Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wifi verbreekt regelmatig internettoegang

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MisterChaoSs
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 10:00

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

Topicstarter
Mijn vraag:
Voor mijn werk heb ik een tijdje terug een nieuwe laptop gekregen, de ASUS X541UA met Windows 10, en hij werkt heerlijk. Echter, ik heb een probleem wat vaker voor schijnt te komen. Regelmatig val de internettoegang van het WiFi plots weg. Collega's, die ook met een laptop werken hebben hier veel minder last van en nooit op hetzelfde moment.

Voorheen gebruikte ik een oude laptop, ook met Windows 10, en deze had geen enkel probleem met hetzelfde Wifi netwerk. Weet iemand wat ik kan doen om de verbinding stabiel te houden? Ik werk veel aan de website in Wordpress (don't shoot me) en als Wifi wegvalt kan ik alle aanpassingen weer opnieuw gaan doen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- Wifi apparaat bij apparaatbeheer naar nieuwe software laten zoeken
- Wifi apparaat bij apparaatbeheer installatie ongedaan gemaakt (en bij herstart opnieuw laten installeren)
- Drivers op internet gezocht en geupdate (netwerkdrivers/MoBo drivers)

Op mijn mobiel doet hij het bijvoorbeeld ook zonder problemen, WM10 laatste fast insiders build steeds, en op de andere laptops hier dus ook.

Ik ben zelf niet erg thuis in netwerkaanpassingen e.d. dus ik hoopte dat iemand mij hier mee kon helpen.

Bij voorbaat dank voor de hulp! Indien iemand meer informatie nodig heeft, geef ik deze graag.

(tijdens het typen viel hij dus ook al weer weg |:( )

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

Beste antwoord (via MisterChaoSs op 20-09-2016 16:12)

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:45
Download en installeer de nieuwste drivers eens. In 90% van de gevallen is dat de oplossing bij dit probleem. Ik bedoel dus de drivers van de WiFi fabrikant en niet van de laptop fabrikant (die heeft vaak alsnog oudere drivers).

Ik moest de laatste keer de laptop aan de kabel hangen toen ik dit probleem had omdat het downloaden telkens vanwege een disconnect werd afgebroken. :(

[ Voor 25% gewijzigd door DutchKel op 20-09-2016 12:16 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Alle reacties

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:47
Even aan je titel te zien "I Love Creating Chaos " is het niet een van je collega's die jou nu even zit te stangen haha

Maar even een vraag, waar maak je wifi verbinding mee (router thuis of op het werk)

Ps. Als je op je wifi icoon bij het klokje klikt en dan op je wifi verbinding, dan heb je de optie "eigenschappen" en in dat menu kan je ook op vorige klikken, zie je daar het nodige info, en kan je daar al iets uit afleiden?
Missc geeft dat wat meer inzicht voor ons ook.

[ Voor 40% gewijzigd door Mel33 op 20-09-2016 12:09 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Topicstarter
mell33 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 12:05:
Even aan je titel te zien "I Love Creating Chaos " is het niet een van je collega's die jou nu even zit te stangen haha

Maar even een vraag, waar maak je wifi verbinding mee (router thuis of op het werk)
Haha dat is meer gerelateerd aan mijn gaming stijl :P Nee, dit keer zijn mijn collega's braaf. Die zijn het wel zat dat ik zit te klagen over de verbinding.

Router thuis gaat stukken beter, hoewel het ook regelmatig gebeurd dat hij geen internettoegang heeft, maar wel verbinding met het netwerk. Ik kan dan gewoon bestanden in het netwerk delen en ophalen.

Het grootste probleem is op werk, daar valt hij om de haverklap uit. Het betreft een vrij oude router: sitecom wl-342 v2 002 (kan zelfs niets hier op Tweakers er van vinden)

Baas aanraden om nieuwe aan te schaffen of kan ik het probleem verhelpen door in de router zelf te duiken denk je?

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:47
Haha nee het zit wel in jou laptop denk ik, (zie mijn edit ook nog even)

Gebruik je missc een VPN

[ Voor 21% gewijzigd door Mel33 op 20-09-2016 12:12 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:50

Onbekend

...

Controleer eens of het wifi-signaal vaak van kanaal wisselt. Als het andere apparaat niet zo snel om kan schakelen heb je vaak een wegvallend signaal.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • Beste antwoord

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:45
Download en installeer de nieuwste drivers eens. In 90% van de gevallen is dat de oplossing bij dit probleem. Ik bedoel dus de drivers van de WiFi fabrikant en niet van de laptop fabrikant (die heeft vaak alsnog oudere drivers).

Ik moest de laatste keer de laptop aan de kabel hangen toen ik dit probleem had omdat het downloaden telkens vanwege een disconnect werd afgebroken. :(

[ Voor 25% gewijzigd door DutchKel op 20-09-2016 12:16 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verder - als je bedrijfsmatig een interface gebruikt dat alle werk kwijtraakt bij verlies van end-to-end internetverbinding, gebruik je de foute interface :X

Als ik met een dergelijke draak moest werken zou ik zeker bedraad werken, zelfs op laptop. Dan nog heb je geen garanties dat het goed gaat, maar het is een stuk stabieler dan WiFi.

Mbt je WiFi-probleem zelf: je zegt dat de internettoegang van je WiFiverbinding wegvalt. Dus de verbinding zelf blijft intact? Dan zou ik op zo'n moment basic troubleshooting doen, dus:
- check welk IP je hebt op je laptop en of je die kunt pingen.
- check of de default gateway die je krijgt correct is voor het LAN waar je op zit en of je die kunt pingen
- check of je kunt pingen naar IP voorbij gateway (bijv 8.8.8.8)
- check of je een nslookup kunt doen naar een willekeurige host (bokt.nl vind ik een goede die weinig mensen in de DNS cache zullen hebben staan)?

Geheid gaat het bij een van deze stappen fout. Welke dat is vertelt geheid meer over wat hier onder de motorkap mis is.

Oslik blyat! Oslik!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Topicstarter
Net terug van lunch, ik ga even aan de slag met de diverse tips, dank daarvoor! Ik probeer binnen een uurtje een update te geven!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Topicstarter
Het updaten van de drivers via de Lenovo support page, voor de desbetreffende Realtek, werkt tot dusver wel redelijk. Hij is er volgens mij nog niet uit geweest. Wel raar, want ik had dit via de Intel Driver Utility een keer gechecked en die vond het prima haha :)

Hopelijk fixed dit het, maar ik zal later in de middag laten weten of ik nog hetzelfde probleem ervaar.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ook niet gek dat ee Intel driver utility geen mening heeft over een Realtek driver :z

Hoop dat dit het gefixed heeft, zo niet, zie dat lijstje van mij hierboven.

Oslik blyat! Oslik!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Topicstarter
dion_b schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 13:47:
Ook niet gek dat ee Intel driver utility geen mening heeft over een Realtek driver :z

Hoop dat dit het gefixed heeft, zo niet, zie dat lijstje van mij hierboven.
Nee in eerste instantie niet, klopt. Maar toen ik hem draaide stond hij er als apparaat wel tussen, maar logisch haha.

Hopen dat hij blijft werken. Ben nogal een faal betreffende netwerk e.d. dus tjah :o haha

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Topicstarter
Enfin, hij werkt tot nu toe vlekkeloos. Mag ik iedereen iig hartelijk danken voor de hulp, fijne community ervaar ik wederom :)

Pagina: 1