Utp -> Serieel

Pagina: 1
Acties:

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Topicstarter
Bestaan er Bakjes met een serieele poort op die je kan aansluiten op een netwerk en die je dan op een pc kunt aansluiten dmv een virtuele com poort of iets dergelijks. Het is namelijk zo dat in een fabriekshal twee machines zouden moeten aangesloten worden op een com poort van een pc. Echter de korst mogelijke kabelafstand is iets van een 40m. Utp is echter geen probleem er loopt netwerk in die hal. Een pc dichter erbij zetten is echt geen optie.

Indien deze bestaan.
• Welk merk
• type
• leverancier
• prijs ?

Ervaringen ermee ?

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Verwijderd

-koop een netwerkkaart ?
en lijkt me niet echt mogelijk dat je seriele poort voor netwerkkaartje kan spelen.

• Eindbaas
  • Laatst online: 22-08 17:32
hmmm, heb wel eens zoiets gezien kijk anders es op de site van Inmac of BlackBox.... het stikt daar van de convertertjes e.d.

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
Op donderdag 28 juni 2001 13:29 schreef a_casema_user_at_work het volgende:
-koop een netwerkkaart ?
en lijkt me niet echt mogelijk dat je seriele poort voor netwerkkaartje kan spelen.
Het probleem is dat we in die machines geen netwerkkaart kunnen steken die hebben enkel een serieele poort om gegevens te ontvangen. Ook een floppydrive die wordt nu gebruikt maar dat is onhandig.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 09:59

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

t kan, ik heb wel s zo'n zelfbouw ding in de hand gehad, moet ff t schemaatje zoekken

Beste film ooit

Verwijderd

de oplossing :)
koop 2 externe modems, sluit deze aan met de seriele poorten. (elke PC 1 he)
en verbind die 2 modems met een lijntje.

jaja :)

• Vaagharses
  • Laatst online: 22-12-2022
Voor jou probleem is iets heel anders bedacht :)

Je moet 2 RS-232 <==> RS-485 converters kopen. RS-485 is een gebalanceerde verbinding en met de juiste kabel kan een lengte van 1km behaald worden met een snelheid van 1MBits/s. Dat waren volgensmij de specs...

Ze zijn opzich ook bestwel simpel inelkaar te klussen die converters, maar als je je daar niet aan wil wagen kan je ook kant en klare converters bij BLACKBOX of zoiets dergelijks halen.

RS-485 is trouwens een "elektrisch" protocol en heeft niks met de data die erover heen gaat te maken.

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

Verwijderd

zal niet hard gaan lijkt me -> seriele poort

• Eindbaas
  • Laatst online: 22-08 17:32
misschien hoeft dat ook wel niet ;)

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
Op donderdag 28 juni 2001 13:38 schreef Vaagharses het volgende:
Voor jou probleem is iets heel anders bedacht :)

Je moet 2 RS-232 <==> RS-485 converters kopen. RS-485 is een gebalanceerde verbinding en met de juiste kabel kan een lengte van 1km behaald worden met een snelheid van 1MBits/s. Dat waren volgensmij de specs...

Ze zijn opzich ook bestwel simpel inelkaar te klussen die converters, maar als je je daar niet aan wil wagen kan je ook kant en klare converters bij BLACKBOX of zoiets dergelijks halen.

RS-485 is trouwens een "elektrisch" protocol en heeft niks met de data die erover heen gaat te maken.
Dat lijkt me wel al iets. Zoals het nu is is het problematisch. Ze expirementeren nu met een pc die ze ergens gedropt hebben p75 en serieele kabel van 25m over utp maar daar breekt de connectie regelmatig. Alhoewel er maar connectie is tegen 9600 bps die machines willen niet meer.

• Vaagharses
  • Laatst online: 22-12-2022
Ja het zeker een idee om RS485 verbindingen te gebruiken. Omdat het totaal HardWare is, hoef je de software niet aan te passen. RS485 kan gewoon UTP.

Als je budget niet al te laag is (paar honderd gulden) moet je eens gaan kijken bij blackbox ofzo => die hebben hele handige "boxjes" die je direct op de seriële poort kan zetten.

Je kan het natuurlijk ook zelf klussen, maar in een industriële omgeving lijkt me dat alleen slim als je al een beetje ervaring hebt met het in elkaar zetten van schakelingen (of iemand kent).

Ik bedoel trouwens dit soort kastjes:
Afbeeldingslocatie: http://www.rad.com/products/family/mic-232/mc232485.jpg

http://www.rad.com/products/family/mic-232/sheet.htm
Ik denk dat een zaak als blackbox je daar verder mee kan helpen.

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

• psilo
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-02-2025
eej casema kerel, waarom neem je geen kortere naam ?

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 16:39 schreef psilo het volgende:
eej casema kerel, waarom neem je geen kortere naam ?
[off-topic]
wist ik veel dat het de layout ging verpesten, maar aangezien ik de naam niet kan wijzigen en ik wel al mijn berichtjes wil behouden laat ik het maar zo.
Of een adje moet al mijn berichten over kunnen zetten naar een andere username.
[/off-topic]

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
>> [url="/listtopics.php/19"]Network Troubleshooting[/url] :)

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

[off topic]
a_casema_user_at_work:
FF een verzoek in lieve adjes doet denk ik wonderen.
[/off topic]

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Pagina: 1