|_____vakje______|
Ook daar moet je -p (zonder de =wachtwoord) gebruiken toch?
Uhh.. voor de duidelijkheid:
Ik wil dus automatisch backups gaan maken, en daarom kan ik niks via de terminal in gaan zitten voren.
mysqldump --help
verklapt mij dat -p=[password] wel mag, maar toch werkt het niet bij mij.. En ja, het wachtwoord klopt helemaal
Ik wil dus automatisch backups gaan maken, en daarom kan ik niks via de terminal in gaan zitten voren.
mysqldump --help
verklapt mij dat -p=[password] wel mag, maar toch werkt het niet bij mij.. En ja, het wachtwoord klopt helemaal
|_____vakje______|
Euhm, ja inderdaadOp donderdag 28 juni 2001 13:22 schreef a_casema_user_at_work het volgende:
iets voor HWS
No way, dat dat gaat werken!Op donderdag 28 juni 2001 13:41 schreef HGM het volgende:
mysqldump --all-databases > all.sql -u root -p PASSWORD
Je output-teken moet je toch echt achteraan plaatsen
mysqldump --all-databases -u root -p PASSWORD > all.sql
werkt wel hoorOp donderdag 28 juni 2001 13:43 schreef ACM het volgende:
[..]
No way, dat dat gaat werken!
Je output-teken moet je toch echt achteraan plaatsen
mysqldump --all-databases -u root -p PASSWORD > all.sql
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| hgm# ls -al total 2 drwxr-xr-x 2 root hgm 512 Jun 28 13:44 . drwxrwx--- 7 nobody hgm 512 Jun 28 13:30 .. hgm# mysqldump --all-databases > all.sql -u root -p XXXX hgm# ls -al total 7 drwxr-xr-x 2 root hgm 512 Jun 28 13:45 . drwxrwx--- 7 nobody hgm 512 Jun 28 13:30 .. -rw-r--r-- 1 root hgm 4799 Jun 28 13:45 all.sql hgm# |
Grumble, mysql moet die > weer zelf afvangen?Op donderdag 28 juni 2001 13:45 schreef HGM het volgende:
werkt wel hoor
shell-technisch hoort dat toch niet, of wel?
Klinkt leuk maar werkt nietOp donderdag 28 juni 2001 13:39 schreef Hans het volgende:
je moet de = weglaten, dus -ppassword (aan elkaar)
|_____vakje______|
Het kan op 2 manieren:
mysqldump -u root --password=geheim mysql > 1.t
mysqldump -u root -pgeheim mysql > 1.t
Als je alleen -p gebruikt mag je het = teken niet gebruiken. Verder moet bij -p het password er direct aan vast worden gezet.
Verder moet de user natuurlijk ook autorisatie hebben om in de DB's te lezen welke je wilt dumpen (gebruik user root om mee te testen, dan zou het altijd moeten werken)
Als je alleen -p gebruikt mag je het = teken niet gebruiken. Verder moet bij -p het password er direct aan vast worden gezet.
Verder moet de user natuurlijk ook autorisatie hebben om in de DB's te lezen welke je wilt dumpen (gebruik user root om mee te testen, dan zou het altijd moeten werken)
edit:
Let er ook op dat hij mag verbinden met de host waar MySQL op draait. Standaard mag je er namelijk alleen vanaf localhost in.
Check voor de zekerheid dus ook nog even de usertabel in de mysql database.
Let er ook op dat hij mag verbinden met de host waar MySQL op draait. Standaard mag je er namelijk alleen vanaf localhost in.
Check voor de zekerheid dus ook nog even de usertabel in de mysql database.
Ik heb dus beide opties geprobeerd, maar ik krijg constant dezelfde mededeling:Op donderdag 28 juni 2001 15:13 schreef RedRoon het volgende:
Het kan op 2 manieren:
code:
1
2
| mysqldump: Got error: 2000: Access denied for user: '*@213.207.*.*' (Us ing password: YES) when trying to connect |
Die sterretjes zijn van mij natuurlijk.
Nu is deze foutmelding irritant, maar zoals ik in mijn eerste post vertelde lukt het wel als ik het wachtwoord niet van de prompt meegeef! Ik heb al gezocht op internet maar ik schijn de enige te zijn met dit probleem!
edit:
Oja. ik heb dus echt toegang, en ik werk vanuit telnet, en dus vanuit de localhost. Daarnaast is Bevelander (mijn host) gek genoeg om connecties van buitenaf toe te staan!
Oja. ik heb dus echt toegang, en ik werk vanuit telnet, en dus vanuit de localhost. Daarnaast is Bevelander (mijn host) gek genoeg om connecties van buitenaf toe te staan!
|_____vakje______|
Gebruik je zeker het userid wat vanaf die host mag connecten ? Deze melding lijkt erop of dat die user vanaf die host niet mag verbinden.Op donderdag 28 juni 2001 15:31 schreef CyberSnooP het volgende:
[..]
Ik heb dus beide opties geprobeerd, maar ik krijg constant dezelfde mededeling:
code:
1 2 mysqldump: Got error: 2000: Access denied for user: '*@213.207.*.*' (Us ing password: YES) when trying to connect
Die sterretjes zijn van mij natuurlijk.
Nu is deze foutmelding irritant, maar zoals ik in mijn eerste post vertelde lukt het wel als ik het wachtwoord niet van de prompt meegeef! Ik heb al gezocht op internet maar ik schijn de enige te zijn met dit probleem!
edit:
Ik ben erachter!!! In mijn wachtwoord zat het $-teken en dat geeft vanaf de commandoprompt natuurlijk problemen! Een slash voor de $ helpt
Ik ben een behoorlijke linux-dombo, en vergeet dit soort gein natuurlijk.
Dat die foutmeldingen van MySQL zo stom zijn (zeg gewoon incorrect password) kan ik ook niet helpen, maar het was dus toch een wachtwoord probleem.
p.s. sorry voor alle onnodige overlast.. dit hadden jullie nooit kunnen weten.
Dat die foutmeldingen van MySQL zo stom zijn (zeg gewoon incorrect password) kan ik ook niet helpen, maar het was dus toch een wachtwoord probleem.
p.s. sorry voor alle onnodige overlast.. dit hadden jullie nooit kunnen weten.
|_____vakje______|
Dat is het toch ook ? de shell doet de variabele substitutie, niet MySQL. In jouw geval word dat $blabla vervangen door niks, dus word gewoon je wachtwoord anders. En da's incorrect passwd iddDat die foutmeldingen van MySQL zo stom zijn (zeg gewoon incorrect password) kan ik ook niet helpen, maar het was dus toch een wachtwoord probleem.
Als ik in je sig kijk dan zijn die *'tjes niet zo moeilijk te gokken
Pagina: 1