Mijn 6 jaar oude VAIO laptop doet het in principe nog uitstekend...maar...geluidsproductie was al die tijd een euvel, vooral bij intensieve taken begint de laptop hard te loeien. Nu begin ik daar een beetje genoeg van te krijgen, en wil ik een stil, klein, desktopje. Zoals verwacht heb ik zelf een systeempje samengesteld, maar zou graag willen weten of dit systeem goedkoper kan, of bijvoorbeeld de cpu overkill is, of de M.2 SSD van grote meerwaarde is tov de 750/850 EVO (of welk ander merk dan ook) en of ik bijvoorbeeld ook een andere behuizing kan kiezen die eventueel goedkoper is, of meer waar voor hetzelfde geld.
Hebben jullie nog advies?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zal het systeem voornamelijk gaan gebruiken voor InDesign, Photoshop en Illustrator. Gamen zal ik er niet op doen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Een max van ca. 700 euro inc. verzendkosten
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Scherm, toetsenbord en muis neem ik mee. Toetsenbord is Bluetooth, muis heeft usb radio ontvanger.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een losse videokaart heb ik denk ik niet nodig. Voldoende aan de onboard variant. Bluetooth is vereist, en Wi Fi is gewenst, niet noodzakelijk.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merk voorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Als het even kan wil ik een mini itx systeem. Puur uit esthetische overweging. En, ik wil dat hij stil is, dit is misschien wel mijn grootste wens.
Ga je overklokken?
Nee, niet van plan
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag willen weten of de processor, en de SSD overkill zijn of niet, Ik wil er graag enkele jaren mee doen, dus dan liever nu iets meer uitgeven, dan straks spijt. Als ongeveer dezelfde specs mogelijk zijn voor minder geld, dan heb ik daar uiteraard geen bezwaar tegen.
2e Versie
Hebben jullie nog advies?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zal het systeem voornamelijk gaan gebruiken voor InDesign, Photoshop en Illustrator. Gamen zal ik er niet op doen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Een max van ca. 700 euro inc. verzendkosten
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Scherm, toetsenbord en muis neem ik mee. Toetsenbord is Bluetooth, muis heeft usb radio ontvanger.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een losse videokaart heb ik denk ik niet nodig. Voldoende aan de onboard variant. Bluetooth is vereist, en Wi Fi is gewenst, niet noodzakelijk.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merk voorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Als het even kan wil ik een mini itx systeem. Puur uit esthetische overweging. En, ik wil dat hij stil is, dit is misschien wel mijn grootste wens.
Ga je overklokken?
Nee, niet van plan
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag willen weten of de processor, en de SSD overkill zijn of niet, Ik wil er graag enkele jaren mee doen, dus dan liever nu iets meer uitgeven, dan straks spijt. Als ongeveer dezelfde specs mogelijk zijn voor minder geld, dan heb ik daar uiteraard geen bezwaar tegen.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600 Boxed | € 227,50 | € 227,50 |
| 1 | Gigabyte GA-B150N Phoenix-WIFI | € 101,95 | € 101,95 |
| 1 | Fractal Design Node 304 Zwart | € 76,95 | € 76,95 |
| 1 | Crucial CT2K4G4DFS8213 | € 31,69 | € 31,69 |
| 1 | be quiet! Pure Power 9 300W | € 43,50 | € 43,50 |
| 1 | Samsung SM961 256GB | € 131,96 | € 131,96 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 613,55 | |
2e Versie
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600 Boxed | € 227,- | € 227,- |
| 1 | Gigabyte GA-B150N Phoenix-WIFI | € 101,95 | € 101,95 |