Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Ik krijg het geluid van de Google ChromeCast2 via de SCART op TV naar 2x cinch in de versterker niet naar de stereo speakers.
Misschien staat de Chromecast ingesteld om zijn geluid standaard digitaal naar buiten te sturen???
Waar vind ik de instelling waardoor ik dit kan aanpassen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Ik wist niet dat de Chromecast een scart aansluiting had +O

Hoe heb je het exact aangesloten?

Werkt het geluid op de TV wel?

Hoe ga je van Chromecast naar Scart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 14:42
TV's geven vaak slechts op 1 SCART video- en geluidoutput, dit ten behoeve van een videorecorder.
Heb je al de eventuele andere aansluiting geprobeerd?

Hebben je TV en vesterker anders geen SP/DIF aansluiting?

Anders kun je wellicht beter met de koptelefoon-aansluiting van de tv werken, met een jack->cinch kabel

[ Voor 8% gewijzigd door frickY op 20-09-2016 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:16
SCART op je tv is toch alleen voor input?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
frickY schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 16:53:
TV's geven vaak slechts op 1 SCART video- en geluidoutput, dit ten behoeve van een videorecorder.
Heb je al de eventuele andere aansluiting geprobeerd?
Hebben je TV en vesterker anders geen SP/DIF aansluiting?
Anders kun je wellicht beter met de koptelefoon-aansluiting van de tv werken, met een jack->cinch kabel
Daar zou idd het probleem wel eens kunnen liggen, helaas heb ik maar 1 SCART op de TV.
PageFault schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 16:50:
Ik wist niet dat de Chromecast een scart aansluiting had +O
Hoe heb je het exact aangesloten?
Werkt het geluid op de TV wel?
Hoe ga je van Chromecast naar Scart?
Aansluiting is zoals ik heb beschreven in openingspost.
SCART naar 2x cinch kabel, SCART aan de TV, 2 tulpjes in versterker.
Het geluid van de TV komt dan uit mijn speakers van mijn stereoset.
Op de SCART plug zit een in/out schakelaar.
Het geluid van de CC krijg ik niet te horen via de stereo speakers.
Omdat ik niet weet hoe hier foto's te plaatsen even een link naar zo'n kabel.
http://www.voordeelkabels...el-2x-rca-met-schakelaar/

Ik wil liever geen optische aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
De scart implementatie is afhankelijk van vele factoren. Enerzijds de kabel, maar vooral de TV. Niet elke pen zal aangesloten zijn bij de meeste TVs. Theoretisch kun je zowel video als audio beide richtingen op sturen, maar in de praktijk hebben maar weinig TVs dat voor elkaar.

Geen gewone audio out op je TV?

Anders een receiver waar je de chromecast in prikt en deze doorlussen naar je TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frickY
  • Laatst online: 18-09 14:42
Dan zal je TV waarschijnlijk alleen het geluid van de tuner over scart uit geven, en niet van HDMI-bronnen zoals de Chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Finesse schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 17:21:
[...]

Daar zou idd het probleem wel eens kunnen liggen, helaas heb ik maar 1 SCART op de TV.

[...]

Ik wil liever geen optische aansluiting.
Waarom eigenlijk niet als ik vragen mag?

Zoals de andere al zeggen. Het is aan hoe de tv maker scart heeft geimplementeerd op de tv en waarschijnlijk zal hij alleen het tuner geluid doorgeven via scart als output.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

frickY schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 21:44:
Dan zal je TV waarschijnlijk alleen het geluid van de tuner over scart uit geven, en niet van HDMI-bronnen zoals de Chromecast.
^^^ dat idd. Als dat wel zou kunnen zou de D/A converter ook alle digitale bronnen door kunnen sturen. Is vanuit kostenperspectief gezien duurder voor de producenten en bovendien vrij nutteloos, want het meeste HDMI spul loopt tegenwoordig bij consumenten toch eerst via de receiver. Ergo: dat bouwen ze dus niet in :)

Weet niet wat voor versterker / receiver je hebt maar wellicht kun je geluid via je receiver laten lopen? En waatom zou je niet digitaal willen als dat kan? Of heeft je versterker geen digitale aansluitingen? In het laatste geval zou je ook een losse DAC kunnen overwegen. Kan, maar hoeft niet veel te kosten :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Mijn versterker is alleen maar een versterker, geen receiver dus...... mijn PrimaLuna heeft geen digitale aansluitingen.
Heb al meermaals optische aansluitingen gehad/geprobeerd, vond ik steeds de mindere, tevens vind ik optische kabels bagger.

• The Eagle

The Eagle

Wat heb je nu exact voor apparatuur staan dat je probert door te verbinden? Merk en type helpen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Finesse
  • Niet online
The Eagle schreef op woensdag 21 september 2016 @ 20:42:
Wat heb je nu exact voor apparatuur staan dat je probert door te verbinden? Merk en type helpen :)
TV = Samsung UE40H5030AW
Daarop zit de ChromeCast 2
Nu wou ik, net zoals ik het met mijn vroegere TV had, het geluid van de CC2 via de SCART op de TV naar 2x cinch in de PrimaLuna DiaLogue Two naar de Master Persuader speakers laten lopen.

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:51
Kan je niet met een 3,5 mm naar tulp kabel je audio van TV naar versterker krijgen?

• Finesse
  • Niet online
FoxLenny schreef op woensdag 21 september 2016 @ 21:38:
Kan je niet met een 3,5 mm naar tulp kabel je audio van TV naar versterker krijgen?
Dat zou moeten lukken vermits in de specs van de Samsung vermeld staat dat deze over een Audio (3,5mm) aansluiting beschikt.
Echter heb ik zo geen kabbeltje in bezit, de SCART had ik dus wel, vandaar mijn idee om deze te gebruiken, met gekend resultaat.
Toch maar zo'n 3,5mm naar tulp koordje kopen.

• kroegtijger
  • Laatst online: 17-09 09:21
waarom geen Audio Extractor gebruiken? Kan zoals je ziet al voor weinig geld in huis gehaald worden. Lijkt mij een wat fraaiere oplossing dan jack->RCA

iRacing Profiel

• Finesse
  • Niet online
Zo'n audio extractor zou idd. een oplossing kunnen zijn, maar weer een kastje en stekker erbij ..... zal dan ook een andere stekkerblok moeten aankopen.

• The Eagle

The Eagle

Met een 3,5mm plug op de koptelefoonuitagng ga je telkens fysiek dat stekkertje moeten in en uitpluggen.
Gezien je apparatuur zou ik naar een goede DA converter kijken. Ja, apart kastje en dan ook een apart stekkerblok. Als je idd die apparatuur hebt staan staat er voor ca 10K aan speakers en een buizenversterker. Dan wil je niet met een simpel dropvetertje gaan werken. Iets met een vlag op een modderschuit, en in en uitpluggen gaan je amp en je speakers niet leuk vinden denk ik.

Overweeg een master/slave stekkerblok. Versterker aan betekent meteen de rest ingeschakeld :)

Pagina: 1