Lieve medetweakers,
Over het algemeen heb ik vrijwel nooit problemen met mijn desktop pc, maar sinds kort heb ik een raar probleem. Het is namelijk zo dat ik (op vrijwel willekeurige momenten) een melding krijg van windows dat er een apparaat is aangesloten wat niet herkend kan worden en wat een storing heeft veroorzaakt. Wanneer ik dan in apparaatbeheer kijk staat er:
"onbekend usb-apparaat (verzoek voor apparaatdescriptor is mislukt)". Vervolgens krijg ik deze melding om de paar minuten te zien.
Natuurlijk ben ik zelf ook al flink bezig geweest om het probleem op te lossen:
- Ik heb alle usb apparaten losgekoppeld (ook aan de interne usb poorten van het moederbord). Dit gaf nog steeds hetzelfde probleem
- Ik heb alle usb-hubs en host controllers in het apparaatbeheer uitgeschakeld. Ook dit heeft niks geholpen.
Is er misschien iemand die ditzelfde probleem ook heeft gehad?
Het gaat om de volgende computer (meeste componenten zijn ongeveer 2/3 maanden oud)
Alvast bedankt!
groetjes
Michel
Over het algemeen heb ik vrijwel nooit problemen met mijn desktop pc, maar sinds kort heb ik een raar probleem. Het is namelijk zo dat ik (op vrijwel willekeurige momenten) een melding krijg van windows dat er een apparaat is aangesloten wat niet herkend kan worden en wat een storing heeft veroorzaakt. Wanneer ik dan in apparaatbeheer kijk staat er:
"onbekend usb-apparaat (verzoek voor apparaatdescriptor is mislukt)". Vervolgens krijg ik deze melding om de paar minuten te zien.
Natuurlijk ben ik zelf ook al flink bezig geweest om het probleem op te lossen:
- Ik heb alle usb apparaten losgekoppeld (ook aan de interne usb poorten van het moederbord). Dit gaf nog steeds hetzelfde probleem
- Ik heb alle usb-hubs en host controllers in het apparaatbeheer uitgeschakeld. Ook dit heeft niks geholpen.
Is er misschien iemand die ditzelfde probleem ook heeft gehad?
Het gaat om de volgende computer (meeste componenten zijn ongeveer 2/3 maanden oud)
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7-5820K Tray | € 419,- | € 419,- |
1 | MSI X99A GAMING PRO CARBON | € 304,95 | € 304,95 |
1 | Inno3D iChill GeForce GTX 1070 X3 8GB | € 459,- | € 459,- |
1 | Phanteks Enthoo Primo - Wit | € 210,- | € 210,- |
2 | Iiyama ProLite E2480HS Zwart | € 175,- | € 350,- |
1 | Philips amBX Premium Kit | € 0,- | € 0,- |
1 | Aqua-Computer Aquaero 6 PRO USB fan controller LCD | € 146,- | € 146,- |
1 | Corsair Hydro H115i | € 142,78 | € 142,78 |
1 | Phanteks PH-F140SP (Witte LED), 140mm | € 13,43 | € 13,43 |
1 | Logitech G910 Orion Spark RGB (Qwerty) | € 179,99 | € 179,99 |
1 | Logitech Wireless Gaming Mouse G700 | € 0,- | € 0,- |