Behoefte aan uitleg

Pagina: 1
Acties:

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
In veel nieuws items waaronder deze: nieuws: Microsoft presenteert Nokia 216 en 216 Dual Sim staat een filmpje.
Als ik dit filmpje start, als trouwe klant, krijg ik reclame te zien. Volgens mij is de ad revenue omzet voor Tweakers, correct?

Nu staat exact dit filmpje ook embedded op de pagina van Microsoft:
https://www.microsoft.com/en/mobile/phone/216/ - op Gallery klikken
https://www.microsoft.com/en/mobile/phone/216/#Asset Gallery
https://www.youtube.com/watch?v=AsKCq1rwG8c

Mag Tweakers überhaupt dit zelf hosten om dan zelf ad revenue te pakken? En zo ja is dit niet hartstikke onethisch?

Als dit niet de juiste plek is voor een discussie hier over hoor ik het graag, maar het leek me juist de meest geschikte plek.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik weet als vrijwilliger niks van het financiële of juridische deel achter Tweakers maar zelfs als er sprake zou zijn van onrechtmatig gebruik denk ik dat MS daar totaal geen moeite mee heeft in ruil voor de gratis coverage...

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
NMe schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 19:30:
Ik weet als vrijwilliger niks van het financiële of juridische deel achter Tweakers maar zelfs als er sprake zou zijn van onrechtmatig gebruik denk ik dat MS daar totaal geen moeite mee heeft in ruil voor de gratis coverage...
Dat is natuurlijk een valide punt, gratis reclame op een (grote) tech site in ruil voor ad revenue, waarschijnlijk zou een Microsoft hier niets tegen hebben. Maar dit is absoluut niet de eerste keer dat me dit opvalt.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Over welke ad revenue heb je het? Van het eigenlijke filmpje zelf (wat in dit geval ook gewoon een reclame filmpje is immers), of de advertentie die afgespeeld wordt, voor het eigenlijke filmpje uit? YouTube heeft soms voor het eigenlijke filmpje zelf ook reclame zitten, die inkomsten gaan ook naar YouTube, maar daar hoor je ook niemand over, dus ik snap even niet waarom dat wel een probleem zou zijn hier.

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 22-09-2016 10:44 ]

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-11 12:50

arnoudwokke

Redacteur
In veel nieuws items waaronder deze: nieuws: Microsoft presenteert Nokia 216 en 216 Dual Sim staat een filmpje.
Als ik dit filmpje start, als trouwe klant, krijg ik reclame te zien. Volgens mij is de ad revenue omzet voor Tweakers, correct?
Als wij het filmpje hosten, dan zijn de reclame-inkomsten voor ons, dat klopt.
Mag Tweakers überhaupt dit zelf hosten om dan zelf ad revenue te pakken? En zo ja is dit niet hartstikke onethisch?
Kun je uitleggen wat daar onethisch aan is?

Wij hanteren het beleid dat we video's zelf hosten als het gaat om promotie- of presentatiemateriaal voor een bepaalde product of dienst. Introfilmpje van een nieuwe telefoon? Hosten we zelf. Trailer van een game? Hosten we zelf. Immers: het gaat om het laten zien van iets dat van een grote fabrikant komt ter zelfpromotie. Sterker nog: vaak krijgen we de filmpjes als mp4 toegestuurd met het doel dat wij het zelf uploaden in ons videosysteem van de fabrikant en het is het toeval dat het *ook* op YouTube staat.

Maar als jij een mod maakt om je iPhone draadloos te laten laden (ik noem maar even iets willekeurigs) en je zet dat trots op YouTube, dan embedden we het YouTube-filmpje. We willen niet jouw dikverdiende reclame-inkomsten afpakken natuurlijk.

Dat is de manier waarop we redeneren. Is dat de uitleg die je zocht?

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
arnoudwokke schreef op donderdag 22 september 2016 @ 11:04:
Sterker nog: vaak krijgen we de filmpjes als mp4 toegestuurd met het doel dat wij het zelf uploaden in ons videosysteem van de fabrikant en het is het toeval dat het *ook* op YouTube staat.
Dit was mij dus onbekend. Maar aan de andere kant ook volstrekt logisch.
Dat is de manier waarop we redeneren. Is dat de uitleg die je zocht?
Absoluut, hartelijk dank _/-\o_

Pagina: 1