbreuk op je persoonlijke levenssfeer en daar hoef je niet zomaar aan mee te werken. Als ze je graag willen spreken zijn daar vaak ook andere manieren voor, zoals een schriftelijke navraag of een gesprek op hun kantoor. Zo wapen je je gelijk ook tegen babbeltrucs en andere oplichters, want iemand met een vreemd verhaal zomaar binnenlaten zou je sowieso niet moeten doen.

Stampvoetend overal nee roepen is inderdaad niet verstandig, maar dat betekent ook niet dat je overal zomaar de deur voor moet opengooien. Wees beleefd, wees kritisch en wees bereid nee te zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Stef87 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 18:47:
Enige waar ik als eerst aan dacht was: hondenbelasting. Die komen soms ook langs bij mijn moeder om te vragen hoeveel honden er zijn, ivm hondenbelasting (en gaan dus huizen langs)
De hondenbelasting wordt afgehandeld door de gemeente en volgens mij zijn de ambtenaren die daar achteraan gaan geen medewerkers van de BD.

• Crotchy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-03 08:56
General_Snuss schreef op woensdag 21 september 2016 @ 18:35:
[...]

Er is spoed vereist om ze op heterdaad te pakken, dus 112!
Volgens mij gaat die vlieger niet op, en moet er echt nood zijn in de zin van levensgevaar of iets dergelijks.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Crotchy schreef op woensdag 21 september 2016 @ 18:52:
Volgens mij gaat die vlieger niet op, en moet er echt nood zijn in de zin van levensgevaar of iets dergelijks.
Nee, dat hoeft niet. Daar gaan veel mensen mee de fout in. Bij spoed mag je altijd 112 bellen. Dan gaat het inderdaad vaak om levensbedreigende situaties als medische noodgevallen of geweld. Het gaat echter ook om zaken waarbij de dader alweer gevlogen is als je een uur wacht. Zie je een inbraak gebeuren, een fiets gestolen worden, vandalisme gebeuren of ander gedrag waarbij nu ingegrepen moet worden, bel dan 112. Is er bijvoorbeeld ingebroken en is er geen spoor meer van de dader, dan bel je het normale politienummer. Er is immers geen spoed meer.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2016 19:04 ]

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:56

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

NMe schreef op woensdag 21 september 2016 @ 18:50:
[...]
De hondenbelasting wordt afgehandeld door de gemeente en volgens mij zijn de ambtenaren die daar achteraan gaan geen medewerkers van de BD.
Correct, in de meeste gevallen zijn het tijdelijk aangestelde medewerkers die zich dan voorstellen als controleur Hondenbelasting en zich altijd legitimeren.
Het komt voor dat het vaste medewerkers zijn van de afdeling / het bureau Belastingen of iets dergelijks, in een situatie waarin gemakkelijk spraakverwarring kan onstaan (mijn inschatting) is de link met Belastingdienst dan snel gemaakt.

Ik hou het ook op Hondenbelastingcontrole.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

• M.l.
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-05 18:04
Vraag volgende keer om legitimatie, smijt de deur dicht en bel de politie (0900-8844, niet per se 112) en geef gegevens door. Stel dat achteraf alles wel in de haak blijkt te zijn heb je alsnog niets fout gedaan. Blijkt het achteraf niet helemaal zuivere koffie te zijn dan ben je blij dat je hebt gebeld.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

M.l. schreef op woensdag 21 september 2016 @ 19:35:
Vraag volgende keer om legitimatie, smijt de deur dicht en bel de politie (0900-8844, niet per se 112) en geef gegevens door. Stel dat achteraf alles wel in de haak blijkt te zijn heb je alsnog niets fout gedaan. Blijkt het achteraf niet helemaal zuivere koffie te zijn dan ben je blij dat je hebt gebeld.
De deur dichtsmijten als ze zich netjes kunnen legitimeren? Lijkt me nergens voor nodig... Als ze zich met geweld naar binnen hadden willen werken hadden ze dat overdag bij een "weerloze vrouw" gedaan, niet 's avonds als de man des huizes thuis is...

Verwijderd

NMe schreef op woensdag 21 september 2016 @ 19:38:
De deur dichtsmijten als ze zich netjes kunnen legitimeren? Lijkt me nergens voor nodig... Als ze zich met geweld naar binnen hadden willen werken hadden ze dat overdag bij een "weerloze vrouw" gedaan, niet 's avonds als de man des huizes thuis is...
Ik heb geen idee hoe de identificatie van echte inspecteurs eruit ziet en hoe je neppers herkent. Ik gok dat dat voor de meeste mensen geldt. De politie zegt bijvoorbeeld dat je bij twijfel over of iemand echt een agent is, je de centrale kunt bellen. De deur ondertussen dicht doen is dan wel zo verstandig. Agenten zijn dan nog vrij herkenbaar, dus een soortgelijke methode is bij inspecteurs van onbekende aard best op z'n plek.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Heb je een eigen bedrijf? De belastingdienst doet wel eens steekproeven, maar tegenwoordig een stuk minder als vroeger. Je hoort het inderdaad nooit meer van mensen dat ze langs zijn geweest, maar mijn ouders hebben zo een paar decenia geleden ook wel eens controle gehad.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2016 @ 21:39:
[...]

Ik heb geen idee hoe de identificatie van echte inspecteurs eruit ziet en hoe je neppers herkent. Ik gok dat dat voor de meeste mensen geldt. De politie zegt bijvoorbeeld dat je bij twijfel over of iemand echt een agent is, je de centrale kunt bellen. De deur ondertussen dicht doen is dan wel zo verstandig. Agenten zijn dan nog vrij herkenbaar, dus een soortgelijke methode is bij inspecteurs van onbekende aard best op z'n plek.
Enige juiste methode. Geen enkele instantie wordt hier beantwoord zonder afspraak vooraf en schriftelijke vooraankondiging. Heb zelf een akkevietje meegemaakt met de "Buma" toen mijn ex haar Salon begonnen was. Stonden er opeens twee controleurs op de stoep, ook een man en een vrouw. Die wilden even "rondkijken" of de Salon wel voldeed. Toen ik zei dat formulier al de deur uit was en of ze even wilden wachten omdat ik de Buma wilde bellen of het klopte dat ze kwamen "inspecteren" zei de vrouw opeens snel dat ze wel geloofden dat alles goed was en ze waren wel heel snel weg. Bij latere navraag bleken er meer startende ondernemers met bedrijf aan huis hier melding van gemaakt te hebben.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• theduke1989
Wim-Bart schreef op woensdag 21 september 2016 @ 21:50:
[...]

Enige juiste methode. Geen enkele instantie wordt hier beantwoord zonder afspraak vooraf en schriftelijke vooraankondiging. Heb zelf een akkevietje meegemaakt met de "Buma" toen mijn ex haar Salon begonnen was. Stonden er opeens twee controleurs op de stoep, ook een man en een vrouw. Die wilden even "rondkijken" of de Salon wel voldeed. Toen ik zei dat formulier al de deur uit was en of ze even wilden wachten omdat ik de Buma wilde bellen of het klopte dat ze kwamen "inspecteren" zei de vrouw opeens snel dat ze wel geloofden dat alles goed was en ze waren wel heel snel weg. Bij latere navraag bleken er meer startende ondernemers met bedrijf aan huis hier melding van gemaakt te hebben.
Ik heb geen bedrijf ....

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:46
Heb je een eigen bedrijf / ZZPer? Dat zou opzich nog een reden kunnen zijn waarom ze langs komen.

Nvm, je hebt het zojuist beantwoord.

[ Voor 19% gewijzigd door Sir_Hendro op 21-09-2016 23:30 ]

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 21-10-2019 09:33 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Van de belasting wordt ik ook niet veel wijzer van.

Ze hebben me gebeld ivm dat ik zelf even zei van bel me even op rond deze tijd met meer inhoudelijke uitleg. Echter kon deze meneer ook niet veel vertellen. Omdat hij niet achter de ''systemen'' zit waar ze dat wel kunnen zien. Goed wordt uiteindelijk volgende week weer door de belastingdienst gebeld.

Als ze niet legitimeren moet ik dus weigeren heeft die verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-09 21:04

Angeloonie

Cheeseburger Addict

En? Nog visite gehad?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theduke1989 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 13:53:
Als ze niet legitimeren moet ik dus weigeren heeft die verteld.
Als ze zich wel legitimeren mag je ook weigeren :) Niet dat je per se je kont tegen de krib hoeft te gooien, maar zoals eerder geconstateerd weet niemand hier hoe een Belastingdienst-pas er uit hoort te zien. Het kan geen kwaad aan de deur te vragen waar het om gaat en verdere vragen schriftelijk of op hun eigen kantoor te beantwoorden.
Wie heeft je gebeld en hoe weet je dat?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2016 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 19:38:
[...]

Als ze zich wel legitimeren mag je ook weigeren :) Niet dat je per se je kont tegen de krib hoeft te gooien, maar zoals eerder geconstateerd weet niemand hier hoe een Belastingdienst-pas er uit hoort te zien. Het kan geen kwaad aan de deur te vragen waar het om gaat en verdere vragen schriftelijk of op hun eigen kantoor te beantwoorden.

[...]

Wie heeft je gebeld en hoe weet je dat?
Ik had ze zelf eerst gebeld naar de belastingdienst voor meer uitleg. Toen zei de gene ik kan dit niet inzien ik laat je hierover terugbellen. Toen belde er inderdaad iemand maar zijn 'systeem' deed het niet volgens hem en werd voor niks gebeld zonder enige informatie. Ook zijn ze weer langs geweest maar weer geen legitimatiebewijs gegeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaserJet
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06-2023
Zijn het niet gewoon straatverkopers in financiële producten? Die lui geven zichzelf voor alles behalve straatverkoper uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

theduke1989 schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 20:06:
[...]

Ook zijn ze weer langs geweest maar weer geen legitimatiebewijs gegeven...
Wel om gevraagd? Zo ja; lijkt idd op een babbeltruc. Zo nee; niet zo slim ;)

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Nja ze hebben gezegd dat ze van de tap belastingdienst Rijnmond zijn. maar op internet kan ik er niks over vinden dan iets met DUO. Dus ga afspraak maken ze. Iemand die weet wat. Tap belastingdienst is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theduke1989 schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 23:21:
Nja ze hebben gezegd dat ze van de tap belastingdienst Rijnmond zijn. maar op internet kan ik er niks over vinden dan iets met DUO. Dus ga afspraak maken ze. Iemand die weet wat. Tap belastingdienst is??
Het verhaal was en blijft vaag. Niemand weet iets of wil iets dat controleerbaar is zeggen. Daarmee zou ik er niet al te veel moeite in steken. Men zal je moeten overtuigen van wat ze zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
[...]

Als ze zich wel legitimeren mag je ook weigeren :)
Als de belastingdienst voor controle komt, heb je mee te werken. De kans daarop is alleen heel erg klein, omdat de controlecapaciteit erg beperkt is. Als TS in loondienst werkt en niets doet waar fraude mee gemoeid kan zijn (grote bedragen van derden ontvangen, veel handelen, dat soort dingen), is de kans op controle nog vele malen kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 15:16

Barrycade

Through the...

theduke1989 in "Goede bank? voor de toekomst???"

Dat, in combinatie met je V&A track record denk ik dat de BD toch interesse in je heeft gekregen.

Dus dan stem ik voor JA kan aan de deur komen. En nee dan weet de BD foon niets. Want dan (ver)loopt het op een andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Wat heeft het kiezen van een bank er mee te maken ? heb je research gedaan. En als je het graag wilt weten Barrycade het is en blijft alsnog ING :)...
Ik zeg alleen waarom ze komen en waarom doet de BD dan zo moeilijk om het niet uit te leggen.

Ik betaal altijd op tijd mijn rekeningen dus waarom ze komen is mij een raadsel.
En wat is ''TAP belastingdienst'', want op het internet zie ik er niks van terug namelijk..

Maar goed ik heb al wat antwoorden gekregen wat nuttig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GlowMouse schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 00:08:
Als de belastingdienst voor controle komt, heb je mee te werken.
Lees het topic nog eens rustig door, want dit is allemaal besproken. Er is sprake van een vaag verhaal en niemand kan of wil iets bevestigen. Er worden te vaak mensen opgelicht uit naam van de bekende instanties om daar zomaar op in te gaan. Heeft men een legitieme reden om je iets te vragen, dan zal men zich eerst overtuigend bekend moeten maken. Dat is niet teveel gevraagd - zelfs de politie zegt dat je bij twijfel de politie mag bellen, zodat zij je kunnen bevestigen of iemand echt een agent is of niet. Dat is bij de Belastingdienst niet anders.

Is op overtuigende wijze vastgesteld dat het inderdaad om de Belastingdienst gaat, dan is het doorgaans verstandig om mee te werken. Van je kont tegen de krib gooien wordt de situatie meestal niet beter als je met de Belastingdienst te maken hebt. Dat betekent overigens niet dat je zomaar halsoverkop antwoord op alle vragen hoeft te geven. Wat tijd vragen om dingen op een rijtje te zetten en je administratie na te kijken is niet meer dan normaal als het over soms bijzonder complexe situaties gaat die alweer jaren geleden gespeeld kunnen hebben. Ga niet onnodig moeilijk doen, maar laat je ook geen oor aannaaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
ik kom er nog zeker op terug hoe alles is gegaan voor nu heb ik al wat meer informatie... en ik ga uitzoeken wat tap belastingdienst rijnmond is. want op google is er niet zoveel nieuws over....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-09 21:42
theduke1989 schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 01:03:
ik kom er nog zeker op terug hoe alles is gegaan voor nu heb ik al wat meer informatie... en ik ga uitzoeken wat tap belastingdienst rijnmond is. want op google is er niet zoveel nieuws over....
Maar hebben ze zich nou al eens kunnen legitimeren? Zo nee, zou ik eens de politie gaan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 15:16

Barrycade

Through the...

theduke1989 schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 01:03:
Belastingdienst Rijnmond is het kantoor in Rotterdam waar je woonplaats onder valt.

Maar ik linkte je topic over de bank omdat je blijkbaar zeer frequent contante stortingen doet. Op Vraag en Aanbod heb je >400 transacties op je naam staan.

In dit topic geef je aan dat je geen bedrijfje hebt. Maar bovenstaande lijkt toch krek op bedrijfsmatige activiteiten.

Je woont nog bij je moeder thuis geef je aan en blijkbaar woont je Duitse vriendin ook nog in. Heeft een van hen wellicht toeslagen of uitkeringen? Als dat zo is kan jouw gedrag wellicht die uitkeringsdiensten opgevallen zijn. Wellicht denken ze dat je geld voor je moeder wegsluist. Of de belastingsdienst zelf omdat je inkomen van V&A niet opgeeft als inkomsten buiten je normale werk.

Ik denk dat jij het beste of er eventuele aanleiding is.

Maar als je zelf aan de slag wil, adres en contact gegevens van kantoor in Rotterdam kan je op de site van de belastingdienst vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Barrycade schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 09:04:
[...]

Belastingdienst Rijnmond is het kantoor in Rotterdam waar je woonplaats onder valt.

Maar ik linkte je topic over de bank omdat je blijkbaar zeer frequent contante stortingen doet. Op Vraag en Aanbod heb je >400 transacties op je naam staan.

In dit topic geef je aan dat je geen bedrijfje hebt. Maar bovenstaande lijkt toch krek op bedrijfsmatige activiteiten.

Je woont nog bij je moeder thuis geef je aan en blijkbaar woont je Duitse vriendin ook nog in. Heeft een van hen wellicht toeslagen of uitkeringen? Als dat zo is kan jouw gedrag wellicht die uitkeringsdiensten opgevallen zijn. Wellicht denken ze dat je geld voor je moeder wegsluist. Of de belastingsdienst zelf omdat je inkomen van V&A niet opgeeft als inkomsten buiten je normale werk.

Ik denk dat jij het beste of er eventuele aanleiding is.

Maar als je zelf aan de slag wil, adres en contact gegevens van kantoor in Rotterdam kan je op de site van de belastingdienst vinden.
Helaas worden de immigranten voorgetrokken waardoor ik woningen niet krijg. Ik ben juist hard op zoek naar een woning echter moeilijk te vinden. Ik heb geen bedrijfje. Anders had ik dat wel gezegd. Maar ja ga er nog op terugkomen want wil weten wat ze willen opeens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TooTall_NL
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23:44
Kijk inderdaad goed uit of het geen babbeltruc is. Mensen van de belastingdienst komen niet zomaar langs en kunnen je dus uitleggen waar ze specifiek voor komen.
Lijkt mij wel slim om te verifieren bij het hoofdkantoor/afdeling dat het klopt dat er een huisbezoek is ingesteld op het moment dat ze voor je deur staan.

Een kanttekening bij jou reacties:
Dat jij jezelf geen ondernemer vind, omdat je geen bedrijfje hebt is niet relevant.
Als de belastingdienst activiteiten en transactie heeft opgepikt waaruit zij anders vermoeden, gaan ze daar zeker onderzoek naar doen.

Ook logisch toch in principe vallen alle inkomsten onder belastingplicht, als je als ondernemer wordt aangemerkt heb je daar ook voordeel van.... Maar dat gaat voor nu even te ver.

Ben wel benieuwd waarvoor ze op je stoep gestaan hebben, het is niet iets wat de belastingdienst veel doet, dus mogelijk is het een bedrijfje dat de naam belastingdienst handig gebruikt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-09 21:55
Bel nog even naar de politie om dit door te geven. Als andere mensen in de buurt dit ook hebben gehad, doen ze een extra waarschuwing uitgaan voor bewoners. Zekere voor (alleenstaande) ouderen is het belangrijk dat ze worden gewaarschuwd als dit soort types langs de deuren gaan in een wijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-06 11:15
Niet te druk over maken, dit is gewoon oplichterij.

Het hele verhaal is oncontroleerbaar en verre van plausibel. De BD gaat echt niet zoveel moeite in een paar honderd euro steken. Ze hebben zwaar personeelstekort en de controlecapaciteit is dramatisch. De onderzoeken die ze doen, zijn bijna altijd puur administratief van aard, mensen eropuit sturen gebeurt alleen bij hoge uitzondering - zo'n vent een paar uur op pad sturen kost gewoon teveel geld. Zeker voor een Jan Modaal situatie.

Als je nou zelf weet dat je onlangs bedragen met vier of vijf nullen door je handen hebt laten gaan, dan zou ik er nog eens wat meer onderzoek en tijd in steken. Anders gewoon de volgende keer aangifte doen. Puntje bij paaltje kom je er dan sowieso achter als het écht de BD was geweest. Win win.

[ Voor 23% gewijzigd door Vayra op 02-10-2016 15:47 ]

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Iemand heeft een bericht ingesproken dat die van de TAP belastingdienst rijnmond is.
En moest hem op zijn 06-nummer bellen betreft een nieuwe afspraak maken.
Komt dit vaak voor of moet ik eer alsnog de belastingdienst (kantoor) bellen en dan een afspraak maken...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 108% gewijzigd door Firefly III op 21-10-2019 09:33 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23-09 12:43
JCE schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 17:09:
Gast, bel de volgende keer de politie, hoe vaak moeten mensen het nog zeggen. Pak je telefoon, bel 1 1 2 en zeg dat je het slachtoffer bent van een babbeltruc.

Doe dit ajb waar die mensen bij zijn. Dit duurt al veel te lang allemaal.
verkeerd gelezen

[ Voor 14% gewijzigd door CCJJVV op 02-10-2016 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shejaidon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-09-2023
Barrycade schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 00:10:
theduke1989 in "Goede bank? voor de toekomst???"

Dat, in combinatie met je V&A track record denk ik dat de BD toch interesse in je heeft gekregen.

Dus dan stem ik voor JA kan aan de deur komen. En nee dan weet de BD foon niets. Want dan (ver)loopt het op een andere manier.
Ik sta zeer dicht bij mensen werkzaam in de opsporingsdienst van de belastingdienst (familie) en die gaan NO way voor dat kleine beetje geld op pad. Pas als het om tonnen of miljoenen gaat gaan ze erachteraan. Onderzoek is duur en onderbezet dus pakken ze alleen de big shots eruit.

Pure oplichting, de inspecteur dient zich te legitimeren inclusief bijbehorend papierwerk. Als ze echt wat van je wilden hadden ze ook wel een agent meegenomen want ze gaan niet vaak alleen op pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-09 13:25
shejaidon schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 17:19:
[...]

Ik sta zeer dicht bij mensen werkzaam in de opsporingsdienst van de belastingdienst (familie) en die gaan NO way voor dat kleine beetje geld op pad. Pas als het om tonnen of miljoenen gaat gaan ze erachteraan. Onderzoek is duur en onderbezet dus pakken ze alleen de big shots eruit.

Pure oplichting, de inspecteur dient zich te legitimeren inclusief bijbehorend papierwerk. Als ze echt wat van je wilden hadden ze ook wel een agent meegenomen want ze gaan niet vaak alleen op pad.
Niet waar, heb de inspecteur ook wel eens aan de deur gehad. Ben zzp'er en hij had wat vragen, maar was niet thuis. Hij heeft een briefje achtergelaten en toen heb ik hem gebeld. Weet de reden niet meer want heb nooit problemen gehad met de belastingdienst. Hij dacht me persoonlijk te kennen ofzo, wel een vaag verhaal eigenlijk maar blijkbaar kunnen ze op eigen iniatief gewoon langskomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-09 21:42
theduke1989 schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 17:06:
Iemand heeft een bericht ingesproken dat die van de TAP belastingdienst rijnmond is.
En moest hem op zijn 06-nummer bellen betreft een nieuwe afspraak maken.
Komt dit vaak voor of moet ik eer alsnog de belastingdienst (kantoor) bellen en dan een afspraak maken...
Volgens mij is het antwoord op je vraag al vaak genoeg gegeven. Lees maar eens even terug.
JCE schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 17:09:
Gast, bel de volgende keer de politie, hoe vaak moeten mensen het nog zeggen. Pak je telefoon, bel 1 1 2 en zeg dat je het slachtoffer bent van een babbeltruc.

Doe dit ajb waar die mensen bij zijn. Dit duurt al veel te lang allemaal.
Precies, of bel ze nu gewoon al op 0900-8844, want er is al wel een telefoonnummer waar ze wellicht wat mee kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theduke1989 schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 09:44:
Helaas worden de immigranten voorgetrokken waardoor ik woningen niet krijg.
Geen zorgen, ook zonder immigranten had je geen woning gehad.
Ik heb geen bedrijfje. Anders had ik dat wel gezegd. Maar ja ga er nog op terugkomen want wil weten wat ze willen opeens...
Als je op een bepaalde schaal handelt heb je volgens de Belastingdienst wel een bedrijf, of je dat nu inschrijft of niet.
Malt007 schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 17:26:
Niet waar, heb de inspecteur ook wel eens aan de deur gehad. Ben zzp'er en hij had wat vragen, maar was niet thuis. Hij heeft een briefje achtergelaten en toen heb ik hem gebeld. Weet de reden niet meer want heb nooit problemen gehad met de belastingdienst. Hij dacht me persoonlijk te kennen ofzo, wel een vaag verhaal eigenlijk maar blijkbaar kunnen ze op eigen iniatief gewoon langskomen.
Jij had ook een babbelaar aan de deur _O-

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2016 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-09 13:25
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 19:35:
[...]

Geen zorgen, ook zonder immigranten had je geen woning gehad.

[...]

Als je op een bepaalde schaal handelt heb je volgens de Belastingdienst wel een bedrijf, of je dat nu inschrijft of niet.

[...]

Jij had ook een babbelaar aan de deur _O-
Neuh, was de lokale inspecteur. Of de babbelaar had officieel briefpapier en wist een heleboel over me. Nja niks meer van onthouden verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
ik ga maandag even weer de belastindienst bellen.
Hopelijk heb ik dan meer informatie, als de belastingdienst zelf niks weet dan klopt er gewoon wat niet toch.
En dan is het belangrijk om naar de poltiie te gaan....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Bob Popcorn

Plop!

[...]

Helaas worden de immigranten voorgetrokken waardoor ik woningen niet krijg.
theduke1989 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 13:20:
[...]
Ik zou je vrouw even laten bellen, dan is het zo geregeld!

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
[...] Als ze zich wel legitimeren mag je ook weigeren :) Niet dat je per se je kont tegen de krib hoeft te gooien, maar zoals eerder geconstateerd weet niemand hier hoe een Belastingdienst-pas er uit hoort te zien. Het kan geen kwaad aan de deur te vragen waar het om gaat en verdere vragen schriftelijk of op hun eigen kantoor te beantwoorden.

[...] Wie heeft je gebeld en hoe weet je dat?
:
theduke1989 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 13:52:
[...] Ga ik zeker doen, bedankt voor de tips.

Heb dit ook even maar op gezocht:
https://zoek.officielebek...=0&sorttype=1&sortorder=4 Bekendmaking model legitimatiebewijs Belastingdienst, Ministerie van Financiën

Is toch handig als ze dit bij hebben. Het rare is we komen volgende week in de avond. Dus geen tijdstip etc. Daarnaast waarschijnlijk krijg ik ook geen e-mail/bericht van ze wat ook al vermoedens doet ...
[...] Helaas worden de immigranten voorgetrokken waardoor ik woningen niet krijg. Ik ben juist hard op zoek naar een woning echter moeilijk te vinden. Ik heb geen bedrijfje. Anders had ik dat wel gezegd. Maar ja ga er nog op terugkomen want wil weten wat ze willen opeens...
Barrycade bedoeld dat de belastingdienst ALLE geregelde en ongeregelde inkomsten uit wat voor activiteit dan ook in principe als inkomsten uit overige werkzaamheden opgegeven wil zien.
(vanzelfsprekend de winst, onder aftrek van inkoop en kosten, allemaal te specificeren... en documenteren)

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

theduke1989 schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 20:34:
ik ga maandag even weer de belastindienst bellen.
Hopelijk heb ik dan meer informatie, als de belastingdienst zelf niks weet dan klopt er gewoon wat niet toch.
En dan is het belangrijk om naar de poltiie te gaan....
en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Reguliere controle meer niet ,,,

Al geregeld ... dit topic kan op slot....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Hoho, nou niet na 4 pagina's en een minuscule ontknoping snel wegrennen.

Dit vraagt om iets meer verduidelijking.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Er valt niet veel te verduidelijken meer van controle aan huis en thats it :)
Belastingdienst gebeld en afspraak gemaakt op kantoor waarom en alles.

Dit was in ieder geval geen babbeltruc... kan daarom dus op slot, ook gerapporteerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-09 08:49
We sluiten topics niet zomaar. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:58
We willen namelijk weten hoe het afloopt :+

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
*knip* Offtopic en onnodig

zoals ik heb al aangegeven controles geweest na aangiftes aanvraag etc ;) good luck verder....

[ Voor 83% gewijzigd door naitsoezn op 07-10-2016 16:47 ]

Pagina: 1