Vraag

• eXtink
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Haar vraag
Mijn vriendin is weer toe aan een nieuwe smartphone en ik ben de gelukkige om een mooi toestel voor haar uit te zoeken. Graag jullie advies over het beste toestel

Relevante software en hardware die ze gebruikt
  • Android
  • Wit
  • Minimaal 32GB opslag
Op het moment heeft ze een HTC One SV, waarbij de opslag ruimte veel te weinig is en ze maximaal maar 2-3 apps kan installeren, zonder tegen problemen aan te lopen (app updates niet mogelijk, etc.). Gebruikt geen speciale apps en speelt niet tot nauwelijks games. De kwaliteit van de camera is erg belangrijk. Updates vanuit de fabrikant zijn erg gewenst, aangezien de HTC One SV al erg snel is blijven steken op een oudere Android versie.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Samen zijn we tot de Moto G4 en de Nexus 5X gekomen, deze vallen goed binnen de eisen van haar. De Nexus 5X is de beste van deze twee, maar is het de meerprijs waard, wat denken jullie?

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:28
Vergelijk ik de hardware, is die in de Nexus 5X net een tandje beter.
http://www.phonearena.com...Moto-G4/phones/9593,10054

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:05
V.w.b. leeftijd is de Motorola de betere keuze. Google update ongeveer 2 jaar... zoek maar na wat de release is van de 5X.

• eXtink
  • Niet online
swhnld schreef op woensdag 21 september 2016 @ 14:33:
Vergelijk ik de hardware, is die in de Nexus 5X net een tandje beter.
http://www.phonearena.com...Moto-G4/phones/9593,10054
Klopt, dat staat als het goed is ook in de TS. Het enige wat ik wil weten of het de hogere prijs waard is.
Gadgeteer schreef op woensdag 21 september 2016 @ 15:10:
V.w.b. leeftijd is de Motorola de betere keuze. Google update ongeveer 2 jaar... zoek maar na wat de release is van de 5X.
Dat is inderdaad iets waar ik me zorgen om maak, dat het relatief snel over is met de updates voor de 5X, maar met de houding die Motorola heeft aangenomen, ben ik daar ook bang voor bij de Moto G4. Ze zijn al afgestapt van de maandelijkse security updates, waarschijnlijk zijn ze dan ook lakser met de normale OS updates. Daar is de 5X dan beter in, aangezien deze direct een OS en security updates krijgt.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:05
eXtink schreef op woensdag 21 september 2016 @ 15:32:
[...]

Klopt, dat staat als het goed is ook in de TS. Het enige wat ik wil weten of het de hogere prijs waard is.

[...]

Dat is inderdaad iets waar ik me zorgen om maak, dat het relatief snel over is met de updates voor de 5X, maar met de houding die Motorola heeft aangenomen, ben ik daar ook bang voor bij de Moto G4. Ze zijn al afgestapt van de maandelijkse security updates, waarschijnlijk zijn ze dan ook lakser met de normale OS updates. Daar is de 5X dan beter in, aangezien deze direct een OS en security updates krijgt.
Jammer genoeg is het niet te voorspellen wanneer ze stoppen met updates. Wel denk ik dat een recenter toestel van willekeurig welk merk, langer zal doorgaan dan de 5X. Dat is echter wel op gevoel en ik ben er goed in om dit soort dingen foutief in te schatten :s

• eXtink
  • Niet online
Gadgeteer schreef op woensdag 21 september 2016 @ 15:46:
[...]

Jammer genoeg is het niet te voorspellen wanneer ze stoppen met updates. Wel denk ik dat een recenter toestel van willekeurig welk merk, langer zal doorgaan dan de 5X. Dat is echter wel op gevoel en ik ben er goed in om dit soort dingen foutief in te schatten :s
Ja, daar heb ik helaas ook last van. Maar mijn gevoel zegt juist met het update beleid van veel Android fabrikanten, dat ik beter voor een Nexus kan kiezen, aangezien die wat meer betrouwbaar zijn in het werkelijk afleveren van updates.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:28
Voor de Nexus is Android 7 er al, vor de Moto zal dat nog even duren. Kijk je naar je updates moet je niet vergeten dat fabrikanten vaak langer er over doen om de update te verwerken. Ook is er voor de nexus gegarandeert veel custom rom support waar je mee door kunt nadat Google stopt met het leveren van updates.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-09 16:45
Of de 5X de meerprijs waard is ligt aan je wensen. En kijkend naar haar wensen, lijkt het mij van niet.
Als de camera het belangrijkst is, zou ik verwachten dat je keus eerder tussen de G4 en G4 Plus zou gaan.
Moto G Plus gives you the most advanced 16 MP camera in its class. Say goodbye to blurry photos thanks to two additional auto-focus technologies. Laser focus and phase detect auto-focus work quickly so you never miss the shot. Plus, a wide-angle 5 MP front camera helps fit everyone into group shots.

[ Voor 114% gewijzigd door frickY op 21-09-2016 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:20
Heb je het nieuws gelezen over Motorola dat veel personeel laat gaan? Dat zou mij dan naar de 5X bewegen. Ondersteuning voor de Motorola zal wel op een lager pitje gezet worden door Lenovo.
Pagina: 1