Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Mijn vraag
Ik krijg vanavond een apparaat binnen dat ik beschikbaar wil stellen via het netwerk. Het beschikt alleen over een USB interface. Voor de geïnteresseerden: het gaat om een OpenTherm GateWay (OTGW), de USB versie.

Krijgt dit apparaat bij aansluiten op de USB poort van de TP-link een IP-adres en poort toegewezen, zodat ik hem vanaf andere apparaten op het netwerk kan benaderen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Het plan is dus om de OpenTherm Gateway aan te sluiten op de TP-link TL-WR710N via de USB poort, om hem vervolgens te benaderen met Domoticz (vanaf een Rpi in hetzelfde netwerk).

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
In de manuals van TP-link wordt slechts aangegeven dat het mogelijk is een USB-stick beschikbaar te maken via het netwerkje dat de TP-link opzet. Ik zie echter in screenshots van de beheerpagina van het routertje dat er een tabje met "USB settings" aanwezig is. Ik ben benieuwd wat je daar in kunt stellen.

Beste antwoord (via Duci op 20-09-2016 16:31)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Niet online
Thanks. Zo te zien support hij alleen storage dat hij beschikbaar kan maken als een mediaservertje. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
USB is een point-to-point systeem, of ster-systeem, en niet geschikt om met meerdere hosts een client device te gebruiken. Met storage wordt het USB apparaat door een server gebruikt, en wordt serversoftware gebruikt voor netwerkcommunicatie. Bijvoorbeeld een USB stick die met een Samba server via TCP/IP als SMB share beschikbaar gesteld wordt.

Met printers geldt hetzelfde, daar zit bijvoorbeeld een LPD of CUPS server achter die via USB de printer bestuurt en via het netwerk printopdrachten binnen krijgt.

Stel dat je voor je OpenTherm Gateway een vergelijkbaar stuk serversoftware dat je op je TP-Link kan draaien kan vinden, dan zou dat in theorie ook via het netwerk te gebruiken moeten zijn. Als OpenTherm via de OTGW ook een point-to-point protocol en bus betreft, of een multidrop bus ofzo moet je waarschijnlijk een telnet of netcat server gebruiken om communicatie over het netwerk te doen, en dan maximaal 1 client computer tegelijk om dat er geen onderscheid gemaakt kan worden over wie welke I/O doet. Mocht de OTGW via USB een socket voor communicatie beschikbaar stellen, dan zou je het bijv. met socat kunnen doen.

[ Voor 5% gewijzigd door johnkeates op 20-09-2016 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aerolf
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-08 11:18
Wellicht dat niemand meer op dit onderwerp beland en mijn vraag tot het eind 2018 onbeantwoord blijft...

Opstelling
Mijn Synology DS212j NAS is als netwerkshare beschikbaar onder de naam 'DS212'. Met een USB 3.0 kabel heb ik een externe HDD verbonden aan mijn NAS, welke beschikbaar is als netwerkshare onder de naam 'USB'. Zo kan ik vanaf mijn laptop - binnen hetzelfde netwerk - de beide netwerkshares bereiken met Windows Explorer en bestanden kopiëren van 'USB' naar 'DS212'.

Vragen
  1. Gaan gekopieerde bestanden rechtstreeks van 'USB' naar 'DS212' of - via een omweg - eerst naar de laptop en dan naar de andere share?
  2. Is het mogelijk - als punt 1 klopt - om bestanden vanaf de externe HDD 'USB' rechtstreeks naar de Synology 'DS212' te kopiëren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:29
Ten eerste, jouw vraag is compleet irrelevant in dit topic; Je had beter een nieuwe kunnen starten.

Om toch je vraag te beantwoorden:
1. Zeer waarschijnlijk direct, als je gebruik maakt van een modern OS: https://wiki.samba.org/index.php/Server-Side_Copy
Verkeerd gelezen. Server side copy werkt alleen binnen dezelfde share. Het gaat dus via je laptop.

2. Dat kan, door te kopiëren via het OS van de NAS, dus via de webinterface of via SSH.

[ Voor 19% gewijzigd door jordje op 30-11-2016 10:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Nu online
Nou ja, voor de TS dan:

Ik gebruik een ROLINE USB 2.0 Hub over IP,4 Ports,black. Ooit gekocht voor iets minder dan €50,- inclusief verzending, maar dat waren blijkbaar de laatste.
Daar zit een Plugwise, PLCbus interface en OTGW in.

De zoekterm is USB over IP.

Dan kom je nu bijvoorbeeld op een SILEX DS-510 High-Performance-USB-Device-Server uit.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Niet online
Thanks. Ik ben uiteindelijk gegaan voor een ESP-07 chip met ESP-link er op. Daarmee kan ik Serieel beschikbaar stellen op het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Nu online
Duci schreef op woensdag 30 november 2016 @ 12:49:
Ik ben uiteindelijk gegaan voor een ESP-07 chip met ESP-link er op. Daarmee kan ik Serieel beschikbaar stellen op het netwerk.
Ah. Waarom eigenlijk geen TTL over IP á $10 max via b.v. Aliexpress?

En is de ESP TTL-TTL met gedeelde common ground of een opto-coupler o.i.d?

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aerolf
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-08 11:18
jordje schreef op woensdag 30 november 2016 @ 10:20:
Ten eerste, jouw vraag is compleet irrelevant in dit topic; Je had beter een nieuwe kunnen starten.
Allereerst dank voor je antwoord. Als nieuwkomer wilde ik voorkomen dat ik een overbodig of dubbele topic aan zou maken. Ondanks dat mijn vraag ook over een USB-share gaat, is deze inderdaad minder relevant. Maar gelukkig krijg ik toch antwoord... :-)

[ Voor 28% gewijzigd door Aerolf op 30-11-2016 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Niet online
The Lord schreef op woensdag 30 november 2016 @ 13:33:
[...]

Ah. Waarom eigenlijk geen TTL over IP á $10 max via b.v. Aliexpress?

En is de ESP TTL-TTL met gedeelde common ground of een opto-coupler o.i.d?
Gedeelde ground met de otgw. En ik was incluis de aanpassingen aan de OTGW ook zoiets kwijt. Esp zelf is ~€5
Pagina: 1