Vraag

• Cliootje
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-07-2025
Hallo,

Mijn hele simpele videokaart is vervangen door een Gigabyte GTS-250 videokaart. De simpele kaart was standaard meegeleverd met mn Acer systeem.
Nu doet zich het volgende fenomeen voor:

als ik de PC start zie ik niets, totdat Windows start, echter het BIOS kan ik niet zien, en dus ook niet aanpassen. :?

Ik gebruik de DVI verbinding.

Heeft iemand een idee waarom dit optreedt, en hoe ik dit zou kunnen oplossen ?

Alvast bedankt.

Beste antwoord (via Cliootje op 09-10-2016 09:54)

Verwijderd

Cliootje schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 09:46:
Dan toch maar een nieuwe kaart gekocht:

Asus GT730

Geinstalleerd opstarten en......yezzzz BIOS zichtbaar. :)
Probleem opgelost. Lag dus aan de oude GTS250 kaart.
Een GTS 250 heeft een 6 pins aansluiting nodig van de voeding. Aangezien er een GT 620 in je pc zat verwacht ik dat je voeding die aansluiting niet heeft, waardoor je deze dus ook niet had aangesloten. Dan krijg je inderdaad geen beeld :).

Alle reacties

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-01 21:39
heb je de videokaart in het zelfde pci-e slot zitten als de vorige?

(overigens, een GTS-250 zal niet veel beter zijn geweest dan de kaart die er al in zat. maar dat terzijde ;) )

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het zou kunnen zijn dat hij de bios alleen over de VGA of DVI eruit gooit. Je zou eens kunnen kijken als je die aansluit wat ergebeurd.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:19

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Cliootje
demonic schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 11:43:
heb je de videokaart in het zelfde pci-e slot zitten als de vorige?

(overigens, een GTS-250 zal niet veel beter zijn geweest dan de kaart die er al in zat. maar dat terzijde ;) )
Of de 'nieuwe' (GTS-250) op dezelfde plaats zit durf ik niet te zeggen. Ik zou het niet weten.

De GTS250 is de oude kaart van mijn zoon, en vele, vele malen beter dan die standaard prul.

• Cliootje
TERW_DAN schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 11:44:
Het zou kunnen zijn dat hij de bios alleen over de VGA of DVI eruit gooit. Je zou eens kunnen kijken als je die aansluit wat ergebeurd.
Ik heb de HDMI ook eens gebruikt, jammergenoeg met hetzelfde resultaat: blanco scherm tijdens opstart.

• Cliootje
Ik heb het artikel doorgelezen. Dit artikel 'praat' alleen over Windows; voordat Windows begint, en t BIOS wordt geladen, blijft het stil en donker. En naar die fase ben ik op zoek.
Anyway: thanks !!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:28

Speedmaster

Make my day...

F2 of DEL al gebruikt na het aanzetten van de PC, gewoon botweg op 1 van beide toetsen blijven rammen

• Cliootje
Speedmaster schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 17:15:
F2 of DEL al gebruikt na het aanzetten van de PC, gewoon botweg op 1 van beide toetsen blijven rammen
Rammen, rammen.....en de PC komt, denk ik, in BIOS mode, maar iets op het scherm ? Ho maar.
Nada noppes.

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-01 12:43
Heb je de vorige kaart nog? Mogelijk even terugzetten om te kijken of je dan wel de bios in komt en of daar een vreemde setting staat?

Welk systeem heb je trouwens, is het mogelijk dat je een onboard kaartje had en dat de default output niet op Pci-e staat maar nog op onboard? Zo ja, plaats de vga even op onboard om de default naar Pci-e te zetten.

Strava & Untappd - Do not combine!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:09

Nemesizz

Untouchable

Heb zelf dit probleem ook met bepaalde videokaarten in combinatie met bepaalde monitoren.

Komt dat het POST scherm op een resolutie word weergegeven die het scherm niet ondersteunt (of wil ondersteunen), gevolg is dan dat je 'vrolijk' no-signal of bij sommige schermen 'out of range' melding krijgt.
Soms kun je nog het een en ander instellen op je scherm, maar bij sommige helaas niet.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:19

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Ken het ook zoals hier beschreven dat het eerder werkte, maar na een vga wissel niet meer, boot eens vanaf een usb stick of windows setup dvd, mss trigger je daar weer wat mee, want ik meen me te herinneren dat je het kan oplossen door een volledige windows install, maar dat is wel heel rigoureus.. Heb je geen onboard vga om hem daar eens aan te hangen, om te kijken of die wel een postscreen geeft?

http://www.tomshardware.c...windows-fully-loaded.html

hier nog wat tips..
had je voorheen bv niet een dvi-vga adapter met een vga kabel, en nu dvi?

[ Voor 6% gewijzigd door SAiN ONeZ op 20-09-2016 18:50 ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Voorheen toevallig de onboard video genoemd met aansluiting direct op het moederbord?

• Cliootje
SAiN ONeZ schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 18:50:
Ken het ook zoals hier beschreven dat het eerder werkte, maar na een vga wissel niet meer, boot eens vanaf een usb stick of windows setup dvd, mss trigger je daar weer wat mee, want ik meen me te herinneren dat je het kan oplossen door een volledige windows install, maar dat is wel heel rigoureus.. Heb je geen onboard vga om hem daar eens aan te hangen, om te kijken of die wel een postscreen geeft?

http://www.tomshardware.c...windows-fully-loaded.html

hier nog wat tips..
had je voorheen bv niet een dvi-vga adapter met een vga kabel, en nu dvi?
Ik las in het artikel het volgende:

This happens when the correct gpu is not set to primary in bios. Reset cmos should make it change to pcie with the monitor only plugged into that.
Kip-Ei probleem.

Zal de oude kaart weer terug moeten zetten en eens goed rondneuzen in de BIOS, als dit mijn probleem is.

Wordt vervolgd.

Alvast iedereen bedankt !

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Cliootje schreef op donderdag 22 september 2016 @ 08:52:
Kip-Ei probleem.

Zal de oude kaart weer terug moeten zetten en eens goed rondneuzen in de BIOS, als dit mijn probleem is.

Wordt vervolgd.

Alvast iedereen bedankt !
Niet helemaal, een CMOSreset zou ook moeten helpen.

• Cliootje
Als ik in Windows de schermen bekijk, zie ik ook iets erg vreemds:

Apparaatbeheer:
2 monitors
  • Algemene niet-PnP-beeldscherm
  • Medion MD 20094
Ik heb er echt maar eentje op mijn bureau staan. :?

• Cliootje
Vandaag een CMOS reset gedaan mbv jumper. Na start, reboot de computer nogmaals, om de settings te activeren.
Maar niets op het scherm :-(

BTW De nieuwe kaart zit op dezelfde plek als de oude kaart, aangezien er maar een van dit soort sleuven op het moederbord zit. De oude kaart was een GT620 (Acer M3985 systeem; zo'n 3 jaar oud)

De oude videokaart is in gebruik, en kan ik niet meer 'terugvorderen'.

Wie heeft nog een gouden tip ?

[ Voor 8% gewijzigd door Cliootje op 24-09-2016 12:49 . Reden: Correctie ]

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:28

Speedmaster

Make my day...

Marktplaats of Ebay om weer een originele kaart te plaatsen en uit te sluiten dat je kaart het probleem is.

• Cliootje

Asus GT730

Acties:
  • Beste antwoord

Verwijderd

Cliootje schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 09:46:

Asus GT730

Een GTS 250 heeft een 6 pins aansluiting nodig van de voeding. Aangezien er een GT 620 in je pc zat verwacht ik dat je voeding die aansluiting niet heeft, waardoor je deze dus ook niet had aangesloten. Dan krijg je inderdaad geen beeld :).

• Cliootje
Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 09:52:
[...]

Die aansluiting was er wel, maar of er daadwerkelijk stroom uit kwam...tja
Bedankt voor je snelle reaktie.
Pagina: 1