NAW-gegevens in reactie

Pagina: 1
Acties:
  • 624 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Ik weet niet hoe het qua beleid zit, maar ik vind niet dat de NAW-gegevens van iemand zomaar op straat mogen worden gegooid, ook niet gezien de 'verdenkingen' jegens een persoon, die in dit artikel is ontstaan.

Zie bijvoorbeeld Barisko in 'nieuws: Nederlander begint Kickstarter voor 5,5"-toestel met stoc....

Ik heb het even in een apart topic vermeld, omdat ik niet weet of hier een wat algemene plaats voor is, zo ja, dan verneem ik die graag.

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 20-09-2016 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik vind het ook niet nodig dat ze daar gemeld worden, maar ze liggen toch al op straat via de Whois?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Room42 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 09:59:
Ik vind het ook niet nodig dat ze daar gemeld worden, maar ze liggen toch al op straat via de Whois?
Spring jij ook voor de trein, als de whois dat doet? ;)

Ik vind niet dat omdat de gegevens elders opvraagbaar zijn, dat een ander dan ook toestemming heeft om de gegevens te publiceren in een reactie. Er is wel een verschil tussen de gegevens opvragen en publiceren. ;) En dat laatste doe je, uit fatsoen, gewoon niet, tenzij de persoon zelf de gegevens ook deelt.

In het artikel bij de aangehaalde reactie, wordt de persoon in kwestie (begrijpelijk ook wel, maar is Tweakers reeds mee bezig) zo'n beetje aan de schandpaal genageld, dan vind ik het niet netjes als ook de NAW gegevens publiekelijk gedeeld worden.

[ Voor 55% gewijzigd door CH4OS op 20-09-2016 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
CH40S schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 10:01:
[...]
Spring jij ook voor de trein, als de whois dat doet? ;)
The fuck? :?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Het mag ook niet volgens de Algemene voorwaarden (dit lijkt me privacyschending). Ik heb mensen met de juiste rechten een heads-up gegeven. Sowieso zijn de reacties een puinhoop daar :/

[ Voor 7% gewijzigd door Migrator op 20-09-2016 10:14 ]

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Tja, die whois doet het toch ook, die informatie delen (of voor de trein springen)... ;) (Same difference)
Migrator schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 10:13:
Het mag ook niet volgens de Algemene voorwaarden (dit lijkt me privacyschending). Ik heb mensen met de juiste rechten een heads-up gegeven. Sowieso zijn de reacties een puinhoop daar :/
Thnx, ik wist even de juiste wegen niet te vinden! :) Of had dit wellicht beter in SEM gemoeten?

[ Voor 52% gewijzigd door CH4OS op 20-09-2016 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Aangezien er in SeM meer mensen langskomen dan hier kum je dit soort dringende zaken beter daar melden denk ik, maar het is doorgegeven en daar gaat het om ;)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:38

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Daarbij voldoet het ook niet aan de voorwaarden die de SIDN heeft:
Zonder uitdrukkelijke en schriftelijke toestemming van SIDN, is het niet toegestaan om de gegevens uit de Whois te compileren, over te nemen, verveelvoudigen (waaronder begrepen het opslaan in een geautomatiseerd gegevensbestand) en/of openbaar te maken door middel van druk, fotokopie of op welke wijze dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
rens-br schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 10:20:
In de genoemde reactie is echter een andere whois gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:09

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

rens-br schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 10:20:

[...]
SIDN gaat alleen niet over de .com domeinen, dat is gewoon de ICANN.

Maar kan dat hele bericht niet gewoon weg? Dodgy as fuck, niemand mag hier z'n 'product' promoten maar deze meneer mag even z'n 300k kickstarter via de frontpage zelf adverteren?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
SinergyX schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 10:26:
Maar kan dat hele bericht niet gewoon weg? Dodgy as fuck, niemand mag hier z'n 'product' promoten maar deze meneer mag even z'n 300k kickstarter via de frontpage zelf adverteren?
Lees de update bij het artikel even. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:09

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

CH40S schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 10:28:
[...]
Lees de update bij het artikel even. ;)
Lees ook even de reactie van de newssubmitter, verderop in de reacties.

Dit is gewoon reclame voor z'n eigen ding (met twijfelachtige 'feiten en fotos').

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:13

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
De adresgegevens zijn opgeruimd, de laatste vraag of het artikel online moet blijven is er een voor Geachte Redactie. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.