[Windows 10] Mapnamen veranderen bij kopiëren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirickteur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:01
Sinds enige tijd gebruik ik naar volle tevredenheid Windows 10. Ik heb onlangs de Anniversary upgrade gedaan. Een paar dagen geleden ben ik begonnen met sorteren en uitzoeken van heel veel foto's. Ik heb met behulp van een exif-sorter de foto's al op datum gesorteerd in de juiste mapjes. En nu komt het vreemde:

De mapnaam die dat tooltje eraan geeft is iets in de vorm van yyyy-mm-dd-camera model. Deze hernoem ik zelf naar een mapnaam met een onderwerp in. Nu is het me al een paar keer gebeurd dat bij het kopiëren van een hele reeks mappen (bv. alle mapjes uit 2016 naar een hoofdmap 2016), de mapjes weer hun oude naam terugkrijgen (yyyy-mm-dd-camera model).

Ik heb dit nooit eerder meegemaakt en kon op internet weinig vinden hierover. Vandaar mijn vraag: wat is hier aan de hand?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:39

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als de naam wel goed stond en opeens niet meer, kan het ook nog komen door de aanwezigheid van desktop.ini in die mappen met een [description] sectie oid en zo de weergavenaam verandert. Als je met een PowerShell of command prompt de hoofdmap opent en met 'dir' een lijst opvraagt, zou je de echte naam moeten zien.

Commandline FTW | Tweakt met mate