HP Elitebook 8560w wordt erg warm, oplossing?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Topicstarter
Mijn Elitebook wordt de laatste tijd erg warm tot gewoon lomp heet. Recent is de laptop zelfs uitgevallen. Tijd voor actie dus. Als eerste wik ik met een compressonr de fan en fanducts schoonblazen. Volgens mij is daar weinig risico aan omdat de meeste fans niet als generator werken vanwege Hall motor, klopt dit?
Als verdere actie zou ik de laptop kunnen demonteren, verder schoonmaken en koelpasta vervangen door Arctic Silver. Ik heb echter geen ervaring met het demonteren en re-assembleren van laptops. Online zijn echter voor dit betreffende model de relevante manuals wel te downloaden, zels bij HP zelf.

Iemand ervaring met de oververhittingsproblemen met deze HP, en hoe heb je het opgelost? Zijn er risico's aan het demonteren van de laptop? Ik vind het een fijne laptop en wil er nog een paar jaar mee door. Zo staat een RAM en SSD upgrade op m'n verlanglijst. Ik wil hem graag blijven gebruiken totdat W7 eol is.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Als ik jou was zou ik eerst deze dingen doen. 1. Ventilator vastzetten mbv sateprikker
2. Stofvrij maken mbv perslucht
3. Accu controleren mbv software

Daarna kan je nog altijd koelpasta vervangen.