Windows updates stopt met downloaden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mike1992
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-07 15:00
Mijn vraag
Op een netwerk wil ik 3 pc's updaten met windows 10. 1 trekt 90% van de bandbreedte, degene die ik erna aanzet krijgen weinig. Tot dusver prima. Op een gegeven moment stopt de eerste pc met downloaden van updates(terwijl het niet klaar is), en gaat de bandbreedte op pc 1 naar 0 kbps. Als ik iets anders doe op internet loopt het prima en krijgt de pc gewoon bandbreedte. Echter de updates willen niet meer lopen. De bandbreedte tbv de updates gaat naar pc 2 en 3.
Als ik pc 2 en 3 loskoppel(of de updates laat voltooien). Soms lopen deze helemaal door, soms stopt deze er ook mee voordat ze voltooid zijn. gaat het hele netwerk in idle, maar pc1 krijgt(of pakt) zijn bandbreedte niet terug om de updates te voltooien.

Relevante software en hardware die ik gebruik
3 pcs met schone windows 10 installatie

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
In de firewall is de antivirus en webfiltering uitgezet, dit lost niks op. De firewall werkt met VLAN, in alle gevallen krijgen de andere vlans nog wel bandbreedte(ook zo geconfigureerd, zoals de bedoeling is).
Ik heb geen idee hoe dit op te lossen is, wat maakt dat pc1 die niet klaar is stopt met downloaden en dit ten goede komt van de andere pcs?

[ Voor 7% gewijzigd door mike1992 op 21-09-2016 08:30 ]

Alle reacties

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Misschien dat deze instelling op de een of andere manier dwarsligt?

Afbeeldingslocatie: http://thewindowsclub.thewindowsclubco.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2015/06/update-357x400.jpg

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:09
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Gebruik het hulpprogramma en maak een USB boot ermee, upgrade zo zonder download.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Bschnitz schreef op woensdag 21 september 2016 @ 08:48:
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Gebruik het hulpprogramma en maak een USB boot ermee, upgrade zo zonder download.
Relevante software en hardware die ik gebruik
3 pcs met schone windows 10 installatie
Het gaat niet om upgrades naar 10 maar het updaten van schone 10 installaties ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:09
Ik heb hier 150 PC's ca. 20% wil niet updaten\upgraden naar de nieuwe built, mijn gok is dus door vervuiling door eerder upgrades, na een herinstallatie updaten ze namelijk zonder probleem.

Gebruik je wel de laatste built via de media creation tool?

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

• mike1992
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-07 15:00
Jep, hier draait de laatste build, echter zijn daar natuurlijk ook nog 'reguliere' updates voor beschikbaar.

Kan het met qos te maken te hebben(eigenlijk het gebrek daaraan?).

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
mike1992 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 13:04:
Kan het met qos te maken te hebben(eigenlijk het gebrek daaraan?).
Dikke kans op. QoS zorgt ervoor dat niet een apparaat alle bandbreedte kan claimen.

Eventueel kan je ook de instelling aanzetten dat de Windows 10 PC's updates kunnen delen op het lokale netwerk.
Pagina: 1