Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Ten eerste excuus voor de late reactie. Ten tweede, hij signaleert die contradictie met deze zin:
Hij legt ook de verantwoordelijkheid voor deze contradictie bij de bron. Dus volgens mij is dit artikel in orde, maar ik kan het alsnog mis hebben. Daarom trek ik de auteur alsnog even aan zijn jasje.Er zijn wel wat vraagtekens bij de specificaties te zetten.
Dat lees ik niet.Mark_88 schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 14:58:
Ten eerste excuus voor de late reactie. Ten tweede, hij signaleert die contradictie met deze zin:
[...]
Hij legt ook de verantwoordelijkheid voor deze contradictie bij de bron. Dus volgens mij is dit artikel in orde, maar ik kan het alsnog mis hebben. Daarom trek ik de auteur alsnog even aan zijn jasje.
Er wordt hier gezegd dat je van 16GB HBM2 redelijkerwijs een hogere bandbreedte van 512GB/s mag verwachten, terwijl in de eerste zin juist een Vega10 wordt aangekondigd met 16GB HBM2 met een bandbreedte van 512GB/s.Er zijn wel wat vraagtekens bij de specificaties te zetten. Zo is van 16GB hbm2 redelijkerwijs een hogere bandbreedte dan 512GB/s te verwachten.
Daarnaast slaat de bewerking sowieso nergens op.

Pak twee stacks van 8GB van 2Gbps per pin en je hebt een geheugeninterface van 512GB/s van 16GB. Je kan wel meer bandbreedte krijgen, maar dan moet je 4 stacks van 4GB nemen, dan krijg je dubbel zoveel geheugenbandbreedte, maar waarom zou je dat doen? Voor een product met zoveel stream processors heb je werkelijk niks aan dubbele bandbreedte. Dubbele bandbreedte heb je alleen nodig bij een GPU die ook dubbel zo krachtig is.
[ Voor 13% gewijzigd door -The_Mask- op 24-09-2016 15:19 ]
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic