Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verbinding valt na enkele minuten weg bij specifiek netwerk?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• LQG
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-12-2022
Hallo!
Sinds een week heb ik een probleem met mijn netwerk:

Mijn vraag
Op mijn laptop voor school heb ik thuis normaal internetverbinding, echter op school maak ik verbinding en valt deze na enkele minuten uit. Ik heb dit probleem bij een vriend thuis ook gehad maar weet niet wat toen de oplossing was. Opnieuw verbinden met het netwerk lukt overigens ook niet, tenzij ik de laptop opnieuw start...

Het gaat om een schoolnetwerk, ik kan dan ook niet inloggen om op de router wijzigingen aan te brengen...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10
Qualcomm Atheros AR9485 WNA

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Firewall opnieuw instellen
Netwerk vergeten en opnieuw inloggen
WiFikaart uitschakelen en herstarten

Alvast bedankt voor de moeite!

Alle reacties

• beun92
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
het eerste wat er in me op komt,

heb je dit ook gemeld bij de IT afdeling van de school? misschien een bekent probleem (combinatie netwerkkaart/ AP's).
dit heb ik weleens gezien bij laptops op thuisnetwerken dat hij soms wegvalt terwijl op andere verbindingen geen problemen zijn en andere systemen prima met dat netwerk kunnen verbinden en werken

I love it when women go to school. It's like seeing a monkey on roller skates -- it means nothing to them, but it's so adorable for us. -- General Aladeen

Verwijderd

Klopt. Er zijn "zeldzame" slechte combinaties van WiFi kaarten en access points. Die willen gewoon niet samenwerken.

Wat je kan doen zijn twee dingen:

1. Bij de IT afdeling vragen hoe het zit? Laat hun het oplossen.
2. Tijdelijk een WiFi USB stick regelen (kopen voor 5 cent !!! ja ja.... VIJF cent op ebay:

http://www.ebay.nl/sch/i....wifi&LH_PrefLoc=2&_sop=15

of voor 2,50 euro uit Spanje:

http://www.ebay.nl/itm/US...c23889:g:ULgAAOSwT5tWHgpu

Kijk of deze kaart wil verbinden, en dan weet je wat hier het probleem kan zijn.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2016 @ 13:52:
Klopt. Er zijn "zeldzame" slechte combinaties van WiFi kaarten en access points. Die willen gewoon niet samenwerken.

Wat je kan doen zijn twee dingen:

1. Bij de IT afdeling vragen hoe het zit? Laat hun het oplossen.
2. Tijdelijk een WiFi USB stick regelen (kopen voor 5 cent !!! ja ja.... VIJF cent op ebay:

http://www.ebay.nl/sch/i....wifi&LH_PrefLoc=2&_sop=15

of voor 2,50 euro uit Spanje:

http://www.ebay.nl/itm/US...c23889:g:ULgAAOSwT5tWHgpu

Kijk of deze kaart wil verbinden, en dan weet je wat hier het probleem kan zijn.
weet niet of een wifi-dongle van 2 euro nou zo'n goede referentie geeft voor een stabiele verbinding....... ;)

Al heb je een goed punt. Probeer het idd eens met een andere wifi-kaart of ander apparaat. Probeer evt. ook een herinstallatie van windows of bijv. Ubuntu vanaf een usb-stick (om fouten veroorzaakt door je besturingssysteem uit te sluiten).

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Is het niet een captive portal die gebruikt wordt voor WiFi access ? Dan zou je nog kunnen kijken naar een andere browser en eventuele adblockers uitschakelen die eventuele pop-up vensters of andere meldingen/velden onderdrukken ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Het komt nog wel eens voor dat wireless netwerkkaarten uit stroombesparing hun power flink omlaag schroeven na een tijdje. Niet alle AP's kunnen daar mee omgaan.
Probeer in je power settings de stroombesparing van je wifi kaart eens uit te zetten.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:46

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kan zijn dat het WiFi-netwerk op school band steering doet en per abuis deze dinosaurus (1x1 SiSo, 2.4GHz only, dateert uit 2011) probeert te migreren naar 5GHz, waardoor het uitvalt.

[ Voor 5% gewijzigd door dion_b op 21-09-2016 14:32 ]

Oslik blyat! Oslik!

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-10 11:15
dion_b schreef op woensdag 21 september 2016 @ 14:30:
.... en per abuis deze dinosaurus (1x1 SiSo, 2.4GHz only, dateert uit 2011) probeert te migreren naar 5GHz, ...
Pffffff /3
De dag dat 2.4Ghz dinosaurus wordt genoemd.....nou voelt Kwakzalver zich wel heel erg oud. Iets van pre-pre-historie.....(denkt terug aan zijn IBM 8086 met 'retegave' amber monitor en 5,25 floppy....)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:46

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

kwakzalver schreef op woensdag 21 september 2016 @ 16:29:
[...]

Pffffff /3
De dag dat 2.4Ghz dinosaurus wordt genoemd.....nou voelt Kwakzalver zich wel heel erg oud. Iets van pre-pre-historie.....(denkt terug aan zijn IBM 8086 met 'retegave' amber monitor en 5,25 floppy....)
Niet alleen 2.4GHz, ook de rest van de zaken. Dit is een NIC dat vijf jaar geleden al onderste uit de kan was qua specs en mogelijkheden, en dat bij een technologie die volop in ontwikkeling is. Voor pakweg CPU maakt het voor de gemiddelde gebruiker niets uit of je eentje uit 2011 of 2016 gebruikt, aangezien CPU's redelijk mature zijn met weinig echt schokkende ontwikkeling. Dat gezegd, dit is alsof je een desktop draait op een Atom uit 2011, waar je toen en nu niet zo vrolijk van werd. Maar vergelijk het inderdaad met jouw IBM 8086. Dat zal geheid een PS/2 Model 25 of 30 zijn (enige 8086 die IBM ooit gebouwd heeft) die draaide met 16b bus op 8MHz met 512kB of 640kB RAM uit 1987 en was - net als deze Atheros - destijds het meest low-end wat IBM leverde.

Toen maakte 5 jaar ongelofelijk veel uit qua CPU. Je zou anno 1992 voor vergelijkbaar geld een PC kopen met Am386DX-33 met 2MB RAM, wat in praktijk minstens vier keer zou snel zou zijn als die i8086-8, en door de 32b architectuur daadwerkelijk andere software zou kunnen draaien niet dat je daar onder 16b DOS veel van gemerkt zou hebben. En je zou een 8086 een dinosaurus genoemd hebben, toen al ;)

[ Voor 7% gewijzigd door dion_b op 21-09-2016 16:51 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

helpt 't als ik zeg dat ik nog op een PDP11 gewerkt heb?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1