Vraag

• Mato
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-12-2020
Beste Tweakers,

zo ongeveer 5 weken geleden begon mijn pc kuren te vertonen. Tijdens spelen ( The Division )weer opnieuw opstarten, opstarten en in de reset modus blijven hangen. Waardoor je weer op de resetknop drukte de pc weer opnieuw opstartte.
Het spelen van games waren niet meer te doen, echt schokkend lopen e.d.

Dit gebeurde zo rond de anniversary-update van windows 10.

Ik heb nvidea drivers opnieuw geinstalleerd maar mocht niet baten.

Ik ben ermee naar een computerzaak geweest, daar heeft ie 2 weken gestaan en de conclusie was dat het is met het geheugen van de videokaart moet zijn maar dat durfden zijn met zekerheid te zeggen.
Zij hebben ook nog eens windows op een andere harde schijf gezet maar het resultaat werd er niet beter op

Later vertelde me iemand, kan ook een voedingsprobleem hebben, dus ik een nieuwe voeding, van 450W/500W ( weet niet zeker staat er niet op, Was een BCK 3Amp ) naar 650W plus een geheugen van weer 8Gb erbij.

Het leek te helpen ff maar dat was wel heel ff. het spelen van The Division is te doen maar eigenlijk ook weer niet, je kan wel lopen maar dan schokt ie weer.

Ik een ander spel proberen,R.U.S.E.grafisch niet echt bijzonder voor een GTX 960.
kreeg ik meerdere malen een soort van prisma kleuren die konden bewegen als je ook met de muis beweegt.

Toen dacht ik, dus toch de videokaart. Ik de oude kaart erin GTX 560 om te testen voor de zekerheid...maar nee hij deed heet 1x in ongeveer 2 uur spelen.

Ik ben ten einde raad, ik krijg er een punthoofd van 8)7 8)7

kan iemand mij helpen....?

Groetjes Maarten met hoodpijn :X

systeemspecs zijn:
EVGA GeForce GTX 960 Super SSC Gaming ACX 2.0+ - Grafische kaart
Asrock B150M Pro4S moederbord
Intel Core i5 6500 processor
Kingston DDR4 HyperX Savage Black 2x 8GB 2133
Corsair VS650 - Voeding ( intern ) - ATX12V 2.3/ EPS12V - 80 PLUS - 200-240 V wisselstroom V - 650 Watt - actieve PFC - Europa
Samsung SSD schijf 250Gb

Alle reacties

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Kan je je videokaart testen in een ande r systeem? Zo ja doet dat eens. En anders bel even net de winkel waar je je GPU heb gekocht(als je mono er gekocht heb is het nog beter). Met een beetje geluk willen hun testen onder garantie. Anders gewoon GPU RMA sturen. En kijken wat hun bevindingen zijn.

Verwijderd

Mato schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 23:59:
Later vertelde me iemand, kan ook een voedingsprobleem hebben, dus ik een nieuwe voeding, van 450W/500W ( weet niet zeker staat er niet op, Was een BCK 3Amp ) naar 650W plus een geheugen van weer 8Gb erbij.
De meest gemaakt fout bij het aanschaffen van voedingen. 'Waarschijnlijk ligt het aan de voeding. Kom, laten we er een lekkere zware inzetten dan weten we zeker dat we goed zitten'. :N Bij voedingen let je in eerste instantie op de kwaliteit en niet op de kwantiteit. Beter een goede 400w dan een matige 650w.

Zet Windows eens terug op de vorige Windows 10.

Test de GTX 960 in een ander systeem.

Wat zijn de temperaturen en de load van cpu en videokaart als de problemen zich voor doen.

• Mato
Bedankt voor jullie reacties,

Antwoord op Loki504, wat ik vanavond nog kan proberen is de kaart in het 2de slot te zetten.
Verder heb ik nog een systeem liggen maar is nog wat ouder, geen Intel. Zou dat kunnen?

Ik heb mijn hardware bij 2 verschillende webwinkels gekocht, dus ff daar naartoe te gaan is niet te doen.
Wat bedoel je met mono gekocht en GPU RMA?

Antwoord op ACB2401

Ik den dat mijn voeding best wel een kwalitatief merk is.
Volgens internet is Corsair een goed merk.

En helaas was het terugzetten met systeem herstel niet meer tot de mogelijkheid, na de update was er geen datum te selecteren.

Ik zou ook niet weten hoe ik de temperatuur moet weten.
Daar ben ik helaas niet handig genoeg voor, een kaartje, geheugen,en harddisk kan ik, maar moederbord aansluiten gaat te ver, is ook gedaan samen met een kameraad waarbij het contact niet heel close is.

[ Voor 41% gewijzigd door Mato op 21-09-2016 08:28 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2016 @ 07:52:
[...]
Wat zijn de temperaturen en de load van cpu en videokaart als de problemen zich voor doen.
En als toevoeging: welke behuizing gebruik je en hoe zit het met de airflow?
Heb je bij herinstallatie van de drivers de oude verwijderd? Bijvoorbeeld met dit handige programma'tje?

Verwijderd

Mato schreef op woensdag 21 september 2016 @ 08:17:
Ik den dat mijn voeding best wel een kwalitatief merk is.
Volgens internet is Corsair een goed merk.
Ook een merk als Corsair heeft erg matige voedingen in het assortiment net als bijna elk merk. De kwaliteit wordt bepaald door de onderdelen die in de voeding zitten, niet door wat op de sticker aan de buitenkant staat.
En helaas was het terugzetten met systeem herstel niet meer tot de mogelijkheid, na de update was er geen datum te selecteren.
Is er in Configuratiescherm geen koppeling dat je kan terugzetten naar de vorige versie?
Ik zou ook niet weten hoe ik de temperatuur moet weten.
Download en installeer HWmonitor oid.
[quote]

• Mato
Hij heeft heet voor de anniversary update goed gedaan. Op het heel af en toe uitvallen na dan, maar toen viel het me niet op.

Qua koeling zit wel goed, Ik heb 3 fans, 2aan de zijkant en 1 aan de voorkant

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Mato schreef op woensdag 21 september 2016 @ 09:45:
Hij heeft heet voor de anniversary update goed gedaan. Op het heel af en toe uitvallen na dan, maar toen viel het me niet op.

Heel af en toe uitvallen is wat anders dan goed functioneren. Een PC hoort nooit spontaan uit te vallen, het is altijd een signaal dat er iets mis is.

Download Hwmonitor of zoiets en kijk wat de temperaturen zijn. Dat je 3 fans hebt zegt niet alles, als ze allemaal naar binnen blazen en je geen outtake hebt zal je airflow niet goed zijn.

Heeft de computerzaak, die beweert dat het aan de videokaart ligt, de kaart in een ander systeem getest?

Verwijderd

Mato schreef op woensdag 21 september 2016 @ 09:45:
Meten is weten. Nu is het nattevingerwerk.

• Mato
Dat de computer zaak de kaart in een andere systeem heeft geplaatst weet Ik helaas niet, ik heb aan hun gevraagd of de hardware goed was en ze konden niets geks vinden.
Zij hebben geen gelijkwaardige videokaart.

Zij verkopen ook geen hardware zoals kaarten moederbords e.d.
Is wel wat simpele zaak wat dat betreft maar ik was niet in me eigen woonplaats, dus ik moest wat.

• Mato
Beste mensen

En paar knappe koppen op me werk hebben mij geattendeerd dat ik eens in de software van EVGA moest kijken.
Daarin stond in de standaard instellingen de ventilatoren op uit.
Toen ik deze op automatisch heb gezet was het probleem over.

Zoiets verzin je toch niet, Omdat iets hoort toch standaard op automatisch te staan.

Bedankt voor jullie reacties

Groetjes
Maarten
Pagina: 1