Ik krijg in januari mijn nieuwe Seat Ateca en ga het audiosysteem laten vervangen. Hierbij heb ik gekeken welke onderdelen binnen mijn budget liggen. De twijfeling bestaat tussen het nemen van een "underseat / reservewiel actieve subwoofer" of een passieve reservewiel subwoofer met versterker. De drie configuraties met een budget van + - 700 euro voor de spullen die ik bij elkaar heb gesprokkeld zijn:
Passief
Hertz HSK-165 Composet
Hertz ECX 165 Coaxiaal
Gladen RS 8 RB (passief) in reservewielruimte
Crunch MXB-4150i
Actief (optie 1)
Hertz HSK-165 Composet
Hertz ECX 165 Coaxiaal
Gladen RS 8 RB actief in reservewielruimte
Crunch GPX 1000.4
Actief (optie 2)
Hertz HSK-165 Composet
Hertz ECX 165 Coaxiaal
Kicker HS8 / Inphase USW10 actief onder stoel
Crunch GPX 1000.4
Ik ben niet in staat om de set zelf in te bouwen, maar een beetje weet ik wel van speakers. Er moet sowieso een versterker komen die de composet aanstuurt, omdat de radio te weinig power heeft om ze aan te sturen. Bij de "Passieve optie" zal de radio de coaxiale speakers moeten aansturen. Dat is niet ideaal, maar is bij mijn huidige inbouw ook het geval en kan ik mee leven. Bij "Actief optie 2" kan de versterker alle speakers aansturen, omdat de subwoofer dan actief is. Ik ben alleen erg huiverig dat ik met een underseat model niet het gewenste diepe knalwerk kan bereiken die ik wel juist zo lekker vindt.
Als iemand opmerkingen, tips of andere input kan geven, dan graag. Mijn muzieksmaak is house muziek/Top 40
Passief
Hertz HSK-165 Composet
Hertz ECX 165 Coaxiaal
Gladen RS 8 RB (passief) in reservewielruimte
Crunch MXB-4150i
Actief (optie 1)
Hertz HSK-165 Composet
Hertz ECX 165 Coaxiaal
Gladen RS 8 RB actief in reservewielruimte
Crunch GPX 1000.4
Actief (optie 2)
Hertz HSK-165 Composet
Hertz ECX 165 Coaxiaal
Kicker HS8 / Inphase USW10 actief onder stoel
Crunch GPX 1000.4
Ik ben niet in staat om de set zelf in te bouwen, maar een beetje weet ik wel van speakers. Er moet sowieso een versterker komen die de composet aanstuurt, omdat de radio te weinig power heeft om ze aan te sturen. Bij de "Passieve optie" zal de radio de coaxiale speakers moeten aansturen. Dat is niet ideaal, maar is bij mijn huidige inbouw ook het geval en kan ik mee leven. Bij "Actief optie 2" kan de versterker alle speakers aansturen, omdat de subwoofer dan actief is. Ik ben alleen erg huiverig dat ik met een underseat model niet het gewenste diepe knalwerk kan bereiken die ik wel juist zo lekker vindt.
Als iemand opmerkingen, tips of andere input kan geven, dan graag. Mijn muzieksmaak is house muziek/Top 40
Beauty is in the eye of the beerholder