Home Cinema Set of Losse speakers + Receiver

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Hallo, ik ga binnenkort mijn eerste huis kopen, en nu ben ik op zoek naar een mooie 5.1 opstelling, voor het kijken van films, spelen van games, en het luisteren van muziek. Ik zie echter door de bomen het bos niet meer, en ik hoop dat jullie mij een handje kunnen helpen.

Zelf twijfel ik nog, ik kan namelijk voor een mooi prijsje een Harman Kardon BDS 885s set aanschaffen. Dit zou ongeveer uitkomen op 1000 euro. Kan ik voor het budget van 1000 euro beter een los 5.1 setje en een receiver aanschaffen? Of denken jullie dat de prijs/kwaliteit verhouding goed is van de Harman Kardon BDS 885s voor die prijs?

Ik zoek een?
5.1 opstelling voor het bekijken van films, spelen van games, en luisteren naar muziek.

Wat is je budget?
1000 euro(dit bedrag mag hoger uitvallen)

Wat heb je zelf al gevonden?
Harman Kardon BDS 885s
Teufel System 4 THX in combinatie met de Denon AVR-X1200W

Alvast bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door EValentino op 20-09-2016 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Op het forum kun je over het algemeen weinig handen op elkaar krijgen voor dergelijk HK-setjes. Je zou het naar mijn mening meer als een design merk moeten zien dat je koopt om de looks. En daarbij een wat mindere prijs-kwaliteitsverhouding accepteren.

Daaarnaast moet je met zulke satelliet speaker sets sowieso rekening houden met het feit dat ze prima mee zullen komen voor het bekijken van tv/series/films en het spelen van games. Maar op het gebied van muziek minder goed uit de verf zullen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Niet online
S1NN3D schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 14:07:
Op het forum kun je over het algemeen weinig handen op elkaar krijgen voor dergelijk HK-setjes. Je zou het naar mijn mening meer als een design merk moeten zien dat je koopt om de looks. En daarbij een wat mindere prijs-kwaliteitsverhouding accepteren.

Daaarnaast moet je met zulke satelliet speaker sets sowieso rekening houden met het feit dat ze prima mee zullen komen voor het bekijken van tv/series/films en het spelen van games. Maar op het gebied van muziek minder goed uit de verf zullen komen.
Oke, ik ben nu aan het kijken naar een Teufel Ultima 40 surround set, in combinatie met een Denon AVR-X2200W. Beide zijn erg goed beoordeeld, veel Tweakers zijn te spreken over de Teufel, en de Denon AVR-X2200W staat als best buy in zijn prijs klasse bij WhatHiFi. Zal dit een goede combi zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:13
Er is wat discussie over het combineren/matchen van speakers en receivers. Persoonlijk ben ik nooit verschillende receivers gaan beluisteren, maar de een zegt dat er klankverschillen zijn en andere van niet. Ik denk zelf dat het allemaal wel losloopt, omdat je makkelijk went aan een bepaalde klank (iets warmer, iets killer, op een gegeven moment hoor je het niet meer, tenzij je weer gaat vergelijken).

Dat gezegd hebbende, is het vrijwel zeker dat die ultima 40 met de denon beter gaat klinken dan de eerder genoemde compacte speakers, in ieder geval dan de Harman Kardon set. Het voordeel van de Harman Kardon set is dat deze een bluray speler heeft. Als je die toch niet denkt te gaan gebruiken, is het een onnodige extra waar je wel voor betaald.

Het voordeel van Teufel is dat je het 8 weken thuis kunt proberen. Let er wel op dat hier standaard geen kabels bij geleverd worden. Teufel heeft een bijpassende kabelset, maar dat moet maar net lang genoeg zijn en het zijn wel weer €80,- extra.

Ook al heb ik het zelf niet gedaan, blijft het beste advies om speakers zelf te gaan beluisteren alvorens een definitieve aankoop te doen.

[ Voor 6% gewijzigd door LA-384 op 20-09-2016 20:50 ]

• EValentino
  • Niet online
LA-384 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 20:49:
Er is wat discussie over het combineren/matchen van speakers en receivers. Persoonlijk ben ik nooit verschillende receivers gaan beluisteren, maar de een zegt dat er klankverschillen zijn en andere van niet. Ik denk zelf dat het allemaal wel losloopt, omdat je makkelijk went aan een bepaalde klank (iets warmer, iets killer, op een gegeven moment hoor je het niet meer, tenzij je weer gaat vergelijken).

Dat gezegd hebbende, is het vrijwel zeker dat die ultima 40 met de denon beter gaat klinken dan de eerder genoemde compacte speakers, in ieder geval dan de Harman Kardon set. Het voordeel van de Harman Kardon set is dat deze een bluray speler heeft. Als je die toch niet denkt te gaan gebruiken, is het een onnodige extra waar je wel voor betaald.

Het voordeel van Teufel is dat je het 8 weken thuis kunt proberen. Let er wel op dat hier standaard geen kabels bij geleverd worden. Teufel heeft een bijpassende kabelset, maar dat moet maar net lang genoeg zijn en het zijn wel weer €80,- extra.

Ook al heb ik het zelf niet gedaan, blijft het beste advies om speakers zelf te gaan beluisteren alvorens een definitieve aankoop te doen.
Top, dankje! Hier kan ik zeker iets mee. Ik ben zelf geen audiofiel, maar ik kan een goede geluidsset zeker waarderen. Ik ga even langs in Amsterdam om de Teufel te beluisteren.