Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axedax
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-03-2024
hallo mensen,,
binnenkort neem ik een nieuw nummer voor mijn samsung s4.
ik heb al een bestaande wattsapp account waar ik gebruik van maak
maar ik wil niet dat mijn nieuwe nummer gezien word door mijn wattsapp contacten waarmee ik al eerder chats mee heb gehad. dus als ze op mijn chatnaam op info kiezen dan mogen ze mijn nieuw nummer niet zien.,

mijn vraag ann jullie is hoe ik dit moet doen
alvast bedankt

Beste antwoord (via axedax op 22-09-2016 19:02)

• MaartenBW
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-07 14:27
Bij installatie van whatsapp wordt de account gekoppeld aan de telefoon door middel van een sms naar het nummer. Dit hoeft maar 1 keer.

Dus wanneer je in de telefoon een nieuwe sim kaart doet, veranderd dit niks aan de whatsapp instellingen. Whatsapp is echter geverifeerd met het oude nummer en werkt nog steeds omdat je gewoon internet hebt met je nieuwe nummer/abo. Dus je whatsappt met je oude nummer.

Het gaat alleen mis wanneer het oude nummer naar iemand anders gaat en whatsapp installeert, dan verifieerd hij zijn acoount en nummer door middel van de sms die hij krijgt. Dan wordt jouw account losgekoppeld van het nummer en whatsappt hij voortaan met dat nummer.

Dus zolang jij in het bezit blijft van het oude nummer, is er niks aan de hand.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 14:47
Heb je de eerste twee opties al geprobeerd op https://www.google.nl/search?q=whatsapp+hide+phone+number ?

Heb het zelf niet kunnen testen, wellicht werkt het.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:30

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
axedax schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 21:55:
mijn vraag ann jullie is hoe ik dit moet doen
Wat heb je zelf al geprobeerd? Op tweakers is het de bedoeling om eerst zelf het een en ander te proberen voordat je een topic opent. Wat heb je zelf al gedaan en wil je dat toevoegen aan je openingspost?

Je kan btw ook gewoon je oude nummer blijven gebruiken voor Whatsapp. Het enige nadeel is wanneer de nieuwe eigenaar van het nummer Whatsapp installeert, jij dan alles kwijt bent en alsnog moet overstappen op je nieuwe nummer.

offtopic:
Verder waarom zou je dit willen?

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Je bent niet alles kwijt natuurlijk als je netjes een backup maakt.

• rens-br

rens-br

Momus schreef op woensdag 21 september 2016 @ 08:13:
Je bent niet alles kwijt natuurlijk als je netjes een backup maakt.
Kan je ook een backup terug zetten een oud nummer naar een nieuw nummer?

Verder kun je je eigen oude nummer niet wijzigen in het nieuwe nummer, doordat je geen toegang hebt meer tot het oude account. Dus in alle groepsapps waar je lid van bent, kun je niet meer bij en moet je opnieuw lid van worden (en die geschiedenis ben je dan geloof ik ook kwijt.)

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:11

Quad

Doof

Whatsapp biedt zelf een optie om je nummer te wijzigen, daarmee worden accountgegevens, groepen en instellingen op over gezet.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• Momus
rens-br schreef op woensdag 21 september 2016 @ 08:35:
[...]

Kan je ook een backup terug zetten een oud nummer naar een nieuw nummer?

Verder kun je je eigen oude nummer niet wijzigen in het nieuwe nummer, doordat je geen toegang hebt meer tot het oude account. Dus in alle groepsapps waar je lid van bent, kun je niet meer bij en moet je opnieuw lid van worden (en die geschiedenis ben je dan geloof ik ook kwijt.)
Als je je geschiedenis gewoon in een lokaal backupbestand hebt staan kan je dat allemaal gewoon terugzetten.

• rens-br

rens-br

Quad schreef op woensdag 21 september 2016 @ 08:43:
Whatsapp biedt zelf een optie om je nummer te wijzigen, daarmee worden accountgegevens, groepen en instellingen op over gezet.
Dat weet ik inderdaad, maar als de TS besluit om zijn oude nummer te behouden en op gegeven moment besluit de nieuwe eigenaar van het nummer ook Whatsapp te gaan gebruiken. Wordt het gedeactiveerd op zijn telefoon en heeft hij geen toegang meer, dan is het ook niet mogelijk meer om van nummer te wisselen.

• Momus
rens-br schreef op woensdag 21 september 2016 @ 09:07:
[...]

Dat weet ik inderdaad, maar als de TS besluit om zijn oude nummer te behouden en op gegeven moment besluit de nieuwe eigenaar van het nummer ook Whatsapp te gaan gebruiken. Wordt het gedeactiveerd op zijn telefoon en heeft hij geen toegang meer, dan is het ook niet mogelijk meer om van nummer te wisselen.
Maar dan heb je gewoon die backup op je telefoon staan, installeer je WhatsApp opnieuw, koppel je hem aan je nieuwe nummer en zet je die backup terug.

• draak42
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-07 17:42
Je kan inderdaad gewoon niets doen, dan blijf je je oude nummer gebruiken op whatsapp. Maar ik vraag me af waarom je dit zou willen, dan moet je mensen gaan uitleggen dat ze je moeten bellen op een ander nummer dan waar ze je kunnen whatsappen.

Oost west 127.0.0.1 best

• Momus
Ja? Jij kijkt in je contacpersonen van whatsapp nog naar hun telefoonnummer?

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-07 21:27

Barrycade

Through the...

Denk dat TS wat oude contacten kwijt wil raken.

Dus dat als hij een nieuw nummer heeft zijn oude contacten in bv een groupsapp niet zijn nieuwe nummer zien ipv zijn contact naam (want dat herkent de telefoon van de andere mensen telefoonnummer niet meer als die van TS).

Maar als ze dus zijn posts zien met een nummer en geen naam hebben ze meteen weer zijn nummer.

Dat gezegd hebbende denk dat je het voor contacten die je niet in een groupsapp hebben staan voor elkaar kan krijgen. Maar als ze met je in een groupschat zitten de handige harries het wel snappen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• MaartenBW
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-07 14:27
Bij installatie van whatsapp wordt de account gekoppeld aan de telefoon door middel van een sms naar het nummer. Dit hoeft maar 1 keer.

Dus wanneer je in de telefoon een nieuwe sim kaart doet, veranderd dit niks aan de whatsapp instellingen. Whatsapp is echter geverifeerd met het oude nummer en werkt nog steeds omdat je gewoon internet hebt met je nieuwe nummer/abo. Dus je whatsappt met je oude nummer.

Het gaat alleen mis wanneer het oude nummer naar iemand anders gaat en whatsapp installeert, dan verifieerd hij zijn acoount en nummer door middel van de sms die hij krijgt. Dan wordt jouw account losgekoppeld van het nummer en whatsappt hij voortaan met dat nummer.

Dus zolang jij in het bezit blijft van het oude nummer, is er niks aan de hand.

• larshack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-07 22:10

larshack

Zonder melk en suiker

Als je je oude nummer op een prepaid kaartje houd dan is er natuurlijk niets aan de hand.

• M.l.
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-05 18:04
Je kan je oude nummer houden zolang je het nummer ook echt in bezit hebt. Het is geen probleem als er een andere sim-kaart in je toestel zit. Als je je oude nummer laat verlopen kan die na verloop van tijd aan iemand anders toegewezen worden, ook heb je iedere keer als je WhatsApp opnieuw installeert je oude nummer nodig om de verificatiecode in te kunnen voeren, hiervoor kan je een simpele oude telefoon gebruiken want je hoeft alleen maar een SMSje over te typen.

Dus, ja, het kan, maar zorg dat je je oude nummer niet kwijtraakt. Die simkaart moet je dus actief houden. Informeer bij je provider hoe je dat doet.

• ProVine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-07 23:55
Ik ben redelijk vaak in het buitenland vanwege varen, als ik in een buitenlandse haven ben koop ik daar vaak een 4g sim kaart om lokaal te bellen en overal internet te hebben. Mensen thuis zien dit niet op whatsapp.

• axedax
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-03-2024
dus als ik het goed begrijp moet ik mijn oude account blijven gebruiken en geen nieuwe nummer opgeven bij de optie nummer wijzigen,

is het dan ook handig om alvorens die bepaalde contacten te blokkeren,
alvast bedankt
mvg,,
Pagina: 1