Luchtstroming GPU custom case

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skdevil
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-09 15:59
Beste mede tweakers :) ,

Ik ben een aantal weken geleden begonnen aan een nieuw project.
De PC componenten bevinden zich nu in het bureau echter denk ik dat ik met de airflow niet helemaal lekker uitkom wat betreft de GPU.

De GPU is een MSI R9 390X en een behoorlijk warm beestje bij volle belasting.
De glasplaat is op dit moment nog niet binnen maar het bovendeel zal dus geheel dicht zijn hierna.
GPU blaast meer naar boven als naar achter toe, nu denk ik wel binnen een jaar te gaan upgraden en wellicht voor een reference achtig design te gaan zodat de blaasrichting wat beter is maar voor nu is dat nog niet aan de orde.

De gaten voor de fans links waren helaas al gemaakt en gezien het mijn eerste keer is ben ik hier de fout in gegaan (fan zit voor een deel recht achter de voeding) |:(
Rechterkant boven het i/o paneel komt tevens nog 1 x een 80mm fan.

PCDesk2
PCDesk

Uiteraard is hij nog niet helemaal klaar.

Alvast bedankt!

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:19
Dus even voor de duidelijkheid. De lucht gaat van de voeding kant naar het mobo/radiator? met nog 1 80mm fan in de buurt voorzie ik eigenlijk weinig problemen. Genoeg ruimten waar de lucht kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skdevil
loki504 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 16:58:
Dus even voor de duidelijkheid. De lucht gaat van de voeding kant naar het mobo/radiator? met nog 1 80mm fan in de buurt voorzie ik eigenlijk weinig problemen. Genoeg ruimten waar de lucht kan spelen.
Correct!
Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:19
En grote kans dat met reffrence model de temps nog beroerder zijn. Je kan altijd later nog eens 1 a 2 fans voor je GPU plaatsen om er koude lucht in te blazen.

Ziet er wel mooi uit. Ik ben nu in de ontwerp fase van een pc in desk. Wel mooi om er ook 1 glasplaatje voor in de plaatsen zodat je van de voorkant ook kan zien er wat in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-09 08:56

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

mag ik vragen hoe je die klep gemaakt hebt? ziet er best strak uit namelijk!

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• skdevil
NLBUURMAN schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 21:58:
mag ik vragen hoe je die klep gemaakt hebt? ziet er best strak uit namelijk!
Welke klep bedoel je precies?
Als je doelt op die plank die er boven op staat, die was nog niet gemonteerd.

Ik zal vanavond even een nieuwe foto maken

• skdevil
loki504 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 17:24:
En grote kans dat met reffrence model de temps nog beroerder zijn. Je kan altijd later nog eens 1 a 2 fans voor je GPU plaatsen om er koude lucht in te blazen.

Ziet er wel mooi uit. Ik ben nu in de ontwerp fase van een pc in desk. Wel mooi om er ook 1 glasplaatje voor in de plaatsen zodat je van de voorkant ook kan zien er wat in zit.
Hier had ik inderdaad ook aan zitten denken echter toch voor een houten voorkant gekozen gezien het anders veel duurder werd (wilde geen plexiglas maar echt glas)
Op aliexpress een goedkoop front panel gekocht en uiteraard een aan/uit knop.

Front Panel

• skdevil
PCDesk3

PCDesk4
Pagina: 1