Upgraden Medion MS-7728

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een medion MS-7728 thuis staan met volgende specs: intel i5-2320 met 4 ram en een nvidia gt530.
Kortom een slecht systeem om op te gamen. Ik zou graag wat degelijke games kunnen spelen op deze pc en zou de pc dus graag wat upgraden want ook om werk op te doen kan ik wat meer kracht gebruiken!

Ik zag dus al dat er hier een micro-atx in zit, is dit het formaat van welk moederbord er maximaal inpast? :'( Ik heb echt het budget niet om een nieuwe pc te bestellen. Kan ik hier een MSI A78M-E45 moederbord inkrijgen en vervolgens de CPU overzetten, nieuwe ram kopen en een nieuwe grafische kaart (ik dacht aan een Gigabyte GeForce GTX 1060 - Windforce OC - 3G GDDR5) aanschaffen? Indien jullie andere mogelijkheden hebben hoor ik die graag! Jullie expertise wordt geapprecieerd!

Nick Wolfs

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2016 21:45 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:29
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2016 @ 21:38:
Ik zag dus al dat er hier een micro-atx in zit, is dit het formaat van welk moederbord er maximaal inpast? :'(
:? Niks mis met mATX zolang je niet meerdere videokaarten of een zooi uitbreidingskaarten gaat gebruiken.
.. Kan ik hier een MSI A78M-E45 moederbord inkrijgen en vervolgens de CPU overzetten..
Nee, een Intel Core i5 kun je natuurlijk niet op een MB bedoeld voor AMD cpu's plaatsen.
.. nieuwe ram kopen en een nieuwe grafische kaart (ik dacht aan een Gigabyte GeForce GTX 1060 - Windforce OC - 3G GDDR5) aanschaffen?
Op je huidige mb kun je ook gewoon meer RAM plaatsen, nieuw videokaartje en je kunt weer redelijk mee. Wil je meer zul je ook je cpu (met bijpassend mb en geheugen) moeten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat moederbord gaat 'm niet worden want die heeft socket FM2 en dat is bestemd voor een AMD APU. Er zit een socket 1155 moederbord in.

Het ram upgraden op het huidige moederbord zal geen probleem zijn. Er zitten 2 sloten op waarvan er nu 1 gevuld zal zijn met een 4gb module. Waarschijnlijk 1333 MHz.

Het is maar de vraag of het moederbord een andere videokaart gaat accepteren. Medion wil voor de mobo's nog wel eens een whitelist toepassen wat betekent dat het alleen maar werkt met bepaalde typen grafische chips.

Als de videokaart geaccepteerd wordt komt de voeding om de hoek kijken. Waarschijnlijk heeft deze niet de aansluitingen voor bijvoorbeeld een GTX 1060. Je zou kunnen kijken of en hoeveel PCI-e connectors de voeding heeft. Gezien de leeftijd van de voeding, wat een jaar of 5 zal zijn, is vervangen trouwens geen gek idee.

Al met al voor jou iets over na te denken of je het geld en het werk wel waard vind.