Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarsMulder3
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 06-05 11:18
ik heb last van een beperkte internetsnelheid via de kabel.
de snelheid van de inkomende kabelverbinding is beperkt tot 10Mbps.
ik heb onlangs een router geïnstalleerd (Asus RT-AC51U) en heb op alle apparaten, zowel via de kabel als WiFi de gewenste snelheid.

het probleem ligt dus vrijwel zeker in de software en/of instellingen van mijn pc.
ik heb reeds het meest recente stuurprogramma voor de netwerkadapter geïnstalleerd.
ik heb gekeken naar foutmeldingen en heb de probleemoplosser geraadpleegd maar nergens een fout te bespeuren.

Beste antwoord (via LarsMulder3 op 02-10-2016 15:03)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Lawwie schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 12:55:
[...]
Waaruit concludeer je dat dit een zelf geknepen kabel is,
Het is een vraag. Het is een gevoel welke ik krijg door de manier waarop de ts het beantwoord
TS zegt dat de kabel niet het probleem is aangezien deze op de laptop geen problemen geeft.
Ik heb het vaak genoeg meegemaakt dat het stiekem toch de (zelfgeknepen) kabel was. en de gevoeligheid van de ene nic is nou eennaal hoger dan de anderen nioc

Iperf

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En over welke hardware hebben we het hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarsMulder3
TERW_DAN schreef op maandag 19 september 2016 @ 23:18:
En over welke hardware hebben we het hier?
intel i7-2600 quadcore 3,4GHz
8gb ram
AMD Radeon HD 7700
Win10 64-bit

met de hardware is niks mis in mijn ogen, voorheen werkte het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Mja kunnen we wening mee we hebben het natuurlijk over welke netwerk hardware. dus bijv je nic

klink meer als en nic die terugschakeld in snelhied. slechte utp kabel ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

LarsMulder3 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 00:02:
[...]

intel i7-2600 quadcore 3,4GHz
8gb ram
AMD Radeon HD 7700
Win10 64-bit

met de hardware is niks mis in mijn ogen, voorheen werkte het prima.
Het gaat natuurlijk om welke netwerkhardware. Dus welke NIC gebruik je, en is het probleem opgelost als je een andere pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarsMulder3
TERW_DAN schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 00:34:
[...]

Het gaat natuurlijk om welke netwerkhardware. Dus welke NIC gebruik je, en is het probleem opgelost als je een andere pakt.
tuurlijk, stom van me. mijn pc gebruikt een Realtek PCIe GBE Family Controller. heb gister nog handmatig de meest recente driver geinstalleerd in de hoop het probleem te fixen. apparaat werkt correct volgens het systeem

kabel ligt t niet aan (cat5e), heb de kabel in kwestie aan de laptop gehangen en krijg volle snelheid binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Forceer dat ding eens op half-duplex. Zou niet de eerste keer zijn dat dat helpt bij een Realtekchipje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

LarsMulder3 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 09:13:
[...]

tuurlijk, stom van me. mijn pc gebruikt een Realtek PCIe GBE Family Controller. heb gister nog handmatig de meest recente driver geinstalleerd in de hoop het probleem te fixen. apparaat werkt correct volgens het systeem

kabel ligt t niet aan (cat5e), heb de kabel in kwestie aan de laptop gehangen en krijg volle snelheid binnen.
Zelfgemaakte kabel ??

Toch maar even controleren of het via tia 566(b) geknepen is
https://www.google.nl/web...2&ie=UTF-8#q=tia-586a%2Fb

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 22:53

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Fish schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 12:52:
[...]

Zelfgemaakte kabel ??

Toch maar even controleren of het via tia 566(b) geknepen is
https://www.google.nl/web...2&ie=UTF-8#q=tia-586a%2Fb
Waaruit concludeer je dat dit een zelf geknepen kabel is, TS zegt dat de kabel niet het probleem is aangezien deze op de laptop geen problemen geeft.

Ik denk dat je NIC in een verkeerde modus staat, probeer eens met deze instellingen te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarsMulder3
TERW_DAN schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 09:16:
Forceer dat ding eens op half-duplex. Zou niet de eerste keer zijn dat dat helpt bij een Realtekchipje.
heb m op 100Mbps half duplex gezet (na enig zoeken) maar veranderd niks. verdere instellingen zul je me iets beter uit moeten leggen ben ik bang, ben maar een leek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je software nog steeds verdenkt, boot eens vanaf een LiveCD/USB. Maakt niet zo uit welke, zolang het een ander OS/driver is dan wat je nu gebruikt. Linux Mint liveUSB vind ik meestal zelf makkelijkst. Kijk of je dan ook op 10Mbps vastzit (dan: hardware cq elders in netwerk, ws kabel) danwel op 1Gbps link zit (dan overduidelijk software/driver).

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Lawwie schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 12:55:
[...]
Waaruit concludeer je dat dit een zelf geknepen kabel is,
Het is een vraag. Het is een gevoel welke ik krijg door de manier waarop de ts het beantwoord
TS zegt dat de kabel niet het probleem is aangezien deze op de laptop geen problemen geeft.
Ik heb het vaak genoeg meegemaakt dat het stiekem toch de (zelfgeknepen) kabel was. en de gevoeligheid van de ene nic is nou eennaal hoger dan de anderen nioc

Iperf

• LarsMulder3
Fish schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 22:59:
[...]

[...]

dus als ik het goed begrijp kan mijn laptop prima reageren op de zelfgeknepen kabel en mijn pc niet? ondanks dat ik daar geen foutmeldingen op krijg stottert hij soms met de verbinding en de aanwezigheid van een kabel

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

LarsMulder3 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 17:33:
[...]

dus als ik het goed begrijp kan mijn laptop prima reageren op de zelfgeknepen kabel en mijn pc niet? ondanks dat ik daar geen foutmeldingen op krijg stottert hij soms met de verbinding en de aanwezigheid van een kabel
Yup

Doe mij eens een plezier en noem de kleuren van de draden eens op (van links naar rechts)

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarsMulder3
problem solved, het was de kabel. nieuwe stekkers geknepen en alles oke. bedankt voor de hulp
Pagina: 1