Ik heb net een ASUS v8200 in mijn computer gedaan en nu doet mijn cd-rom speler en brander het niet meer. Windows ziet ze niet maar ze gaan nog wel gewoon open. ik heb het probleem dat mijn cd-rom drives het niet deden eerder gehad maar toen ik toen een ander stekertje pakte (zo een die in de Cd-rom gaat) deed die het wel weer. Als ik nu een andere pakt doet die het niet. Weet iemand wat het probleem is en hoe ik het kan oplossen?
hij deed ht voor dat ik mijn andere vid er in zette welOp donderdag 28 juni 2001 13:13 schreef a_casema_user_at_work het volgende:
master / slave jumpertje goed ingesteld?
Loop je IDE (of SCSI) kabels eens na. Stroom krijgen ze wel aangezien ze nog open gaan, maar volgens mij heb je een rotte kabel.
Ziet de BIOS ze wel tijdens het booten BTW??
kabels zitten nog goed (ook niet aangeweeest) Bios ziet ze nietOp donderdag 28 juni 2001 13:14 schreef VooDoo het volgende:
Loop je IDE (of SCSI) kabels eens na. Stroom krijgen ze wel aangezien ze nog open gaan, maar volgens mij heb je een rotte kabel.
Verwijderd
daarom juist, als je er iets bijzet moet misschien een jumper veranderd worden.Op donderdag 28 juni 2001 13:14 schreef Silverfox het volgende:
[..]
hij deed ht voor dat ik mijn andere vid er in zette wel
ps: leer typen.
ja[b]Op donderdag 28 juni 2001 13:20
kun je ze wel open en dicht doen??
Verwijderd
dan denk ik inderdaad dat jumpers fout zijn.
en misschien kan je voeding het niet meer trekken ??? wat zit er alle maal in aan goedjes??
en misschien kan je voeding het niet meer trekken ??? wat zit er alle maal in aan goedjes??
ik kijk eerst wel ff jumpertjes naOp donderdag 28 juni 2001 13:23 schreef dualserver het volgende:
dan denk ik inderdaad dat jumpers fout zijn.
(systeem)
MSI K7T pro-2A, 2x128 mb ram,
Amd t-bird 1Ghz, Soundblaster live 1024,
netwerk kaartje, ASUS V8200, Aopen 52x cd-rom, 4x4x32 Acer brander, Aopen HQ08 300 W voeding
Verwijderd
als die nou gewoon verteld hoe de IDE-kabel zit aangesloten en welke stand de jumpers staan komen we er snel achter of dat het probleem is.
weet je echt zeker dat je bij de inbouw van de videoplank niet per ongeluk de ide kabel er een stukje uitgetrokken hebt?Op donderdag 28 juni 2001 13:16 schreef Silverfox het volgende:
[..]
kabels zitten nog goed (ook niet aangeweeest) Bios ziet ze niet
Verwijderd
inderdaadOp donderdag 28 juni 2001 13:32 schreef a_casema_user_at_work het volgende:
als die nou gewoon verteld hoe de IDE-kabel zit aangesloten en welke stand de jumpers staan komen we er snel achter of dat het probleem is.
ik heb mijn brander er uit gehaald en met mijn cd-rom speler alle 3 mogelijk heden gebropeerd maar met geen van alle werkte het
Verwijderd
bla???? nou dan denk ik dat hij er geen zin meer in heeft ...
dus cd enigste op kabel en dan nog nie doen.
in bios dan misschien secondary ide uit staan ??
dus cd enigste op kabel en dan nog nie doen.
in bios dan misschien secondary ide uit staan ??
Verwijderd
please answer my question. je omschrijving wordt steeds vager.Op donderdag 28 juni 2001 13:32 schreef a_casema_user_at_work het volgende:
waarschijnlijk heb je je IDE kabel perongeluk scheef geduwd met je (vrij lange) agp kaart
druk die allebei ff aan, zowel op t moederbord als in de cd/dvd spelers.
druk die allebei ff aan, zowel op t moederbord als in de cd/dvd spelers.
mijn IDe kabel gaat van de cd-romnaar de meest rechts ondere opening in mijn mbo mijn jumper setting staat op masterOp donderdag 28 juni 2001 13:39 schreef a_casema_user_at_work het volgende:
[..]
please answer my question. je omschrijving wordt steeds vager.
Verwijderd
en wat voor kabel gebruik je ?Op donderdag 28 juni 2001 13:41 schreef Silverfox het volgende:
[..]
mijn IDe kabel gaat van de cd-romnaar de meest rechts ondere opening in mijn mbo mijn jumper setting staat op master
eentje waarom je 1 of 2 devices kan aansluiten?
kan er 2 op aan sluitenOp donderdag 28 juni 2001 13:43 schreef a_casema_user_at_work het volgende:
[..]
en wat voor kabel gebruik je ?
Verwijderd
maakt niet uit als er maar 1 device op zit.Op donderdag 28 juni 2001 13:43 schreef a_casema_user_at_work het volgende:
[..]
en wat voor kabel gebruik je ?
op welke ide connect (van het mobo) zitten die cd-rom apparaten?
ik heb er 2 hij zit op de rechter een witteOp donderdag 28 juni 2001 13:48 schreef wouter76 het volgende:
op welke ide connect (van het mobo) zitten die cd-rom apparaten?
op de zwarte zit de HD
draai ze es om... als je hd niet gevonden wordt gewoon weer terug zetten...
Verwijderd
nee, maar dan weten we dat alvast voor als die het andere apparaat er ook op aan wil sluiten.Op donderdag 28 juni 2001 13:47 schreef dualserver het volgende:
[..]
maakt niet uit als er maar 1 device op zit.
Dat die 1 IDE-poort gebruikt en niet 2 (of hij moet 2 kabels gebruiken....)
Misschien moet die eerst het boekje van CDrom ff doorlezen want lijkt een simpel probleem.
Verwijderd
Was je wel begonnen met het installeren v.d. drivers of deed ie 't meteen bij het opstarten al niet? Ik had het namelijk dat ie het halverwege het installeren van de drivers ook nix meer deed... Maar dat was de VGard(of zoiets)-Driver,
Ja het werkt nu bedanktOp donderdag 28 juni 2001 13:50 schreef wouter76 het volgende:
draai ze es om... als je hd niet gevonden wordt gewoon weer terug zetten...
Verwijderd
wees eens wat duidelijker met hoe je het hebt aangesloten zwarte of witte stekkers maakt niet uit het gaat er om of het op de primary of secondary ide aansluiting zit. gebruikje 80 of 40 aderige ide kabel, hoe staat de udma instelling op je cdrom speller.
als je dat allemaal niet snapt breng hem dan naar een computer boer die wel weet hoe dat werkt
oke ik had de laatste post nog niet gelezen
wel stom zeg primary en secondary te verwisselen.
als je dat allemaal niet snapt breng hem dan naar een computer boer die wel weet hoe dat werkt
oke ik had de laatste post nog niet gelezen
hier voor werkte het wel gewoon (ben nog maar een newbie)[b]Op donderdag 28 juni 2001 13:59
Verwijderd
precies !!
en rode kant van je IDE-kabel op pin 1 wil ook vaak helpen.
En meeste IDE-kabels kan je niet fout prikken omdat er zo'n leuk uitstekseltje erop zit.
En meeste IDE-kabels kan je niet fout prikken omdat er zo'n leuk uitstekseltje erop zit.
Dat waren we allemaal eensOp donderdag 28 juni 2001 14:02 schreef Silverfox het volgende:
[..]
hier voor werkte het wel gewoon (ben nog maar een newbie)
oke bedanktOp donderdag 28 juni 2001 14:11 schreef wouter76 het volgende:
[..]
Dat waren we allemaal eensveel plezier verder
Ik heb dat nippeltje er wel eens grofweg doorheen gedouwd, het was donker in mijn kastOp donderdag 28 juni 2001 14:02 schreef a_casema_user_at_work het volgende:
precies !!
Pagina: 1