Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Topicstarter
Mijn pa zoekt een nieuwe telefoon. Hij heeft nu een Lumia 640 waar hij in principe erg happy mee is, maar, hij baalt ervan dat op W10M de apps van ING en de Rabobank nogal barebones zijn, en omdat de Lumia 520 van mijn moeder zo goed als dood is, wilt hij een nieuwe android, en gaat de 640 naar mijn ma.

Probleempje: Ik mag het uitzoeken, en ik heb nauwelijks verstand van Androids :+

Ik zoek een?
Leuke 5" Android-phone, eentje die qua updates nog wel even toekomt, niet eentje die al EOL is als we hem kopen.

Ik betwijfel of mijn pa zin heeft om te flashen, te modden en wat al niet meer, en ik heb er al helemaal geen zin in. Hij moet het gewoon goed doen uit de doos.

Wat is je budget?
Eurootje of 150, al heb ik al gemerkt dat iets meer uitgeven je een stuk betere telefoon geeft, dus 175 moet wel te doen zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Eigenlijk alle standaardingetjes. Een beetje appen, een beetje gamen, wat foto's maken, bankieren. Geen hele spannende dingen dus, maar, hij moet het wel gewoon goed doen. Geen gezeur met crashes en traagheid.

De camera moet dus ook wel een beetje okay zijn. Vergelijkbaar met de 640 is gewoon prima.

Wat heb je zelf al gevonden?
Als we import even buitenbeschouwing laten, lijkt mij de pricewatch: Wileyfox Spark + Zwart wel de beste keuze, vooral omdat ie Cyanogen draait uit de doos, en hij is vrij nieuw, dus ik neem aan dat updates geen probleem gaan zijn. Ook vind ik van alle android-skins die ik ken Cyanogen zo'n beetje het lekkerst werken, maar dat komt natuurlijk vooral omdat je gewoon nagenoeg alles kan instellen.

Ik heb ook wel gekeken naar bijvoorbeeld de Moto G4 Play en de General Mobile Android One, maar ik zie eigenlijk niet wat die dingen beter doen dan de Wiley.

Maar, in principe is importeren geen probleem, al moet je dan misschien wel prutsen, en da's wel minder.

Zelf lijkt de Xiaomi Mi4c mij wel interessant, er staan ook een paar op de V&A, en wat ik erover lees, is dat het een toptoestel is. Dan heb je een high-end toestel voor de prijs van een low/mid, en dat is altijd leuk natuurlijk.

Over de Redmi3 hoor ik ook goede dingen, maar, is dat ding echt significant beter in gebruik dan de Wiley? De specs lijken behoorlijk op elkaar, met als enige grote verschil dat de Wiley een quadcore heeft, en de Xiaomi een hexacore heeft.

Zelf denk ik dus eraan om die Mi4c aan te raden, maar, mocht ik wat over het hoofd zien, dan hoor ik dat graag.

People as things, that’s where it starts.

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:25
Ik gebruik deze.
https://tweakers.net/prod...015)-2gb-ram-16gb-opslag/

Ben er erg tevreden mee. Fatsoenlijk toestel met een snapdragon ipv mediatek.

• -Eraser-
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-11 09:47
Mogelijk alternatief voor de moto: pricewatch: General Mobile Android One 4G Zwart

Dit is dezelfde telefoon als de Wileyfox Swift, echter krijgt deze als het goed is twee jaar lang Android-updates via Google (zelfde als Nexus); Nougat lijkt ook al beschikbaar.
Ik heb hier zelf overigens geen ervaring mee ;)

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Voor mijn ouders zou ik zelf niet voor een Chinaphone gaan, da's vooral leuk als je zelf wilt gaan knutselen enzo. Bedenk ook dat de meeste Chinese importtoestellen niet alle 4G banden in Nederland doen.

Ik bedoel, je kan het doen, maar waarom niet een simpele Galaxy J5 (2016), LG X Screen, Acer Liquid Zest (extra grote accu), Honor 5C, Xperia E5 ofzo? Hangen allemaal rond de 175-200 euro, Android 6, 2 GB RAM, 16 GB opslag, 720p scherm. Om eerlijk te zijn zitten vrijwel al deze telefoons zo dicht bij elkaar, dat het moeilijk is om er 1 specifiek aan te raden, maar ze zijn allemaal prima bruikbaar.

[ Voor 41% gewijzigd door Dreamvoid op 23-09-2016 18:46 ]