Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 818915

Topicstarter
Mijn vraag
Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn AirPort ook draadloos werkt?

Inmiddels werkt hij wel als hij via een snoer verbinding heeft met internet, maar niet draadloos. Als ik naar de AirPort installatie app ga, kan ik ook niet kiezen uit een netwerk. Wat moet ik doen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Hoi NienkeJ, welkom op GoT :)

Toen je je topic openende, krijg je een sjabloon. Daar stonden vragen in als welke hardware en software je gebruikt, en wat je al gevonden en geprobeerd hebt. Met deze informatie kunnen we je namelijk het best helpen, en komen we niet aan met oplossingen welke je al lang en breed hebt geprobeerd.

Om te beginnen; welke AirPort heb je precies? Je kunt op de doos kijken, of anders de modellen vergelijken op Wikipedia. Hoe is de Aiport voor de rest aangesloten? Welke provider heb je? Welke computers, laptops, tablets, telefoons e.d. wil je (draadloos) aansluiten. Krijg je foutmeldingen? Daarnaast, heb je al in de handleiding gekeken? Daar staan een aantal voorbeeldconfiguraties met een stap-voor-stap beschrijving hoe je dit kunt instellen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Hij gaat niet automatisch bridgen als je de stekker eruit haalt natuurlijk ;)

Probeer deze guide eens:

http://www.officecafe.com...-airport-extreme-updated/

Overigens zou het inderdaad fijn zijn als je zou laten weten welke apparatuur je gebruikt. Airport Extreme, Airport Express, welke router je mee wil bridgen etc.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke, bedankt voor jullie snelle reacties en tips. Inmiddels wel wat verder gekomen, maar nog niet waar ik zijn moet. Jullie vragen zijn logisch, ik ben nogal een computer kneus en denk dan dat experts ook op vage vragen meteen een kloppend antwoord hebben ;) Ik heb een AirPort Express 802.11n WiFi. Hij werkte altijd prima, maar ik ben verhuisd, heb nieuw internet gekregen en nu moet hij opnieuw aangesloten. Ik heb nu glasvezel en KPN. Ik heb bij de AirPort een 'harde reset' gedaan en probeer nu de AirPort verbinding te laten maken met mijn WiFi, maar dan zegt hij dat er een 'onverwachtse fout' is. Welke zeggen ze er niet bij... Hopelijk is mijn vraag nu wat duidelijker.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Probeer de AirPort eens helemaal terug te zetten naar fabrieksinstellingen en probeer het daarna opnieuw in te stellen. Volgens het KPN forum zijn Airport en Experiaboxen geen gelukkig huwelijk, dus misschien wordt het nooit helemaal perfect.

En helaas, Experts kunnen pas antwoord geven bij een volledig omschreven probleem. Support kan pas wat na uitvraag ;)

Sowieso zijn de meeste hier meer hobbyisten dan experts :)

I reject your reality and substitute my own

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Als ik jou was zou ik alleen eendraadloze verbinding tussen de experiabox en de airport maken als het niet anders kan. Doe dat lekker met een kabeltje, levert je een boel perfomance winst op.

Daarnaast ben ik niet echt een fan van de modem-en-router-in-één combinaties. Vaak hangen modems op plekken waar het wifi-signaal veel blokkades en ruis ervaren.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Topicstarter
Oke, goed te weten. Ik ga het nog een keer proberen en anders houden we gewoon lekker een snoer ertussen. Bedankt voor jullie hulp!

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:53
Met een snoer ertussen is ook veel sneller. Als je de AirPort via WiFi met de expediabox verbind dan wordt de doorvoersnelheid gehalveerd. Stel je dit maar voor alsof je aan je ouders vraagt of zij iets aan hun ouders vragen om zo via je ouders het antwoord terug te krijgen.

Door een kabel te gebruiken heb je dit probleem niet en kan je rechtstreeks met je grootouders praten.

Wel kun je deze AirPort indien mogelijk aan de andere kant van je huis (en eventueel op een andere verdieping) zetten. Als je de naam (SSID) en het wachtwoord van beide WiFi netwerken hetzelfde instelt dan kiezen de meeste apparaten automatisch voor het sterkste signaal.

Als dit alles werkt dan kun je op je AirPort ook instellen dat deze in bridge modus moet draaien. Kies hiervoor in het AirPort configuratie programma voor "geavanceerd/DHCP en NAT" voor de optie Routermodus: Uit (brugmodus). Dit zorgt ervoor dat de apparaten met elkaar kunnen praten ongeacht welke router ze verbonden zijn.
Pagina: 1