Naar enkele keren te zien dat mijn systeem niet performed zoals het zou moeten ben ik nu toch aan het twijfelen of er niet iets mis is. tijdens het gebruiken van msi afterburner viel me op dat mijn gpu vaak schommelt tussen 100 en 0 met vaak dus hoge spikes gevolgd door lage spikes. ook heb ik het vermoeden dat mijn cpu niet performed zoals die zou moeten. nu heb ik 3dmark's firestrike gerunt om te kijken wat er nou aan de hand is en mijn systeem scoort consistent minder dan systemen met vergelijkbare specs, waarbij ik dus een score haal van net geen 3000 en vergelijkbare systemen een score halen van 4000.
hier wat screenshot van de tests en de vergelijking met andere systemen.
een , twee en drie
je ziet dus mijn scores en op het laatste screenshot zie je wat andere systemen halen.
ik heb tot nu toe al geprobeerd om met ddu de drivers te verwijderen en opnieuw te installeren. en raak langzaam toch ten einde raak. hulp en tips zouden dus welkom zijn.
stiekem begin ik te vermoeden dat het aan mijn moederbord ligt maar dat lijkt me sterk. dit is trouwens mijn systeem :
hier wat screenshot van de tests en de vergelijking met andere systemen.
een , twee en drie
je ziet dus mijn scores en op het laatste screenshot zie je wat andere systemen halen.
ik heb tot nu toe al geprobeerd om met ddu de drivers te verwijderen en opnieuw te installeren. en raak langzaam toch ten einde raak. hulp en tips zouden dus welkom zijn.
stiekem begin ik te vermoeden dat het aan mijn moederbord ligt maar dat lijkt me sterk. dit is trouwens mijn systeem :
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-6700K Boxed | € 345,95 | € 345,95 |
| 1 | MSI Z170A GAMING M7 | € 199,- | € 199,- |
| 1 | MSI Radeon R9 290 Gaming 4G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | NZXT H440 New Edition Zwart/Rood | € 123,50 | € 123,50 |
| 1 | Corsair Hydro H100i v2 | € 120,65 | € 120,65 |
| 1 | CM Storm Octane - Gaming Gear Combo (Qwerty) | € 33,95 | € 33,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16 | € 85,- | € 85,- |
| 1 | Corsair RM550x | € 94,80 | € 94,80 |
| 1 | Sandisk Ultra II SSD 480GB | € 124,- | € 124,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.126,85 | |