• louai
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-01-2022
Mijn vraag:

Waarom een nzb bestand van 40gb extreem lang duurt om te downloaden op de popcorn hour a-300.
Het downloaden duurt maar 3 uurtjes alleen het repareren en uitpakken duurt meestal rond de 7 uurtjes. Dus totaal 10 uurtjes voor een bestand rond de 40 gb.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Popcorn Hour A-300 in combinatie van Seagate Desktop HDD 2TB 3.5" HDD (SATA-600) @ 210/156MB/s

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

1-Eerst de bestanden op de pc downloaden en dan via netwerk naar de popcorn sturen. Maar dat gaat niet zo snel door de 100MB lan van de popcorn.

2- De hdd mounten op windows via sata wat ext3 is van linux. Maar dit is een hele gedoe en leek me onhandig.

Heeft iemand een idee of ervaring waarom het zo traag gaat met popcorn hour a300 en usenet?

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-12 15:10
Wat dacht je van een trage processor, trage enkele hardeschijf (waarop hij leest en schrijft op hetzelfde moment bij het uitpakken).

Als je bluerays wil afspelen zou ik aanraden ze te downloaden op een aparte pc met 2 SSD's. Een waarop je download en 1 waarop je uitpakt. Dan is het binnen een paar minuten wel uitgepakt.

• louai
Dat is waar ja zekers.

Twee ssd's lijkt me wel prijzig. Ik ga een externe usb 3.0 aanschaffen minimaal 500 gb dan op de pc deze vol maken met data en dan aansluiten op de mediaplayer deze oplossing is het goedkoopste denk ik.

Ik iedere geval bedankt voor je tip!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
CPU in dat ding is gewoon te traag ;) en de read / write op de zelfde disk is ook een performance killer natuurlijk..

op je PC downloaden / repairen en dan uitpakken naar de interne disk van je PCH.
nog sneller is het gewoon op je PC laten en de PCH het via LAN laten afspelen.. alleen of de PCH dat kan...? geen idee

404 Signature not found

• louai
SMSfreakie schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 19:35:
CPU in dat ding is gewoon te traag ;) en de read / write op de zelfde disk is ook een performance killer natuurlijk..

op je PC downloaden / repairen en dan uitpakken naar de interne disk van je PCH.
nog sneller is het gewoon op je PC laten en de PCH het via LAN laten afspelen.. alleen of de PCH dat kan...? geen idee
Kan niet anders, alleen via lan afspelen gaat niet vlotjes met full bluray. Af en toe zie ik gehapper en dat is zonde.

Ik heb besloten om van een bestaande intern hdd extern te maken en zoals je al zei op de pc downloaden en uitpakken maar dan gelijk naar de usb 3.0 hdd :) en vervolgens de usb aansluiten dan heb ik ongeveer 20 full bluray films met dts-hd dan :P