Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gaming laptop <2000 HP Omen 17?

Pagina: 1
Acties:

• Scallius
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-11 17:03
Wat ga je met je laptop doen?
Laptop wordt gebruikt voor verschillende media doeleinden (film kijken, muziek luisteren) en gamen. Voorkeur heeft een 17 inch scherm, goede speakers.

Wat is je budget?
~2000 maximaal. (Kan eventueel nog wat bijprikken)

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Laptop wordt wekelijks meegesleurd naar een hotel. Gaat verder met de auto en in het hotel wordt ie vrij weinig verplaatst. Wel kan het zo zijn dat de laptop een enkele keer meegenomen wordt naar een cursus of eventueel werk.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Momenteel kijk ik vooral naar de HP Omen 17 : pricewatch: HP Omen 17-w110nd

Qua specs echt exact wat ik zoek. Echter kan ik nergens gebruikservaringen zien of eventuele reviews (1 van Notebook Italia en 1 in het Russisch) Niet echt uitgebreid dus.

Ik ben een beetje huiverig met het merk HP gezien de vroegere ervaringen met overhitte bakbeesten en problemen die vaak aan HP waren gekoppeld.

Zijn er eventuele alternatieven voor de HP Omen die qua design ongeveer gelijk zijn? (Niet te veel 'in your face-gaming look') Ik heb namelijk liever een degelijke laptop qua looks wanneer ik 'm meeneem naar werk/cursussen. De HP Omen is wat dat betreft nog net acceptabel.

Daarnaast zoek ik een laptop die koel blijft, waardoor voor mij waarschijnlijk de 1070 afvalt. Mijn plan was om de HP Omen met 1070 te overwegen, maar ik lees toch dat deze kaart flink warmer wordt dan de 1060 en vaak issues heeft met de power consumptie t.o.v. de adapter van de laptops. (Hier ervaringen?)

Voorkeur heeft 17" voor een betere ervaring.

Verwijderd

HP Omen krijgt over het algemeen zeer goede reviews.

• Scallius
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 15:32:
HP Omen krijgt over het algemeen zeer goede reviews.
Ook voor het nieuwe model? Zo ja, heb je daar nog linkjes van?

Verwijderd

Excuses Scallius, ik heb voor mijn beurt gesproken, ik kan nog geen goede reviews vinden met de nieuwe 1060/1070 :) misschien is het daar nog te vroeg voor. Voor snelle reviews check ik meestal gebruikerservaringen op Amazon US of bestbuy..Een collega van mij heeft de Omen 15 inch met dezelfde processor, geen hitteproblemem this far.
Ik zou persoonlijk ook voor de 1060 gaan ivm lagere temperaturen.

• peulkn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-11 09:46
Nog geen problemen gehad met oververhitting met de 1070 variant
Heb hem zelfs 50mhz overgeclockt max temperatuur van 76

Gasloos | techneco loria 6004 | atlantic explorer 200fs | 5525wp ZZO 45° Twente

• Scallius
peulkn schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 21:11:
Nog geen problemen gehad met oververhitting met de 1070 variant
Heb hem zelfs 50mhz overgeclockt max temperatuur van 76
Hoe zijn de speakers van de laptop en de temperatuur van de behuizing?

• peulkn
Aan de bovenkant kun je niet voelen dat de behuizing warm wordt, alleen aan de onderkant achterin bij de lucht afvoer.
En niks op de speakers aan te merken.
Er komt gewoon goed geluid uit?
Misschien iets specifieker zijn?

• Scallius
peulkn schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 21:24:
Aan de bovenkant kun je niet voelen dat de behuizing warm wordt, alleen aan de onderkant achterin bij de lucht afvoer.
En niks op de speakers aan te merken.
Er komt gewoon goed geluid uit?
Misschien iets specifieker zijn?
Nu ben ik wat verwend met laptops met uitsekende speakers ( ASUS N56VZ met Bang&Olufsen) en een Toshiba met Harman/Kardon. Dus goed volume, sterke bass. Ben dus erg benieuwd hoe de HP Omen op dit vlak is qua speakers met verschillende muziek, in films en games.

Hoe is de bass, volume en distort het geluid bij hogere volumes?

Heb jij toevallig de 3-year accidental damage verzekering genomen van HP?

[ Voor 5% gewijzigd door Scallius op 20-09-2016 21:31 ]

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-11 18:40
ben ook geïnteresseerd in de HP Omen gtx 1070 variant maar dan voornamelijk in het geluid van de fans wanneer je een game speelt en de temperaturen van de gpu en cpu.

Op de foto trouwens zie ik een exhaust aan de achterkant en bij een andere site twee uitlaten. Voor de koeling lijkt me twee wel prettig.

• peulkn
In de omen zit ook bang en olufson.
ik zal morgen vroeg zelf even kritisch naar het geluid luisteren.

Het geluid van de fans is in ieder geval een stuk minder dan mijn vorige laptop (Acer aspire v3).
Ik vind het niet storend, het komt niet boven mijn normale ruis uit als ik in de keuken zit.
Maar als het stil is hoor je hem wel, maar als je dan het geluid van je pc redelijk zacht zet komt het er al niet echt meer boven uit.

De temperatuur van de gpu met standaard clock kwam op 72 max en de cpu weet ik niet zeker. Zal ik morgen vroeg ook even checken.

De intake zit aan de zijkant en de outtake beslaat heel de achterzijde.

• Scallius
Ik ben ook wel benieuwd of die 3-year accidental damage het waard is voor 200€

• peulkn
Is natuurlijk persoonlijk, bij mij verlaat die maar een 10-20 keer in het jaar het huis.
En de grootste tijd zit die netjes opgeborgen in een laptoptas. En als ik hem gebruik staat die toch op tafel of op mijn schoot op de bank

• Galvatron
peulkn schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 22:23:
In de omen zit ook bang en olufson.
ik zal morgen vroeg zelf even kritisch naar het geluid luisteren.

Het geluid van de fans is in ieder geval een stuk minder dan mijn vorige laptop (Acer aspire v3).
Ik vind het niet storend, het komt niet boven mijn normale ruis uit als ik in de keuken zit.
Maar als het stil is hoor je hem wel, maar als je dan het geluid van je pc redelijk zacht zet komt het er al niet echt meer boven uit.

De temperatuur van de gpu met standaard clock kwam op 72 max en de cpu weet ik niet zeker. Zal ik morgen vroeg ook even checken.

De intake zit aan de zijkant en de outtake beslaat heel de achterzijde.
Bedankt voor je reactie. Dan kloppen de foto's inderdaad van de 2 uitlaten over de gehele achterkant. Temperatuur valt inderdaad mee met 72c. Was je een bench / game aan het spelen? Geluid valt dus ook reuze mee. Begreep ook dat de GTX1070 lagere clocks heeft gekregen maar meer CUDA cores.

Weet je toevallig ook of er nog een extra SSD ingezet kan worden, of hier nog ruimte voor is?

• Galvatron
Scallius schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 22:39:
Ik ben ook wel benieuwd of die 3-year accidental damage het waard is voor 200€
Je hebt sowieso 2 jaar garantie in Nederland op electronica. De kans dat je laptop stuk gaat door een te hete CPU / GPU of kortsluiting is volgens mij groter dan dat je 'm laat vallen.

Daarbij ken ik mensen die een dergelijke garantie (Acer en Asus) hadden en verschrikkelijk veel moeite hadden om het vergoed / gerepareerd te krijgen. De AppleCare variant daarentegen blijkt wel goed te zien. Wellicht handig om te kijken hoe HP dit afhandelt en wat mensen hierover schrijven op fora's.

• Scallius
Eperium schreef op woensdag 21 september 2016 @ 08:26:
[...]

Je hebt sowieso 2 jaar garantie in Nederland op electronica. De kans dat je laptop stuk gaat door een te hete CPU / GPU of kortsluiting is volgens mij groter dan dat je 'm laat vallen.

Daarbij ken ik mensen die een dergelijke garantie (Acer en Asus) hadden en verschrikkelijk veel moeite hadden om het vergoed / gerepareerd te krijgen. De AppleCare variant daarentegen blijkt wel goed te zien. Wellicht handig om te kijken hoe HP dit afhandelt en wat mensen hierover schrijven op fora's.
Het rare is dat HP aangeeft dat er standaard maar 1 jaar garantie op zit?

• peulkn
Eperium schreef op woensdag 21 september 2016 @ 08:20:
[...]

Bedankt voor je reactie. Dan k.loppen de foto's inderdaad van de 2 uitlaten over de gehele achterkant. Temperatuur valt inderdaad mee met 72c. Was je een bench / game aan het spelen? Geluid valt dus ook reuze mee. Begreep ook dat de GTX1070 lagere clocks heeft gekregen maar meer CUDA cores.

Weet je toevallig ook of er nog een extra SSD ingezet kan worden, of hier nog ruimte voor is?
Bij bench kwam die ook niet boven de 75 graden uit.
Ik geloof het wel maar heb er nog niet naar gekeken, maar het lijkt me haast wel in verband met dat de versie met een 1060 een hdd en ssd heeft.

• jordanfreak
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Volgens de support manual kan er een extra HDD in. Maar weer niet of alle bracket en connector bij de 1070 geleverd worden. Bracket set was al iets van €50 en van de connector is geen prijs bekend.

Ben zelf dan ook een beetje huiverig om de Omen te halen.

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Het lijkt me een prima laptop die behoorlijk wat kracht heeft. Ik ben zelf echter niet bekend met deze laptops maar heb wel een Zbook g3 15. Deze is onder load hoorbaar. Ik vind het niet storend maar het is zeker aanwezig. Als ik zo een beetje bezig ben te surfen met muziek op en een enkele VM blijft hij oko vrij stil. Maar als de Quadro kaart in actie komt slaan de fans aan tot een 40-45 dB wat ik met mijn gsm gemeten heb. Nogmaals ik heb meestal muziek aanstaan en daar komt hij eigenlijk niet overheen. In een stille kamer, ja, dan is het anders en kan het irritant zijn. Ik zou hem evengoed zo weer opnieuw kopen. Als de Omen er een beetje op lijkt zou ik dat zeker overwegen. Mijn neefje zoekt er nog 1 dus ik ga deze zeker eens voorstellen, enkel moet het dan wel azerty zijn :)

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

• Galvatron
Scallius schreef op woensdag 21 september 2016 @ 09:18:
[...]

Het rare is dat HP aangeeft dat er standaard maar 1 jaar garantie op zit?
Dan lekker bij MediaMarkt kopen, die doen daar niet moeilijk over, voor de prijs hoef je het niet te laten, net zo duur!

• Galvatron
Nog een paar vragen: heeft deze HP Omen met de GTX1070 G-sync? en hoeveel Hz heeft deze IPS panel?

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-11 10:41
Eperium schreef op woensdag 21 september 2016 @ 12:23:
Nog een paar vragen: heeft deze HP Omen met de GTX1070 G-sync? en hoeveel Hz heeft deze IPS panel?
Is je google kapot?
Met alleen zoeken op 'omen 1070' is de 3 link al een pdf met alle specs.

@ts: als je hem besteld heb maak je dan voor ons een kleine review? :+
Ik vond het er namelijk ook aantrekkelijk uitzien, maar ervaring met hp is niet zo goed :9

• Galvatron
Denniz0229 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 17:30:
[...]

Is je google kapot?
Met alleen zoeken op 'omen 1070' is de 3 link al een pdf met alle specs.

@ts: als je hem besteld heb maak je dan voor ons een kleine review? :+
Ik vond het er namelijk ook aantrekkelijk uitzien, maar ervaring met hp is niet zo goed :9
Google is niet kapot, HP levert verschillende varianten, zelfs een met een 4K panel (hier nog niet verkrijgbaar). Net als Asus; welke bijvoorbeeld ook een NL editie heeft die afwijkt van de US editie. Check de foto's op de HP site maar eens van de GTX1070 versie, dat zijn de verkeerde, de foto toont maar een uitlaat ipv 2 uitlaten, vermoedelijk de gtx1060 versie. Bol.com laat de correcte zien met 2 uitgangen. Kortom, welke specs zijn waar?

• peulkn
Is een scherm met g-sync en 75hz

Verwijderd

Thanks voor de info peulkn. Ik denk dat ik hem zelf ook ga halen maar dan met 1060 variant. Zal een flinke verbetering zijn tov mijn laptop met 960 :)

• Galvatron
Dank!

• Sanity
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15:27
Jaaaa dit topic zocht ik.

De omen 17 inch 1070 is nu 1814 euro bij staples. Opzich mooi prijsje.

Ik heb me dood gezocht naar reviews maar tevergeefs. Misschien kunnen jullie wat vragen beantwoorden.

Hoe is het scherm? Vooral qua contrast, response tijd en brightness
Ik weet dat de schermen hetzelfde zijn als de gtx 900 versies en daar was het scherm niet best op deze vlakken.

Throttled de cpu bij zware taken snel of blijft hij lang op turbosnelheid?
Ik speel veel strategiegames (cpu heavy) dus ben bang dat de cpu de bottleneck is.

Is het mogelijk er nog een ssd bij te prikken later? 512mb is niet veel namelijk..

Bedankt!!

[ Voor 5% gewijzigd door Sanity op 27-09-2016 07:54 ]

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 19:32

Colan

sucks @ solderen

Ik heb hem net gisteren besteld,
Sanity schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 07:53:

Hoe is het scherm? Vooral qua contrast, response tijd en brightness
Ik weet dat de schermen hetzelfde zijn als de gtx 900 versies en daar was het scherm niet best op deze vlakken.
geen idee hoe ik dit moet testen, zal eens kijken of het mooi is maar heb niet veel vergelijkingsmateriaal

Throttled de cpu bij zware taken snel of blijft hij lang op turbosnelheid?
Ik speel veel strategiegames (cpu heavy) dus ben bang dat de cpu de bottleneck is.
iemand een suggestie om dit te testen?

Is het mogelijk er nog een ssd bij te prikken later? 512mb is niet veel namelijk..
dit ga ik zeker even uitzoeken, anders wordt het een dikke SD kaart met muziek ;)

Simplicity is de bom...

• Galvatron
Heb hem vandaag binnen gekregen. Even wennen z'n 17 incher. Inmiddels lopen de Windows 10 updates binnen en heb ik net bijna alle HP Bloatware verwijderd.

Qua temps (vooral bij updates) blijf het redelijk koel, uiteraard blaast hij wel maar het geluid dat hij maakt is niet eens storend (zoals bij bepaalde merken).

Qua scherm is het wel een stapje terug in vergelijking met de retina Mac's die ik heb.

Ben ook benieuwd of ik 'm kan uitbreiden met een extra HDD/SSD, maar ik ga er de eerste weken nog maar niet aanzitten.

Is er trouwens ook een Dashboard-tool zoals MSI en Asus die hebben beschikbaar? Waar je de temperaturen kan zien en de snelheden e.d.

[ Voor 11% gewijzigd door Galvatron op 29-09-2016 14:05 ]

• Scallius
Even een update. HP Omen 17 met 1060 besteld. Komt vandaag binnen..

Eerste ervaring volgt nog.

• ProGamerIII
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 22-06 19:51
Hey,

Iemand een idee of er binnen 2-3 weken een 15.6 inch laptop met GTX 1070 verkrijgbaar zijn voor circa 1600-1800 pegels? Liefst een MSI/Omen/ROG...

17 inch is me net wat te groot :D

• Voyarch
  • Laatst online: 09:16
Die HP's gaan een oven worden met die desing, ik wacht wel af. Mijn oog viel wel op dit https://www.bol.com/nl/p/...22/?suggestionType=browse
van HP maar maak me zorgen om de hitte

[ Voor 57% gewijzigd door Voyarch op 08-10-2016 21:37 ]

• Galvatron
Weet iemand al of je er een extra ssd in kan zette bij de gtx1070 versie? Kan het niet vinden, manual is er ook vaag over.

• Galvatron
Voyarch schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 18:26:
Die HP's gaan een oven worden met die desing, ik wacht wel af. Mijn oog viel wel op dit https://www.bol.com/nl/p/...22/?suggestionType=browse
van HP maar maak me zorgen om de hitte
Je bedoelt design? Hitte afvoer is goed. 17 inch heeft achterkant zijkant en onderkant om lucht aan en af te voeren. Nog geen throttling gemerkt en temps blijven binnen de norm. GPU rond 80c bij gamen. CPU rond de 85c. Gemeten met GTA V, Doom. Heb wel een Active Noise Canceling hoofdtelefoon gekocht nu hoor ik de fans niet meer blazen :-)

• Voyarch
80 graden is te hoog?

• Scallius
HP Omen 17 met een GTX 1060 nu 2 dagen in gebruik.

Ik zal het wat kort houden aangezien ik ook nog geen hele uitgebreide ervaring heb, maar kan wel even summier vermelden wat de bevindingen tot op heden zijn.

Qua bouwkwaliteit is deze laptop ok. De volledig plastic/kunstof behuizing voelt niet erg chique aan zoals andere laptops in vergelijkbare klasse. Daartegenover staat wel dat de laptop niet heel zwaar is voor zijn specs en een 17" behuizing.

De afwerking is ook wel prima. Eigenlijk geen echte schoonmaakfoutjes behalve dan een plekje links van de Powerknop waar de behuizing net wat anders aansluit dan de rest. Maar niets storend.

Keyboard is prettig in gebruik. Ik heb thuis een mechanisch toetsenbord bij mijn desktop, maar het keyboard van de HP typt erg prettig, heb je snel onder de knie en geeft naar mijn mening genoeg feedback.

Dan wat betreft de performance. Tot nu toe heb ik alleen nog maar World of Warcraft gespeeld met graphics op 10/10. FPS lijkt fixed te zijn op 75fps met geen enkele schommelingen. Best indrukwekkend aangezien mijn desktop dat nog niet eens lukt (i5-4460 / GTX 970). Gister ongeveer 4 uur lang achter elkaar World of Warcraft gespeeld. Qua temperaturen op de behuizing bleef de laptop aardig koel aanvoelen. Wordt wat warmer bij de speakers en bovenkant toetsenbord, maar verre van storend en persoonlijk vind ik 'm verrassend koel. Echter weet ik nog niet hoe dit is bij serieus grafische games zoals Witcher, dus dat volgt nog. De koeling doet goed z'n werk, alhoewel deze wel goed hoorbaar wordt. Geen vervelend geluid, maar je hoort 'm wel blazen. Koptelefoon op en je hebt hier geen last meer van.

Persoonlijk heb ik gekozen voor een 1060 omdat ik bang was dat een 1070 gewoon veel te warm zou worden en de games die ik speel geen 1070 nodig hebben.

Zijn er nadelen? Nog niet veel kunnen ontdekken, maar ik heb wel een paar punten.

1. Mijn eerste laptop was een Toshiba Sattelite, plastic troep, niet veel bijzonders. Maar die had Harman Kardon speakers die echt serieus goed waren. Deze kwaliteit heb ik nog geen enkele keer terug kunnen vinden in nieuwere laptops, alhoewel de ASUS N56VZ die ik tot op heden nog gebruik er aardig in de buurt van komt.

Nu ben ik dus misschien wel verwend en verpest op het gebied van laptop speakers, maar ik vind de speakers van de HP Omen toch echt wel een beetje 'meh'. Volume kan redelijk hard en het is redelijk te doen, maar muziek is erg blikkerig en mist toch wel bass en diepte. Iets wat ik eigenlijk wel beter had verwacht van een laptop van 1800€ en een BANG & OLUFSEN merkje.

2. Alhoewel de laptop redelijk is afgewerkt, mist het toch wel wat gevoel van high-end. Zo vind ik de behuizing ook wat plakkerig aanvoelen en lijkt het ook wel vlek gevoelig te zijn. Ook voelt het touchpad wat raar aan bij het indrukken voor de muisknoppen. Stiekem moet ik mijzelf regelmatig even herinneren dat er serieuze specs inzitten en dat ik het daarvoor doe. Want verder zou je niet echt zeggen dat je met een apparaat van €1800 werkt.

En zo zit ik momenteel dus wel redelijk in dubio. Is mij dit bijna €2000,- waard?

Ik wil echt lekkere performance hebben met m'n laptop gezien ik veel van huis ben en gewoon wil kunnen gamen. Qua specs zit de HP Omen dik knor. Koeling vind ik ook erg belangrijk en dat lijkt ook in orde te zijn.

Echter vraag ik me af of de 1060 nou echt ~800euro meer waard voor mij is in vergelijking met een gtx960m die vermoedelijk mijn games (WoW/LoL/Overwatch en misschien toekomstig modernere titels) ook prima kan draaien. Het voordeel van een 960m is dat je gewoon veel meer keuze hebt in bouwkaliteit etc.

Maar goed, ik maak deze week nog in ieder geval vol met de Omen, en dan hak ik de knoop door.

Verwijderd

Leuk om te lezen Scallius!

Lastige keuze...Met de 1060 ben je iig wel futureproof en als de koeling goed is lijkt mij dat ook veel waard. Ik vind de Omen er iig mooi uitzien.

Ik zou iig niet meer naar een 960m kijken maar minimaal naar een 965m/970.. (verschil is toch nog best wel significant: YouTube: GTX 960m VS GTX 965m - FPS Comparison in Late 2015 PC Games )

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2016 21:28 ]

• Voyarch
Waarom 1060 nemen 1070 is veel beter, naar reviews kijkend valt de temperatuur reuze mee en het is ook nog eens futureproof.

[ Voor 55% gewijzigd door Voyarch op 11-10-2016 22:30 ]

Verwijderd

Ik wil eind dit jaar ook een nieuwe laptop kopen.

Ik dacht zelf ook aan een GTX 1060 kaart.

Mijn enige probleem is dat ik niet wil dat het overhit. Want na een jaar kan je je laptop weggooien omdat alles letterlijk smelt qua hardware. Dat was bij mij het geval met mijn Acer GTX 960m.

Qua hardware ben ik flexibel zolang het maar koel blijft draaien.
Volgens linus forum is HP troep.

Ik had vroeger ook geen goed ervaring met HP. Met de oude pavilion series had ik mijn been verbrand namelijk.

Verwijderd

Kunnen jullie aub een triple A game draaien op high/ultra settings? Met battery performance op high en mij laten weten hoe de laptop qua hitte is na 2 uur draaien?

• Voyarch
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 09:26:
Kunnen jullie aub een triple A game draaien op high/ultra settings? Met battery performance op high en mij laten weten hoe de laptop qua hitte is na 2 uur draaien?
Daar ben ik ook benieuwd naar. Ik dacht trouwens dat het scherm 120 hz was?

[ Voor 14% gewijzigd door Voyarch op 14-10-2016 00:15 ]

• ProGamerIII
Voyarch schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 23:40:
[...]

Daar ben ik ook benieuwd naar. Ik dacht trouwens dat het scherm 120 hz was?
120 Herz schermen vind je (bijna) nooit in een laptop, of je moet in een heel hoog prijssegment zitten.

• marineII7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-11 19:13
Als het design van Alienware acceptabel vind is dat ook nog het overwegen waard, de 17 inch kost 1750 euro met i7 en gtx1060 dan moet je er zelf nog wel een SSD inzetten. Nu is al helemaal interessant want er is een 12% kortingsactie aan de gang, hierdoor kun je het model met gtx1070 al voor 1830 euro hebben. Alhoewel ze vrij zwaar zijn en het design moet je aanstaan, zijn ze altijd wel stevig gebouwd en is de koeling van hoog niveau.

• Voyarch
G sync is nu ook wel fijn

• ProGamerIII
marineII7 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 11:15:
Als het design van Alienware acceptabel vind is dat ook nog het overwegen waard, de 17 inch kost 1750 euro met i7 en gtx1060 dan moet je er zelf nog wel een SSD inzetten. Nu is al helemaal interessant want er is een 12% kortingsactie aan de gang, hierdoor kun je het model met gtx1070 al voor 1830 euro hebben. Alhoewel ze vrij zwaar zijn en het design moet je aanstaan, zijn ze altijd wel stevig gebouwd en is de koeling van hoog niveau.
Precies dit, voor mij valt hij trouwens wel af hoor. 3.5 Kilo.. pfoe dat is wel erg zwaar hoor, vind hem qua uiterlijk ook niet mooi maar dat is een kwestie van smaak :P

Verwijderd

Ik zou zelf in 2016 voor een 15 inch gaan dan een 17INCH.

• Voyarch
Effe terug naar 2015 dan..

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:04

Vis

Met die actie van 12% is de alienware 15 R3 met gtx1060 best interessant. Geconfigureerd naar 16gb geheugen en 256 ssd en 1tb kom je met die actie op 1600,- totaal incl btw.

Best netjes voor die specs! Twijfel zelf ook over design, maar vind ze nu wel mooier dan een jaar geleden.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• Voyarch
Bump?

• Bosi010
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-09-2019
Via mijn werk kan ik met een regeling goede korting krijgen voor de: HP Omen 15-ax025nd van €1.300,-, als er liefhebbers zijn kan ik binnenkort wel een review over deze game laptop maken.

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-11 17:31
Interessante laptops die omen. Ik ben benieuwd naar de ervaringen.

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:30
in duitsland hebben ze nog intereressantere omen laptops. Namelijk met UHD resolutie)
Die zijn volgens mij in NL nergens te verkrijgen. Ik weet alleen niet of het keyboard ook qwerty is?
verder een beest van een laptop voor een mooie prijs

http://www.notebooksbilli...+w107ng+gaming?nbb=45c48c

bij de mediamarkt: geen UDH maar wel 16gb intern en voor €1800 .Dat is is goedkoper dan de NL versie in pricewatch en toch zelfde of betere specs.
http://www.mediamarkt.de/...hp-17-w104ng-2168218.html

[ Voor 26% gewijzigd door harrybeuker op 07-11-2016 18:38 ]

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:04

Vis

harrybeuker schreef op maandag 07 november 2016 @ 18:27:

bij de mediamarkt: geen UDH maar wel 16gb intern en voor €1800 .Dat is is goedkoper dan de NL versie in pricewatch en toch zelfde of betere specs.
http://www.mediamarkt.de/...hp-17-w104ng-2168218.html
lekkere prijs idd!

Moet idd alleen wel zeker weten dat het een qwerty is.
Verder zou ik ook graag willen weten of die rode toetsenbordverlichting ook instelbaar is in wit of andere kleuren eventueel. Wil m ook gebruiken voor andere zaken als gamen en dat rode ben ik bang dat ik dat als storend ga ervaren. Iemand?

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• Galvatron
Vis schreef op maandag 07 november 2016 @ 20:19:
[...]

lekkere prijs idd!

Moet idd alleen wel zeker weten dat het een qwerty is.
Verder zou ik ook graag willen weten of die rode toetsenbordverlichting ook instelbaar is in wit of andere kleuren eventueel. Wil m ook gebruiken voor andere zaken als gamen en dat rode ben ik bang dat ik dat als storend ga ervaren. Iemand?
Toetsenbord heeft alleen rode verlichting die gedimd kan worden. Maar het zal je niet storen bij andere werkzaamheden, althans zo ervaar ik het.

Verwijderd

Hallo iedereen,

Ik ga vanavond me laptop ophalen met de 1070 versie erin.
Zelf speel ik league of legends en rust.

Rust is een game waar heel veel van de gpu gevraagd word. Ik zal het meteen testen en met jullie delen.

Met vriendelijke groet,
John Brekelmans

• dosh
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12:05
Bump

Zou je een update kunnen geven over hoe de laptop je bevalt? Ik zit te denken aan de Omen met de GTX 1060, maar ben benieuwd naar jouw/jullie ervaringen.

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Scallius schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 18:17:
HP Omen 17 met een GTX 1060 nu 2 dagen in gebruik.

Nu ben ik dus misschien wel verwend en verpest op het gebied van laptop speakers, maar ik vind de speakers van de HP Omen toch echt wel een beetje 'meh'. Volume kan redelijk hard en het is redelijk te doen, maar muziek is erg blikkerig en mist toch wel bass en diepte. Iets wat ik eigenlijk wel beter had verwacht van een laptop van 1800€ en een BANG & OLUFSEN merkje.
Het 'Bang & Olufsen' merkje is enkel voor de software. Niet de speakers of het audio systeem van de laptop. Dat is inderdaad een beetje tegenvallend. Maar ook dat merk houd zich niet bezig om uit zo een kleine behuizing goed geluid te krijgen. Als je echter externe speakers erop aansluit zul je met de geleverde software van B&O een behoorlijk goede weergave krijgen.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

• Scallius
Ik heb zelf de laptop een tijd geleden alweer geretourneerd. Wijziging in werk, had ik geen laptop meer nodig en het viel nog in de retourneer periode.

Zelf vond ik de laptop wel prima. Vrij hard blazend onder load was wel een issue voor mij, alhoewel dat vooral aan de videokaart ligt vermoed ik.

Scherm was super, backlit was super en het toetsenbord was fijn. Touchpad gaf een ongelofelijk goedkoop gevoel (slechte afwerking en slechte klik).

Overall was de laptop degelijk. Blonk nergens echt in uit behalve z'n performance. Hitteproductie was flink, maar hij leek het goed af te voeren. Overall een relatief goedkope indruk, maar erg veel performance.
Pagina: 1