Dag allemaal ik ben KingCrimson, ik heb nu 5 jaar een laptop waarmee ik merk dat deze langzaam achteruit aan het gaan is. De nieuwste spelletjes moeten allemaal op low gespeeld worden, terwijl drie jaar geleden Skyrim nog vol gespeeld kon worden en zelfs GTAV vlekkeloos op medium gespeeld kon worden!
Mijn huidige systeem is;
CPU: Intel i5 2410M (Dual Core 2,3GHZ)
GPU: AMD Radeon HD6650M
RAM: 8GB DDR3 (Snoept de videokaart wel wat van af)
HDD1: 128 GB Samsung SSD
HDD2: 640 GB WD HDD
Het systeempje werkt nog goed maar na 5 jaar wordt de laptop toch wat trager, en ik wil eigenlijks wel wat meer.
Ik zoek een?
Desktop PC, Waar de nieuwste spelletjes op Medium/High kunnen, wat photoshop werkzaamheden, een Virtuele Machine kunnen draaien, (Pfft ik vraag nogal wat
).
Ik wil er graag ook een goede geluidskaart in (Liefst met RCA in en uit) zodat ik de PC kan aansluiten op mijn stereoset.(Akai AM2600 + B&W DM220i). Ik luister veel muziek en vindt de kwaliteit van de ingebakken geluidskaart in de laptop die ik nu heb gewoon ronduit slecht.
Verder ga ik er 2 beeldschermen op aansluiten(1 x VGA, 1x HDMI), maar dit lijkt me geen probleem met de huidige videokaarten.
Ik kan de PC zelf bouwen en ga dat ook doen. Ik heb liever wat duurdere merken dan onderdelen die na 2 jaar op zijn, de PC moet weer 5 jaar meegaan! (dus geen AsRock moederborden, goedkope chineze voedingen etc).
Wat is je budget?
~ 1000 euro (Iets minder mag ook natuurlijk
)
Wat heb je zelf al gevonden?
Case: Antec GX200 € 39,99
PSU: Cooler Master B500, 500 Watt € 49,99
Moederbord: GIGABYTE GA-Z97X-Gaming 3 € 119,90
CPU: Intel® Core i5-4590, 3,3 GHz € 219,90
GPU: ASUS GeForce GT740-DCSL-2GD3 € 112,90
RAM: Kingston ValueRAM 16 GB DDR3-1333 Kit € 81,90
HDD1: 128 GB Samsung SDD (Deze ga ik uit m'n laptop halen, dus geen kosten!)
HDD2: Western Digital AV-GP, 1 TB € 63,90
Geluidskaart: Creative Sound Blaster ZxR € 249
Totaal: € 942,43
Ik denk dat er wel een aantal dingetjes gewijzigd kunnen worden, In de kast zit een ventilator gebakken en bij de processor zit ook een standaard ventilator. Ik hoop dat jullie verder nog dingen zien die beter kunnen of anders kunnen. Dit is nog maar een "conceptje" en niks is nog definitief.
Met vriendelijke groet,
KingCrimson
Mijn huidige systeem is;
CPU: Intel i5 2410M (Dual Core 2,3GHZ)
GPU: AMD Radeon HD6650M
RAM: 8GB DDR3 (Snoept de videokaart wel wat van af)
HDD1: 128 GB Samsung SSD
HDD2: 640 GB WD HDD
Het systeempje werkt nog goed maar na 5 jaar wordt de laptop toch wat trager, en ik wil eigenlijks wel wat meer.
Ik zoek een?
Desktop PC, Waar de nieuwste spelletjes op Medium/High kunnen, wat photoshop werkzaamheden, een Virtuele Machine kunnen draaien, (Pfft ik vraag nogal wat
Ik wil er graag ook een goede geluidskaart in (Liefst met RCA in en uit) zodat ik de PC kan aansluiten op mijn stereoset.(Akai AM2600 + B&W DM220i). Ik luister veel muziek en vindt de kwaliteit van de ingebakken geluidskaart in de laptop die ik nu heb gewoon ronduit slecht.
Verder ga ik er 2 beeldschermen op aansluiten(1 x VGA, 1x HDMI), maar dit lijkt me geen probleem met de huidige videokaarten.
Ik kan de PC zelf bouwen en ga dat ook doen. Ik heb liever wat duurdere merken dan onderdelen die na 2 jaar op zijn, de PC moet weer 5 jaar meegaan! (dus geen AsRock moederborden, goedkope chineze voedingen etc).
Wat is je budget?
~ 1000 euro (Iets minder mag ook natuurlijk
Wat heb je zelf al gevonden?
Case: Antec GX200 € 39,99
PSU: Cooler Master B500, 500 Watt € 49,99
Moederbord: GIGABYTE GA-Z97X-Gaming 3 € 119,90
CPU: Intel® Core i5-4590, 3,3 GHz € 219,90
GPU: ASUS GeForce GT740-DCSL-2GD3 € 112,90
RAM: Kingston ValueRAM 16 GB DDR3-1333 Kit € 81,90
HDD1: 128 GB Samsung SDD (Deze ga ik uit m'n laptop halen, dus geen kosten!)
HDD2: Western Digital AV-GP, 1 TB € 63,90
Geluidskaart: Creative Sound Blaster ZxR € 249
Totaal: € 942,43
Ik denk dat er wel een aantal dingetjes gewijzigd kunnen worden, In de kast zit een ventilator gebakken en bij de processor zit ook een standaard ventilator. Ik hoop dat jullie verder nog dingen zien die beter kunnen of anders kunnen. Dit is nog maar een "conceptje" en niks is nog definitief.
Met vriendelijke groet,
KingCrimson