Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONiel
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15-06 21:16
Beste

Dit is de website van mijn studentenbedrijf:
http://skiphix.com

Het is nog maar de eerste versie van de website,
en hebben tot nu toe goede feedback gehad op het design.

Daarom hopen we hier een iets meer kritische blik te krijgen op het
design van de website.

Ziet het er professioneel uit? Zou jij op deze website zelf een
goedkope kleine website bestellen?

Bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Onleesbare teksten, blokjes die ineens in beeld springen in een leeg vlak als ik probeer te scrollen, een menu dat gelijk opengeklapt is zodra ik de site open (en dan gelijk weer dichtklap), slecht contrast in 't menu.

Nee, professioneel zou ik het zeker niet noemen, zeker niet als het een partij is die voor mij een website moet maken. Dan klik ik liever een WordPress siteje zelf in elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:06
Als je iets met beveiliging doet wat volgens de website is, Zou ik de website zelf ook via HTTPS laten lopen met een geldig certificaat.

de menu's verspringen, (services, security is met maar rechts.

Erg veel wit, Zoveel wit zelfs dat ik er bijna direct hoofdpijn krijg. (misschien een lichte grijstint gebruiken)

Groene kaders bij team. ziet er vreemd uit.

Tussen Home en about zit ruimte, Ziet er heel vreemd uit daardoor.
About us, leest door het verspringen heel raar,
Ik zou die teksten in vakken zetten zodat ze goed leesbaar worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONiel
Hartelijk bedankt voor de reactie.
We zijn momenteel een SSL certificaat aan het regelen, maar moeten
ons Belgisch hosting account overzetten naar een Nederlands daarvoor.

Alvast hartelijk bedankt voor het zeggen welke kleuren niet passen.
Deze zal ik zeker veranderen.
@TERW_DAN: Suggestie voor andere font-kleur in navigatie-bar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gasemans
  • Laatst online: 21:06
Hoezo overzetten van belgische host naar NL?

Kijk eens naar letsencrypt!
Gratis, en werkt goed.
Momenteel zelf aan het testen.
Enigste issue wat ik tot nu toe tegen kwam is dat de autorenew niet standaard de eerste keer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONiel
gasemans schreef op maandag 19 september 2016 @ 21:29:
Hoezo overzetten van belgische host naar NL?

Kijk eens naar letsencrypt!
Gratis, en werkt goed.
Momenteel zelf aan het testen.
Enigste issue wat ik tot nu toe tegen kwam is dat de autorenew niet standaard de eerste keer werkt.
Dit zijn we nog aan het overwegen.
Probleem is dat onze hoster zelf SSL certificaten aanbied (maar enkel de Nederlandse versie),
we zijn aan het kijken wat de beste optie is.

Ik heb ook geopperd voor Let's Encrypt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

ONiel schreef op maandag 19 september 2016 @ 21:27:
@TERW_DAN: Suggestie voor andere font-kleur in navigatie-bar?
Welke kleur maakt niet uit, zolang je maar iets hebt met contrast. Grijs op grijs is dat niet.

Ook teksten op foto's met weinig contrast schiet niet op.

En die fadende effectjes die je hebt op je software pagina... echt, als mensen nog niet af waren gehaakt, dan waren ze dat nu wel. 20 jaar geleden was dat nog leuk, wachten en naar effectjes kijken, maar daar zit nu echt niemand meer op te wachten. En dan gewoon een pagina wit laten en zeggen dat ik moet scrollen. Ik vraag me steeds meer af of je ons niet gewoon keihard zit te trollen met deze site eigenlijk :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:16
Goede feedback krijg je meestal van vrienden en kennissen. Ik moet ook eerlijk bekennen dat er te veel wit in zit waar ik me ook een beetje aan stoor is de scrollbar die dwars door plaatjes en de site heenloopt. Het idee erachter vind ik dan wel beter maar het verdiend wel een beter doordacht design imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONiel
TERW_DAN schreef op maandag 19 september 2016 @ 21:46:
[...]

Welke kleur maakt niet uit, zolang je maar iets hebt met contrast. Grijs op grijs is dat niet.

Ook teksten op foto's met weinig contrast schiet niet op.

En die fadende effectjes die je hebt op je software pagina... echt, als mensen nog niet af waren gehaakt, dan waren ze dat nu wel. 20 jaar geleden was dat nog leuk, wachten en naar effectjes kijken, maar daar zit nu echt niemand meer op te wachten. En dan gewoon een pagina wit laten en zeggen dat ik moet scrollen. Ik vraag me steeds meer af of je ons niet gewoon keihard zit te trollen met deze site eigenlijk :P
Ik denk dat ik dan gewoon wit voor het menu neem.
En er zijn misschien ook teveel fade-effecten, is het beter om die weg te laten helemaal; of heel snel te laten in-faden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik kan de site erg moeilijk serieus nemen. Alles is mogelijk... sure... met studenten? Teveel schreeuwerige teksten om klanten te lokken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONiel
Bartosy schreef op maandag 19 september 2016 @ 21:49:
Goede feedback krijg je meestal van vrienden en kennissen. Ik moet ook eerlijk bekennen dat er te veel wit in zit waar ik me ook een beetje aan stoor is de scrollbar die dwars door plaatjes en de site heenloopt. Het idee erachter vind ik dan wel beter maar het verdiend wel een beter doordacht design imo.
Bedankt. Enig idee hoe ik het wit kan verminderen?
Moet ik bijvoorbeeld het about-blokje als achtergrond een grijze tint geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONiel
Tsurany schreef op maandag 19 september 2016 @ 21:52:
Ik kan de site erg moeilijk serieus nemen. Alles is mogelijk... sure... met studenten? Teveel schreeuwerige teksten om klanten te lokken.
Wat bedoel je met schreeuwerige teksten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

ONiel schreef op maandag 19 september 2016 @ 21:52:
[...]

Ik denk dat ik dan gewoon wit voor het menu neem.
En er zijn misschien ook teveel fade-effecten, is het beter om die weg te laten helemaal; of heel snel te laten in-faden?
Ik kan 't wel voorkauwen (en het blijft natuurlijk ook maar mijn mening), maar wat wil je bereiken?
Wie is je doelgroep? Hoe benader je die doelgroep? Wat doen je concurrenten? Waarom doen je concurrenten dat? En wat wil jij juist anders doen?

Ik snap dat het maar een schoolopdracht is, en waarschijnlijk over 12 weken ergens in een .zipje belandt als archief en er niet meer naar gekeken hoeft te worden, maar een website bouwen is tegenwoordig toch echt wel meer dan een paar pagina's in elkaar klikken die je zelf leuk vindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:27

TommieW

Numa numa.

Leuk voor een hobby projectje, maar in mijn opzicht nog niet echt "professioneel" te nomoemen. Naast de punten die eerder zijn genoemd, heb ik de volgende aanvullingen:

Ten eerste het contactformulier als je een website wil laten maken. Een witte pagina met een regeltje tekst, waarna ik een kilometer moet scrollen om een amateuristisch formuliertje te krijgen. Dat zou voor mij een afhaker zijn.

Je zegt voor security te zijn en geeft aan wachtwoorden te hashen. Maar is iets salten ook niet een idee? (En natuurlijk HTTPS; LetsEncrypt is echt niet zo moeilijk op te zetten.)

Misschien een beetje kommaneukerig: de tekst op de plaatjes op de voorpagina is er gewoon in ge-photoshopped. Bij voorkeur maak je die tekst gewoon met HTML en CSS. Dat is beter voor printen, ziet er beter uit op hoge resoluties, beter voor mensen die TTS gebruiken, etc.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:36

Kraz

Saving the world

En als ik software wil "orderen" via de niet zo charmante "PLAY" knop dan kom ik op een totaal andere pagina uit, moet ik 3 pagina's scrollen voor het formulier, welke OOK nog eens niet recht staat en veel fouten in de zinsopbouw bevat.

;)

Ik weet niet of dit een schoolopdracht is of wellicht iets serieus? Voor dat laatste is er nog veel werk te verrichten namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONiel
@TERW_DAN:
Doelgroep vooral kleine zelfstandigen.
Onze concurrenten (echte concurrenten en echte webdesigners) hebben vaak eerder een website die als een soort van online folder dient. Een homepage met al hun info, heel clean, en dan hier en daar een pagina met extra uitleg. De andere concurrenten (andere studentenbedrijven) hebben vaak niet eens een eigen website.

Het project duurt tot einde van het schooljaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dan is misschien de betere vraag, wat moet je doen voor je schoolopdracht? Welk aspect moet je belichten? Of gaat het gewoon om alles? En hoe hoog ligt de lat in dat geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
ONiel schreef op maandag 19 september 2016 @ 21:54:
[...]

Bedankt. Enig idee hoe ik het wit kan verminderen?
Moet ik bijvoorbeeld het about-blokje als achtergrond een grijze tint geven?
bijvoorbeeld. zelf een hele kleine tint naar grijs toe is beter dan een witte pagina. ik zal ook de hoofdpagina niet zo groot maken je moet daar gewoon in een oogopslag zien wat je precies doet.

onderste menu tekst zou ik persoonlijk ook niet onder elkaar maar naast elkaar zetten.

Ik denk gewoon dat het wat meer basic mag de effecten hoeven niet zo. Als je een website bouwer bent of daarmee je geld wilt verdienen dan moet je echt met iets unieks komen tegenwoordig en je site is dan je visite kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONiel
@TERW_DAN: We moeten voor onze schoolopdracht een (Vlajo) studentenbedrijf oprichten en minstens een klant hebben (die hebben we al, we hebben er zelfs al drie).

We moeten de aspecten economie en informatica belichten. Economie is vooral boekhouden etc, en informatica is ict-gerelateerde producten/services aanbieden.

De lat ligt niet zo hoog (is maar middelbaar) en we zijn al sowieso garantie vlekkeloos geslaagd.
We hoopte gewoon een kleine winst te kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

ONiel schreef op maandag 19 september 2016 @ 21:55:
[...]

Wat bedoel je met schreeuwerige teksten?
Making the impossible possible... For thousands of people.

Dat zegt mij al genoeg. Veel claims die nooit waargemaakt kunnen worden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Volgende punten vallen mij op:

Link: http://skiphix.com/partners.php
Opmerking: Heel veel wit. En ik moet naar benederen scrollen terwijl er genoeg ruimte is om balk die onder staat netjes te kunnen zien zonder te scrollen.

Link: http://skiphix.com/index.php#a_about
Opmerking: als ik hier heen klik is het eerste wat ik denk dat ik een lege pagina voor me heb. Maar blijkbaar zit daar een fade in op de tekst...

Link: http://skiphix.com/websites.php
Opmerking: Ik zie dat ik 100 euro betaal voor een complete website? Koopje.
voor 750 heb ik de advanced waarbij ik zelfs geld terug krijg? m.a.w. Wat verkoop je?

En zo zijn er nog wel meer voorbeelden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
ik zal persoonlijk ook de banner wat kleiner maken

[ Voor 66% gewijzigd door Bartosy op 19-09-2016 22:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-09 13:30
Roep maar als ik te streng ben hoor, maar op deze manier spar ik met een andere webdeveloper als ik of hij met een website bezig ben/is.

Mijn eerste vraag: waarom alles in het Engels? Het is duidelijk dat Engels niet de moedertaal van de schrijver is, omdat sommige werkwoorden niet helemaal goed zijn gekozen, de hele website vol met spelfouten zit en dingen als "Or contact us if the problem resists" gewoon komisch zijn te noemen :P

Die zin komt van de 404-pagina die ik kreeg toen ik naar /partnership.php wilde navigeren. Ik wil overigens direct weten dat een pagina 404 is, niet pas na een paar seconden met 3 (!) verschillende fade-ins.

Qua ontwerp ben ik geen fan de fonts en de witte balk bovenin, maar wat ik vooral vreemd vind ogen zijn de witte balken met dat grijs. Waar is dat voor nodig? Zo zit er 1 onder het "About us"-stukje en onder het "Get your service now!"-stukje. Die kunnen toch allebei weg als je 1 van die 2 stukjes een andere kleur geeft? Dan zijn de grenzen meer dan duidelijk, breekt het een beetje met de rest van het wit en heb je geen nutteloze balken. Zelfs op de mobiele versie zijn die balken er nog.

De footer is ook vrij groot. Is persoonlijke voorkeur, maar ik heb op de desktop toch liever een dunne. Niet al die kopjes hoeven onder elkaar.

Als je bovenin de pijltjes gebruikt bij die grote afbeeldingen, dan wordt de timer niet gereset. Je kunt dus naar je eerste afbeelding kijken, doorklikken en dan besluit de website meteen maar naar de volgende te springen.

En je bent net op de pagina, begint te scrollen, vindt de fade-in maar vreemd en plop: een pop-upje. Ikzelf knipper dan een beetje met m'n ogen en roep in m'n hoofd "kindly fuck off!". Ik denk niet dat dat de ervaring is die je graag een potentiële klant wilt bieden.

Ervan uitgaande dat de gebruiker niet al op ctrl + w heeft gedrukt wil hij misschien nog wel op dat linkje klikken. Vraag me niet waarom, dat zou jij moeten weten :P Maar goed, hij komt dan op een compleet witte pagina... Hij moet eerst scrollen, krijgt weer een $scheldwoord fade-in en moet daarna weer omhoog scrollen, omdat daar de informatie begint...

En waarom is die pagina niet überhaupt hét belangrijkste van je hele website? Je wilt toch potentiële klanten trekken? Ik denk dat jullie flink overschatten hoe lang een gemiddelde eerste bezoeker op je website blijft. Ook hoeft die tekst niet over de hele breedte van de pagina. Dat maakt het lezen gewoon onprettig. Je kunt dan beter smallere teksten gebruiken en goed onderbrengen in korte alinea's. Zelfs in je startpost doe je het :P

En dan ook weer veel witruimte met een grote groene play-knop. Wat gaat die knop doen? Ga ik meer info krijgen over jullie werkwijze, moet ik meteen bestellen of persoonlijke informatie doorgeven?

Hey, leuk, 1 van de functies die ik krijg is de mogelijkheid om advertenties te plaatsen! Huh, maar de duurste website heeft geen advertenties? Now comes the monkey out of the sleeve: jullie willen mijn mooie, persoonlijke, custom website volplakken met advertenties! Daarom zijn jullie zo goedkoop. Ctrl + w.

Of laat ik niet meteen de pagina sluiten, maar op vorige klikken. Resultaat: witte pagina.

Over security ga ik niet eens beginnen. Sorry, maar dat is zo'n complex vakgebied, daar ga ik geen studenten zonder ervaring of aantoonbare kennis op zetten. Als je bij dat stukje ook op de play-knop klikt kom je ook op een pagina met belachelijk weinig informatie. Prijs is ook nog eens anders dan op de Services-pagina.

En is het niet verstandig om alles dat met advertising en partnership te maken heeft weg te halen en daar een andere website voor te maken? Ik krijg er een naar gevoel van, laat ik het daar op houden. Sowieso is die tekst zo ongelooflijk slecht geschreven dat je dat sowieso moet verwijderen en er helemaal fris opnieuw voor moet gaan zitten.

Zo, nu vind ik het wel genoeg. Ik zie nu dat ik dit heb getypt pas dat het een schoolopdracht is. In dat geval kan je het meeste wel zo laten, denk ik. Maar als je hier serieus iets mee wilt gaan doen of het in een portfolio wilt plaatsen kan je misschien beter overnieuw beginnen en use-cases gaan schrijven en meer vanuit het oogpunt van een klant kijken. Ik wist van tevoren niet dat het een schoolopdracht was en ik ging er vanuit dat het om een startup ging, dus het spijt me als ik te bot ben geweest.

Maar om terug te komen op je vragen. Ziet dit er professioneel uit? Nee, maar je bent nog aan het leren en duidelijk op de goede weg. Je maakt gebruik van veel verschillende technieken en het lijkt me dat je daar meer op wordt beoordeeld dan op hoe de site op een potentiële klant overkomt. Maar als je professioneler wilt overkomen moet je om eerlijk te zijn juist veel van die technieken weghalen. Liever een paar kleine dingen helemaal perfect dan je hele site volbouwen met zaken die niet prettig werken. Zo kan een pop-up met een link naar een random pagina leuk zijn voor een cijfer, maar ik heb liever een single page design en geen 'bemoeienis'. En door middel van tabs kan je bijvoorbeeld de pagina "Team" integreren met "About us". En als laatste: kijk gewoon eens naar hoe anderen het doen en zoek eens dingen als SPIN en AIDA op; misschien kan je dan beter gestructureerd je verhaal doen tegen de potentiële klanten in plaats van dat je ineens zelf de commerciële econoom gaat uithangen.

Tweede vraag: neuj, concurrent :P

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:56
Ah vlajo project... Dan heb je aandelen verkocht en dus wat geld in zak...
Je moet geloof ik voornamelijk 'groeien' en ervaring op doen...

Mss toch eens kijken naar 30 USD themes als themeforest en een cms zoals octobercms, daar een paar addons voor maken en gewoon gaan naar personen die sites nodig hebben. Kleinere zelfstandige die bv nog geen hebben.

Ik zou echt een bestaande cms gebruiken zodat de bedrijven er naderhand nog wat aan hebben ....
Btw denk ook eens na over partnerships bv een hosting bedrijf ... Lokaal Belgische dus.

Fyi kleine tip zorg dat de kas op het einde leeg is... Ga eens uiteten ... Dat mag ..

[ Voor 15% gewijzigd door Icekiller2k6 op 19-09-2016 22:52 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

In dat geval zou ik juist WordPress pakken, 't is 't meest gebruikte CMS ter wereld, dus daarmee maak je het en jezelf vrij makkelijk, maar ook voor iemand die het eventueel overneemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:56
TERW_DAN schreef op maandag 19 september 2016 @ 23:00:
In dat geval zou ik juist WordPress pakken, 't is 't meest gebruikte CMS ter wereld, dus daarmee maak je het en jezelf vrij makkelijk, maar ook voor iemand die het eventueel overneemt.
En dan na 6 maanden verwijten te krijgen dat er onkuise dingen op staan... Maar een ieder cms is beter dan iets zelf te maken voor een jaar max ge ondersteunen ...

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ieder CMS zul je moeten updaten en patchen, WP doet 't automatisch, dus ik zie niet echt waarom je je daar druk om zou moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONiel
TommieW schreef op maandag 19 september 2016 @ 22:00:
Leuk voor een hobby projectje, maar in mijn opzicht nog niet echt "professioneel" te nomoemen. Naast de punten die eerder zijn genoemd, heb ik de volgende aanvullingen:

Ten eerste het contactformulier als je een website wil laten maken. Een witte pagina met een regeltje tekst, waarna ik een kilometer moet scrollen om een amateuristisch formuliertje te krijgen. Dat zou voor mij een afhaker zijn.

Je zegt voor security te zijn en geeft aan wachtwoorden te hashen. Maar is iets salten ook niet een idee? (En natuurlijk HTTPS; LetsEncrypt is echt niet zo moeilijk op te zetten.)

Misschien een beetje kommaneukerig: de tekst op de plaatjes op de voorpagina is er gewoon in ge-photoshopped. Bij voorkeur maak je die tekst gewoon met HTML en CSS. Dat is beter voor printen, ziet er beter uit op hoge resoluties, beter voor mensen die TTS gebruiken, etc.
Bedankt voor je reactie, je punten zijn genoteerd.
Maar om op dat salten terug te komen, ik gebruik BCrypt; daar is de salt automatisch al in opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONiel
Kraz schreef op maandag 19 september 2016 @ 22:01:
En als ik software wil "orderen" via de niet zo charmante "PLAY" knop dan kom ik op een totaal andere pagina uit, moet ik 3 pagina's scrollen voor het formulier, welke OOK nog eens niet recht staat en veel fouten in de zinsopbouw bevat.

;)

Ik weet niet of dit een schoolopdracht is of wellicht iets serieus? Voor dat laatste is er nog veel werk te verrichten namelijk.
Misschien is een tekst met "order" beter dan zo'n play-knop?
En het is een middelbaar schoolproject trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONiel
Ample Energy schreef op maandag 19 september 2016 @ 22:27:
Roep maar als ik te streng ben hoor, maar op deze manier spar ik met een andere webdeveloper als ik of hij met een website bezig ben/is.

Mijn eerste vraag: waarom alles in het Engels? Het is duidelijk dat Engels niet de moedertaal van de schrijver is, omdat sommige werkwoorden niet helemaal goed zijn gekozen, de hele website vol met spelfouten zit en dingen als "Or contact us if the problem resists" gewoon komisch zijn te noemen :P

Die zin komt van de 404-pagina die ik kreeg toen ik naar /partnership.php wilde navigeren. Ik wil overigens direct weten dat een pagina 404 is, niet pas na een paar seconden met 3 (!) verschillende fade-ins.

Qua ontwerp ben ik geen fan de fonts en de witte balk bovenin, maar wat ik vooral vreemd vind ogen zijn de witte balken met dat grijs. Waar is dat voor nodig? Zo zit er 1 onder het "About us"-stukje en onder het "Get your service now!"-stukje. Die kunnen toch allebei weg als je 1 van die 2 stukjes een andere kleur geeft? Dan zijn de grenzen meer dan duidelijk, breekt het een beetje met de rest van het wit en heb je geen nutteloze balken. Zelfs op de mobiele versie zijn die balken er nog.

De footer is ook vrij groot. Is persoonlijke voorkeur, maar ik heb op de desktop toch liever een dunne. Niet al die kopjes hoeven onder elkaar.

Als je bovenin de pijltjes gebruikt bij die grote afbeeldingen, dan wordt de timer niet gereset. Je kunt dus naar je eerste afbeelding kijken, doorklikken en dan besluit de website meteen maar naar de volgende te springen.

En je bent net op de pagina, begint te scrollen, vindt de fade-in maar vreemd en plop: een pop-upje. Ikzelf knipper dan een beetje met m'n ogen en roep in m'n hoofd "kindly fuck off!". Ik denk niet dat dat de ervaring is die je graag een potentiële klant wilt bieden.

Ervan uitgaande dat de gebruiker niet al op ctrl + w heeft gedrukt wil hij misschien nog wel op dat linkje klikken. Vraag me niet waarom, dat zou jij moeten weten :P Maar goed, hij komt dan op een compleet witte pagina... Hij moet eerst scrollen, krijgt weer een $scheldwoord fade-in en moet daarna weer omhoog scrollen, omdat daar de informatie begint...

En waarom is die pagina niet überhaupt hét belangrijkste van je hele website? Je wilt toch potentiële klanten trekken? Ik denk dat jullie flink overschatten hoe lang een gemiddelde eerste bezoeker op je website blijft. Ook hoeft die tekst niet over de hele breedte van de pagina. Dat maakt het lezen gewoon onprettig. Je kunt dan beter smallere teksten gebruiken en goed onderbrengen in korte alinea's. Zelfs in je startpost doe je het :P

En dan ook weer veel witruimte met een grote groene play-knop. Wat gaat die knop doen? Ga ik meer info krijgen over jullie werkwijze, moet ik meteen bestellen of persoonlijke informatie doorgeven?

Hey, leuk, 1 van de functies die ik krijg is de mogelijkheid om advertenties te plaatsen! Huh, maar de duurste website heeft geen advertenties? Now comes the monkey out of the sleeve: jullie willen mijn mooie, persoonlijke, custom website volplakken met advertenties! Daarom zijn jullie zo goedkoop. Ctrl + w.

Of laat ik niet meteen de pagina sluiten, maar op vorige klikken. Resultaat: witte pagina.

Over security ga ik niet eens beginnen. Sorry, maar dat is zo'n complex vakgebied, daar ga ik geen studenten zonder ervaring of aantoonbare kennis op zetten. Als je bij dat stukje ook op de play-knop klikt kom je ook op een pagina met belachelijk weinig informatie. Prijs is ook nog eens anders dan op de Services-pagina.

En is het niet verstandig om alles dat met advertising en partnership te maken heeft weg te halen en daar een andere website voor te maken? Ik krijg er een naar gevoel van, laat ik het daar op houden. Sowieso is die tekst zo ongelooflijk slecht geschreven dat je dat sowieso moet verwijderen en er helemaal fris opnieuw voor moet gaan zitten.

Zo, nu vind ik het wel genoeg. Ik zie nu dat ik dit heb getypt pas dat het een schoolopdracht is. In dat geval kan je het meeste wel zo laten, denk ik. Maar als je hier serieus iets mee wilt gaan doen of het in een portfolio wilt plaatsen kan je misschien beter overnieuw beginnen en use-cases gaan schrijven en meer vanuit het oogpunt van een klant kijken. Ik wist van tevoren niet dat het een schoolopdracht was en ik ging er vanuit dat het om een startup ging, dus het spijt me als ik te bot ben geweest.

Maar om terug te komen op je vragen. Ziet dit er professioneel uit? Nee, maar je bent nog aan het leren en duidelijk op de goede weg. Je maakt gebruik van veel verschillende technieken en het lijkt me dat je daar meer op wordt beoordeeld dan op hoe de site op een potentiële klant overkomt. Maar als je professioneler wilt overkomen moet je om eerlijk te zijn juist veel van die technieken weghalen. Liever een paar kleine dingen helemaal perfect dan je hele site volbouwen met zaken die niet prettig werken. Zo kan een pop-up met een link naar een random pagina leuk zijn voor een cijfer, maar ik heb liever een single page design en geen 'bemoeienis'. En door middel van tabs kan je bijvoorbeeld de pagina "Team" integreren met "About us". En als laatste: kijk gewoon eens naar hoe anderen het doen en zoek eens dingen als SPIN en AIDA op; misschien kan je dan beter gestructureerd je verhaal doen tegen de potentiële klanten in plaats van dat je ineens zelf de commerciële econoom gaat uithangen.

Tweede vraag: neuj, concurrent :P
Hartelijk bedankt voor je post!
Al je punten zijn genoteerd.

En mijn Engels is inderdaad niet zo geweldig, iemand met beter Engels is de teksten aan het herschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

ONiel schreef op maandag 19 september 2016 @ 23:20:
[...]

Bedankt voor je reactie, je punten zijn genoteerd.
Maar om op dat salten terug te komen, ik gebruik BCrypt; daar is de salt automatisch al in opgenomen.
Nu zou ik dat gewoon weglaten op je site, het voegt voor de gemiddelde gebruiker immers niets toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONiel
TERW_DAN schreef op maandag 19 september 2016 @ 23:00:
Ik ben m'n eigen CMS/Web-framework aan het maken als eind-project. Een klein deel daarvan heb ik zelfs al voor deze website gebruikt.
Geen zorgen, dat framework is vooral back-end en server-side gericht, dus niet design. ;)

Dat framework - eens het fatsoenlijk af is - ga ik zelfs na mijn school-carrière blijven updaten. Ik
gebruik liever geen WordPress omdat dat zéér onveilig is als je het niet fatsoenlijk 24/7 update etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

WordPress is helemaal niet onveilig, je moet alleen geen antieke versies draaien. Maar 't ding auto-update tegenwoordig prima. Daarmee weet ik zeker dat het veiliger is dan je eigen bouwsel.

Waarom zou je 't wiel weer opnieuw gaan uitvinden? Jij in je eentje hebt nooit zoveel kennis als de honderden mensen die meegewerkt hebben aan de grote CMSen als bijvoorbeeld WordPress. Leuk als afstudeerprojectje en je kunt er ook zeker meer dan genoeg van leren (dat is niet de reden om het niet te doen), maar als je dit als een serieus project op wilt pakken en verder wilt gebruiken dan opdrachtje voor school, zou ik me echt eens goed achter de oren krabben of je niet gewoon de gebaande paden moet gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONiel
TERW_DAN schreef op maandag 19 september 2016 @ 23:36:
WordPress is helemaal niet onveilig, je moet alleen geen antieke versies draaien. Maar 't ding auto-update tegenwoordig prima. Daarmee weet ik zeker dat het veiliger is dan je eigen bouwsel.

Waarom zou je 't wiel weer opnieuw gaan uitvinden? Jij in je eentje hebt nooit zoveel kennis als de honderden mensen die meegewerkt hebben aan de grote CMSen als bijvoorbeeld WordPress. Leuk als afstudeerprojectje en je kunt er ook zeker meer dan genoeg van leren (dat is niet de reden om het niet te doen), maar als je dit als een serieus project op wilt pakken en verder wilt gebruiken dan opdrachtje voor school, zou ik me echt eens goed achter de oren krabben of je niet gewoon de gebaande paden moet gaan gebruiken.
Ik zie niet in waarom later mijn eigen framework/CMS onveiliger zou zijn dan Wordpress.
Wordpress is een zéér groot project, met zéér veel code.

Mijn framework blijft kleiner, véél minder code, en meer een kwestie van veilige PHP-code schrijven (News-functie, chat-functie, postwall-functie,...); iets
wat ik in tegenstelling tot web-design wel vrij goed kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

ONiel schreef op maandag 19 september 2016 @ 23:46:
[...]

Ik zie niet in waarom later mijn eigen framework/CMS onveiliger zou zijn dan Wordpress.
Wordpress is een zéér groot project, met zéér veel code.
Juist omdat WordPress veel groter is, gaan er veel meer ogen over de stukken code en worden veiligheidslekken mogelijk sneller opgepakt.
Vergeet niet dat het niet per se jouw code hoeft te zijn. Een host die dingen verkeerd heeft geconfigureerd, een lek in de PHPversie waar je op draait, een library met een exploit die je gebruikt. Allemaal zaken waar je rekening mee moet houden. En dat is in je eentje bijna niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Heb je onderzoek gedaan naar je WebEvolution en WebKitty namen?

Er is zat (opbouwende) kritiek te geven op het project, maar gooi niet de handdoek in de ring.
Gewoon omdat jullie nog heel veel moeten leren en wij dat heel erg duidelijk kunnen maken.
Stop het project wel echt aan het eind van het jaar, ook al denken jullie dat het goed gaat (dat is gewoon niet verstandig).

Verder wens ik jullie veel succes met jullie eerste proef-onderneming.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik was blij dat ik gisteren thuis was toen ik googlede naar webkitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
TERW_DAN schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 11:54:
Ik was blij dat ik gisteren thuis was toen ik googlede naar webkitten :P
offtopic:
Je weet dat Google op basis van IP/fingerprinting jou een bepaald soort content serveert, toch? :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:54

Zeror

Ik Henk 'm!

De basis staat en daar is zo'n beetje alles mee gezegd. Aan het finetunen en dergelijke mankeert nogal het een en ander.

Even wat opmerkingen over jullie homepage. Ik bekijk btw via Firefox op een mac.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pluzopQR7aJXN4XnVLI9FAzY/full.png
Erg weinig witruimte om jullie logo. Hierdoor valt deze nauwelijks op. Gangbaar is om minimaal de breedte van 1 letter als witruimte om je logo heen te gebruiken.
Verder zit een vreemde ruimte tussen je home en about knop. Gewoon de tussenruimte tussen alle knoppen hetzelfde houden. Dat is het mooiste. Wil je toch dat je homeknop anders is als de rest, gebruik dan een icoontje ipv tekst.
Verder is dit gedeelte wel prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/30n8ciwu1vlUPVTp592aUIfz/full.png
Tekst is een afbeelding zo te zien. Opzich niks mee natuurlijk, maar de afbeelding is blurry of niet retina-proof. Ik vermoed het laatste. Dit kun je eenvoudig fixen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JssrjdJxBWBEOajEIQwPp1jB/full.png

Drop die paint kunstwerken. Die zien er niet uit. Je verlaagd de website tot het niveau kindertekening met deze icoontjes. En dat terwijl er prima sites zijn waar kant en klare icoontjes in allerlei vormen kun downloaden (vaak ook gratis zelfs!). Dus waarom de moeite doen om zelf icoontjes te maken als je dit niet goed kan. Kijk bijv. eens op een site als http://www.flaticon.com/. Genoeg te vinden daar. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KQymkJbxjSWYhzUH9s8VTvnJ/full.png

Tekst staat hier niet mooi. Heel erg door elkaar. Nu snap dat je een magazine-stijl idee wilde creeren, maar zo komt het niet over. Eerder rommelig. Meer tekst of een kleinere maximale breedte kan dit al wel oplossen. En plaats ook hier iets meer witruimte tussen de blokken. Als het wat verder van elkaar staat, ziet het er ook al netter uit.

Als laatste jullie footer. Daar kun je veel meer uithalen. Daar is nu veel leegte. Denk bijvoorbeeld aan het toevoegen van social media links, een mini-contactformulier, adresgegevens, etc....
Vergeet ook geen algemene voorwaarden en disclaimers. Het zijn saaie dingen, die zijn nu eenmaal nodig. Om jezelf en je klanten te beschermen van elkaar.

De rest van de site niet bekeken, maar dat kan niet veel beter zijn als ik nu gezien heb. Hopelijk heb je hier wat aan. ;)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
TommieW schreef op maandag 19 september 2016 @ 22:00:
Ten eerste het contactformulier als je een website wil laten maken. Een witte pagina met een regeltje tekst, waarna ik een kilometer moet scrollen om een amateuristisch formuliertje te krijgen.
Of je denkt "waar is het formulier?" want ja, wie leest er nou eigenlijk als je zoiets voor je neus hebt:
Afbeeldingslocatie: https://s15.postimg.org/c2zuozw6f/skiphix.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door DJMaze op 20-09-2016 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeon_flux
  • Laatst online: 26-09 21:46
Na de website bekeken te hebben en de opmerkingen gelezen te hebben heb ik niet veel toe te voegen.
Ga lekker door en blijf vragen om kritiek, ik denk dat de volgende twee boeken je wel kunnen helpen om de algemene basis goed te krijgen:

100 things every designer needs to know about people

Don't Make Me Think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TERW_DAN schreef op maandag 19 september 2016 @ 21:18:
Nee, professioneel zou ik het zeker niet noemen, zeker niet als het een partij is die voor mij een website moet maken. Dan klik ik liever een WordPress siteje zelf in elkaar.
Zou jij een specifieke theme kunnen aanraden waarmee je gemakkelijk (als leek) een website inelkaar kunt zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 16:45:
[...]
Zou jij een specifieke theme kunnen aanraden waarmee je gemakkelijk (als leek) een website inelkaar kunt zetten?
Je heb bijv. Themler (is voor alle bekende cms'en beschikbaar). Daarmee kun je vrij eenvoudig volwaardige thema's mee maken die je ook nog eens mag doorverkopen.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeror schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 17:16:
[...]

Je heb bijv. Themler (is voor alle bekende cms'en beschikbaar). Daarmee kun je vrij eenvoudig volwaardige thema's mee maken die je ook nog eens mag doorverkopen.
Je hebt in WP ook allerlei website builders, weliswaar iets minder makkelijk dan de traditionele website builder maar wordt volgens mij wat vaker gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Vaak wel beperkend als je de hele template wil aanpassen.

• Kern
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-03-2020
Eerste wat me opvalt is "Get statisfied" .. Dus nee, niks professioneel aan.

• ONiel
Hey iedereen

Dit is een vervolg van mijn vorige post:
Design van website studentenbedrijf

Ik heb de tweede versie van mijn website online gezet:
(Misschien cache verwijderen om alles van oude versie te wissen).

Hier vind je foto's van de oude versie:
http://imgur.com/a/XsjHy

Ik heb de commentaar van de vorige post gebruikt en geprobeerd deze in te brengen in het design van mijn website.
Enkele voorbeelden van dingen die ik veranderd heb:
  • Veel minder fade-in effecten
  • Dit was misschien wel het grootste knelpunt van de website. Er waren teveel fade-in effecten waardoor het scrollen niet effectief ging, en sommige pagina's leeg leken. Zo goed als alle fade-effecten zijn weggenomen, behalve een snelle op de about-pagina, order-pagina's, en error-pagina's.
  • Menu-bug #1
  • Er was een bug waardoor het tweede element in de lijst in de navigatie-bar een beetje naar rechts schoof (ongelijk). Dit is nu gefixed.
  • Menu-bug #2
  • De menu-lijst was bij default opengeklapt, en ging dan snel weer toe wanneer de pagina geladen was. Dit zorgde voor een flikker-effect.
  • Groene kaders bij Team
  • Bij team.php hadden we eerst groene kaders, dit is nu vervangen door grijs. Over het algemeen hebben we veel groen vervangen door grijs, zwart, en wit.
  • About-us onleesbaar
  • De About-us blok was onleesbaar, ik heb een hr toegevoegd waardoor de indeling meer geblokt lijkt, en de max-width staat op 1000px; wat het ook al leesbaarder moet maken.
  • Contrast in navigatiebar
  • De tekst in de navigatiebar was grijs en had slecht contrast. Nu is het wit.
  • Ook hebben we een pagina-indicator gemaakt die je toont op welke pagina je zit.
  • Minder wit
  • Er was teveel wit op de website. We hebben bijna al het wit vervangen met een donkerdere tint van wit. En meer grijs in de website ingewerkt.
  • Formulier voor aanvraag
  • Het formulier om e.g een website-aanvraag te maken was onprofessioneel. Je kreeg drie regeltjes tekst en toen werd je gevraagd om naar onder te scrollen, om een lelijk-uitziend formulier in te vullen, waarbij de inputs ongelijk waren.
  • Op deze pagina hebben we de fade-effecten behouden; maar je hoeft niet meer te scrollen en het form ziet er IMHO beter uit.
  • Play-button vervangen
  • We hadden een groene play-button gebruikt op website.php en services.php, dit is vervangen door 'order' en 'read more'.
  • Footer verkleind
  • De footer is verkleind
  • Pagina's minder breed
  • De meeste van onze pagina's met veel tekst hebben een maximum-breedte van 1000px gekregen. Wat de leeservaring moet bevorderen.
  • Shadows (grijze balken) weg
  • Timer reset bij diavoorstelling
  • Wanneer je bij de dia-voorstelling op de index naar een volgende foto klikte d.m.v de pijltjes, werd de timer niet gereset. Nu wel.
  • Pop-up zo goed als weg
  • De pop-up komt pas tevoorschijn na vijf minuten. Wat je normaal gezien dus niet te zien zal krijgen, tenzij je vijf minuten op de hoofdpagina blijft.
  • Banner is nu ook link naar hoofdpagina
  • Dia-voorstelling is verkleind
  • We hebben de 'viewport' van de dia-voorstelling verkleind.
  • De drie foto's (earth, lock, calculator) zijn vervangen door een beter alternatief
  • Get-service knoppen aan onderkant van pagina zijn vernieuwd
Er zijn nog dingen die we gaan veranderen zoals e.g het toepassen van SSL-verbinding en het verbeteren van het Engels.

Zoals jullie ook wel konden zien in mijn vorige post ben ik helemaal geen designer. Beveiliging en back-end programmeren zijn meer mijn ding. Dus ongetwijfeld dat ook op deze versie design-fouten zitten. En omdat jullie kritiek op de vorige post behulpzaam was, zou ik ook graag kritiek horen op deze versie.

Is deze versie een verbetering tegenover de vorige?
Zit het er professioneler uit?
Zou je op deze website wel overwegen een website aan te schaffen?

Hartelijk bedankt!

Even ter verduidelijking:
Het is een Vlajo middelbaar school-project. Dus het is niet mijn bedoeling dit momenteel als echt beroep te doen.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Je geeft zelf aan geen designer te zijn. Waarom probeer je het dan? Snap best dat je dingen wilt leren, is ook goed. Maar doe dat in je vrije tijd met een ander hobbyprojectje.
Om kort antwoord te geven op de vraag of het er professioneel uitziet; nee, sorry!
Pagina's ogen erg rommelig door gebrek aan eenheid zoals kleur- en vlakgebruik en gebrek aan consequente uitlijning.
Kan overigens komen doordat ik de site middels een ipad bezoek. Daarentegen zou de site van een partij die 'the unpossible possible' maakt, toch minstens responsive mogen zijn.

Zou verder afstappen van de engelse taal. Je eerste klanten zullen toch lokale spelers zijn en geen beursgenoteerde internationals. Daarnaast is het engels dermate bedroevend dat Louis van Gaal zelfs denkt; "no no no, this is not good"

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• ONiel
Waarom ik het probeer?
Het is een Vlajo schoolproject. En we hebben dus namelijk niet het geld een professionele designer in te huren.

De verschillende kleuren leken mij ook een probleem, maar dat was een poging om het felle wit te verminderen. Misschien een tip hoe het beter kan?

En je zegt me dat het niet responsive was. Maar op mijn GSM ziet het er IMHO juist zeer responsive uit.
Misschien niet op tablet?
Zou je me kunnen zeggen welke punten niet responsive zijn?

[ Voor 25% gewijzigd door ONiel op 29-09-2016 15:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Zou gewoon een gratis template pakken. Heb je een stabiele basis met degelijke lay-out + css.
Webdesigner is een vak opzich. Kun je er voor kiezen om 100 uur zelf 'aan te klooien', of je pakt een template, bent binnen 10 minuten klaar, en kunt je 100% focussen op je core business.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-09 12:18
Wat Switchie zegt, dit is traanogend slecht. Als dit bedrijf mijn website zou moeten maken heb ik er weinig vertrouwen in.

Probeer het simpel te houden.

Als je niet veel ervaring hebt met design, kun je ook WordPress gebruiken, en een template downloaden/kopen. Veel makkelijker aan te passen.

[ Voor 29% gewijzigd door Clavis op 29-09-2016 15:18 ]

• ONiel
Ik weet dat het slecht is.
Maar zeg me alsjeblieft precies WAT er slecht is en HOE ik het kan VERBETEREN.

Met een template was ik inderdaad sneller klaar en was de website beter, maar daar leer ik
0,0 van.
En hoezo is deze website niet responsive voor mobiel?
Ik heb het op verschillende telefoons getest.

[ Voor 19% gewijzigd door ONiel op 29-09-2016 15:16 ]

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Wat ik zo lees is Vlajo een project om jonge ondernemers te helpen en ondersteunen.
Ondernemen is geen 'ik wil graag wat nieuws leren, dus klooi wel wat aan en zie wel waar het schip strandt.'
Ondernemen is 'er moet brood op de plank komen en ik ga doen waar ik goed in ben, want daar kan ik geld mee verdienen'

Zodra je als ondernemer een onuitputtelijke zak met geld hebt, kun je leuke dingen doen.
De een gaat golfen, de ander reizen, en jij zou kunnen kiezen voor een cursus webdesign.
Tot die tijd, blijft bij je leest want je hebt niet de luxe (geld en tijd) om je druk te maken over dingen die je niet kunt.

Edit, en ja... Dit kan hard aankomen en zal vast niet leuk zijn om te lezen. Maar kan er helaas niets mooiers van maken. Excuses daarvoor.

[ Voor 10% gewijzigd door Switchie op 29-09-2016 15:22 ]

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-09 15:44
Vlajo schoolproject - kan het zijn dat TS gewoon op school zit en dit daarvoor doet?
Ik vind het anders best knap als het zonder CMS opgebouwd is. Wat me wel direct opvalt is de inconsistentie in de menu's enzo en daar heb je ons niet voor nodig om daar doorheen te klikken en te fixen. Zorg dus dat je zelf en/of samen met klasgenoot of desnoods je moeder even overal doorheen klikt en eerst dat soort slordigheidjes eruit haalt voor je ons om input gaat vragen.

Vind het nog geen mooie site, maar ben wat minder pessimistisch als de mensen hierboven - zit genoeg potentieel in, zeker als het niet om een echte bedrijfssite gaat maar vooral om ervaring op te doen.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:40

D4NG3R

kiwi

:)

Doe grondig onderzoek naar het kleurgebruik (Welke kleuren passen waar bij, welke thema's worden er op mijn site behandeld en wat voor setting wil ik die geven, waar wil ik dat mensen van nature op klikken) en de doelgroep (WIE gaat de site bezoeken).

Voor een middelbare school is het resultaat prima, maar waar wil/moet je de focus nou precies op leggen?

[ Voor 33% gewijzigd door D4NG3R op 29-09-2016 15:27 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

NiGeLaToR schreef op donderdag 29 september 2016 @ 15:22:
Vlajo schoolproject - kan het zijn dat TS gewoon op school zit en dit daarvoor doet?
Doet toch niets af aan mijn statement? Al was het een basisschoolopdracht. Uitgangspunt van ondernemen moet zijn dat je iets doet waar je goed en bent en geld mee kunt verdienen. Kunnen we lang en breed over discussieren maar zolang deze 'basis' niet staat, heeft het volgens mij weinig zin.

Laat ik het zo stellen. Elke seconde, minuut, uur of dag dat TS loopt te klungelen met het design, loopt hij klanten en dus inkomsten mis. Lijkt me niet dat je dit moet willen als ondernemer zijnde ;)

@hieronder. Uiteraard, ben hier niet alleen om te 'zeiken' en wil je graag helpen. Kruip zo even achter de pc boven zodat ik wat makkelijker screens kan maken/delen e.d.

[ Voor 27% gewijzigd door Switchie op 29-09-2016 15:36 ]

• ONiel
@Switchie: Ik begrijp je punt; en is iets wat ik zal overwegen.
Maar kan je me alsjeblieft zeggen wat je precies lelijk vindt aan de website, en hoe ik dat beter kan veranderen?

Dankje allemaal.

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-09 22:54
Ik denk dat als je dit voor de eerste keer doet dat het helemaal niet zo slecht is.

Wat zou ik doen.

1 De carrousel zou ik niet ovaal maken maar over de afbeelding over de hele breedte trekken, persoonlijk is de navigatie daarin niet nodig. voorbeeld: http://moby.to/m7vo32

2. Kleur gebruik, ik zou de menu balk een kleur geven, bepaal bijvoorbeeld 3 kleuren als basis en ga daar mee stoeien. 1 kleur heb je al dat is het groen uit jullie logo/naam.

3. wees consistent in vlak gebruik, bijvoorbeeld : bij "team" zijn het vierkanten en bij "services" zijn het vierkanten met afgeronde hoeken. Kies 1 soort.

Succes.

PS voor rest van de reageerders, kritiek geven is heel makkelijk, kom dan ook met aanbevelingen of tips.

[ Voor 7% gewijzigd door inbedrijf op 29-09-2016 15:39 ]

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Ik vind de site wel redelijk. Iets te flashy, maar vooral de taalfouten zorgen ervoor dat ik snel zou afhaken:
That's why we make partnerships with different companies.
is gewoon erg slordig
You might think all IT companies are constantly up to date with the latest software, sadly this is not the case. But that does not include us! We only make use of the latest and most secure FOSS (Free and Open-Source) software. Software made by Microsoft is offlimits for our employees due to security reasons. Just like Google did!
Vind ik gewoon hilarisch
Security
Responsive
No advertisements
Veel meer "hollow terms" kan je bijna niet gebruiken.

En geen ads? Terwijl je op de frontpage roept dat je een eigen ad netwerk hebt?

Sorry, maar voor $350 dollar + ads geforceerd op de website? Dan zijn er betere opties

[ Voor 19% gewijzigd door corset op 29-09-2016 15:40 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:39

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Om je een paar tips te geven:

- Sloop de afgeronde hoeken eruit;
- Maak gebruik van line-height voor je tekst;
- Heb je een onclick op je linkjes? haal het eraf;
- Kies voor duidelijke kleuren (en gebruik deze consequent);
- Maak je carrousel de hele breedte óf platter;
- Als je geen kant en klaar template wilt gebruiken, gebruik er dan in ieder geval 1 of 2 ter inspiratie

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Er zijn genoeg websites die een kleurenpalet voor je samenstellen, zoals bijvoorbeeld https://coolors.co.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Laatst online: 29-09 13:30
Ik zal er nog even goed naar kijken, maar ik wil eerst even zeggen dat ik het juist top vind dat er zelf wat wordt gemaakt en dat er ook nog eens heel goed naar feedback wordt geluisterd. Toen ik de eerste versie van de website en de TS zag dacht ik ook, probeer wat met WordPress of knal wat in elkaar met Bootstrap. Maar dit is een middelbaar schoolproject, geen start-up waar zo snel mogelijk geld moet binnen komen. Op de middelbare school is er juist tijd om te kijken wat je leuk vindt om te doen en om hands-on te leren. Ik zou willen dat ik hier op de middelbare school tijd voor had gekregen en dat dit werd gestimuleerd. Je wilt niet weten wat voor bende ik in elkaar heb geflanst in die tijd :P Tuurlijk, internet en pc's waren nog niet zo snel als nu en dingen als 'responsive' bestonden nog niet, maar ik bedoel te zeggen dat als ik in die tijd niet zelf mijn websites van de grond af aan had opgebouwd, dat ik het nu niet als beroep zou doen. In die tijd kon ik nog zonder consequenties klooien met websites en daarom werd het leuk om te doen. Met een sentiment als 'doe nou maar niet, download een template en besteed het later uit' had 99% van de front-end webdevelopers bij WYSIWYG-editors kunnen blijven en web 1.0-sites kunnen blijven maken. Ik wilde op de middelbare school ook ondernemer worden en heb daar leuke vakken als management & organisatie voor gevolgd, maar uiteindelijk ben ik iets heel anders gaan doen. Ik had er mooi ziek van geweest als ik elke keer bij een project te horen had gekregen dat ik maar strikt had moeten doen wat er in de omschrijving stond en dat rare/moeilijke internet maar links had moeten laten liggen.

En natuurlijk moet je bij ondernemen je sterke punten kunnen inzetten en je zwakke punten kunnen herkennen (en doet doet ONiel toch ook? En waar hij het zelf niet ziet vraagt hij aan ons om het duidelijk te maken), maar het gaat er óók om dat je roeit met de riemen die je hebt en dat je jezelf altijd probeert te verbeteren. En eigenzinnigheid en doorzettingsvermogen zijn toch ook goede kwaliteiten voor een ondernemer? Nu is er geen geld voor een webdesigner en webdeveloper, dus TS doet het zelf en leert ook nog eens elke dag van alle aspecten wat. Want webdesign is niet alleen iets maken dat netjes oogt, het is ook iets ontwerpen dat verkoopt en mensen beïnvloed. En daar moet je als ondernemer steeds beter in worden en als "baas" weten hoe de techniek daar achter werkt is zeer waardevol. Zo heb ik voor een internetbedrijf gewerkt waar goede ondernemers achter zaten, maar omdat ze totaal geen passie hadden voor webdevelopment of IT in het algemeen is dat bedrijf gewoon een zinkend schip geworden.

Laten we dus gewoon proberen constructief te zijn en te melden wat er in onze ogen dan niet klopt of anders moet in plaats van een irrelevante discussie te starten over wat je op de middelbare school hoort te leren en/of wat ondernemer zijn precies inhoudt.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• Spike_wolf
  • Laatst online: 22:59

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Ik heb de twee topics even samengevoegd, dat houdt het allemaal overzichtelijker, zowel in dit topic als de topiclijst.

Ik wil iedereen er ook even vriendelijk aan herinneren om zelf ook vriendelijk en sociaal te blijven, enkel melden dat het werk van de TS er niet uit ziet is natuurlijk voor niemand nuttig. Opbouwende kritiek is waar de TS om vraagt, en iets dat we hem prima kunnen geven :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• ONiel
@Inbedrijf:
De carousel was in de eerste versie over de volle lengte. Maar ik werd aangeraden deze kleiner te maken.
Kleuren zijn inderdaad beetje slordig, ik ga een kleurenpalet gebruiken.
Bedankt voor de tip, ik denk dat ik dan voor vierkant ga gaan omdat dat er misschien 'strakker' uitziet.

@Corset:
Mijn Engels is inderdaad niet zo goed. Er zit iemand in de groep die zei het Engels te gaan verbeteren; ik wacht nog op zijn verbetering.

@SandaX:
Bedankt voor de tips.
Ik neem aan dat de line-height hoger moet? Zodat er meer spatie is tussen de zinnen?

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

- frontpage afbeelding geen afgeronde hoeken. Is niet consistent met de rest van de site namelijk 'strak'
- mouse-over functie op de pijlen achterwege laten. is zonder mouse-over functie ook wel duidelijk
Eventueel maak je hem minder 'radicaal' en knal je er niet een (nergens terugkerende) roze kleur op.
- afbeelding van pijltje ziet er niet scherp uit (1440p scherm landscape)
- boven en onder de grote afbeelding even veel witruimte. nu relatief weinig ruimte tussen foto en 3 iconen eronder
- mouse over functies op de 3 divs onderaan voegt weinig toe. Bestaan subtielere oplossingen om icon (eventueel met begeleidende tekst) weer te geven
- team pagina zou ik subtieler maken. afbeeldingen zijn gigantisch groot waardoor je geneigd bent de witruimte op te vullen met nietszeggende teksten. Klein foto'tje met tekst 'game developer' is voldoende.
- pagina services - websites ga je vanuit het niets weer met afgeronde hoeken werken. why?
- als ik op order klik, krijg ik eerst een flashy logo. Niet doen...
en ik mis de navigatiebalk?
- het hele 'order' verhaal vind ik een beetje vreemd. Als ik voor 750 een website laat bouwen wil ik eerst persoonlijk contact om mijn wensen over te dragen en te brainstormen. Zou er dus een contactformulier van maken en geen 'order'
- partnership pagina wederom het flashy logo en mis ik de navigatiebalk
- mis het doel achter de services > view all pagina?!

[ Voor 3% gewijzigd door Switchie op 29-09-2016 16:25 ]

• ONiel
@Switchie: Bedankt voor deze punten, ze genoteerd.
Het doel achter die view-all pagina was een algemeen overzicht over al onze services.

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

ONiel schreef op donderdag 29 september 2016 @ 16:27:
@Switchie: Bedankt voor deze punten, ze genoteerd.
Het doel achter die view-all pagina was een algemeen overzicht over al onze services.
Zoiets is handig als 'sitemap' wanneer je honderden pagina's her en der over de site hebt "verstopt".
Nu staat die pagina, recht onder de punten die je op de betreffende pagina benoemd en mis ik een beetje het voordeel hiervan.

Als de pagina bedoeld is om kort en bondig te noemen wat jullie kern-activiteiten zijn, zou het mijn voorkeur genieten dit direct op de frontpage naar voren te laten komen.

Brengt mij eigenlijk ook bij een volgende punt. Als ik jullie site vanaf de ipad air bezoek, is het enige dat ik zie het navigatiemenu en de gigantische afbeelding. Kan hieruit niet direct opmaken wat jullie nu precies doen waardoor je het risico loopt dat ik direct wegklik. Want, is niet wat ik zoek.
Vergelijk je dit b.v. (Wellicht gekke vergelijking maar eerste wat in mij opkomt) met een Zalando. Dan zie ik direct dat dit een webshop is die kleding verkoopt.

De enige afbeelding die enigszins jullie lading dekt, is de security variant. En zelfs die is tamelijk 'vaag'. Jullie zouden ook een fabrikant van bewegingssensoren kunnen zijn bij wijze van.
"Fast services en making the impossible possible, zouden ook kreten kunnen zijn van de lokale pizzaboer die binnen 10 seconde een pizza hawaii kan maken"

Wat denk ik goed is om in je achterhoofd te houden is; hoe kan ik de bezoeker in 1 oogopslag en binnen 10 seconden alles vertellen wat nodig is om hem te interesseren en verder te klikken.
Nederland zal +/- 10.000 websitebouwers kennen. Als ik binnen een paar seconden niet vind wat ik zoek, ga ik verder kijken want genoeg anderen.

[ Voor 49% gewijzigd door Switchie op 29-09-2016 16:46 ]

• ONiel
@Switchie: Ok, ik zal dus de services.php bijvoorbeeld ook op de index verwerken.
En er voor zorgen dat als je de website bezoekt je direct ziet wat we doen, en aanbieden.

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

ONiel schreef op donderdag 29 september 2016 @ 16:44:
@Switchie: Ok, ik zal dus de services.php bijvoorbeeld ook op de index verwerken.
En er voor zorgen dat als je de website bezoekt je direct ziet wat we doen, en aanbieden.
Je zou ook kunnen overwegen om de kerntaken (deels) in het logo c.q. Bedrijfsnaam te verwerken.
Als je de tekst in het logo zou veranderen van "skiphix making the impossible possible" naar "skiphix web & software design" maak je al een stuk duidelijker wat voor bedrijf jullie zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
ONiel schreef op donderdag 29 september 2016 @ 16:11:
@Inbedrijf:
De carousel was in de eerste versie over de volle lengte. Maar ik werd aangeraden deze kleiner te maken.
Kleuren zijn inderdaad beetje slordig, ik ga een kleurenpalet gebruiken.
Bedankt voor de tip, ik denk dat ik dan voor vierkant ga gaan omdat dat er misschien 'strakker' uitziet.

@Corset:
Mijn Engels is inderdaad niet zo goed. Er zit iemand in de groep die zei het Engels te gaan verbeteren; ik wacht nog op zijn verbetering.

@SandaX:
Bedankt voor de tips.
Ik neem aan dat de line-height hoger moet? Zodat er meer spatie is tussen de zinnen?
Kijk ook gelijk even naar:
You might think all IT companies are constantly up to date with the latest software, sadly this is not the case. But that does not include us! We only make use of the latest and most secure FOSS (Free and Open-Source) software. Software made by Microsoft is offlimits for our employees due to security reasons. Just like Google did!
Als er als bedrijf naar wordt gekeken, dan zou dit gelijk een gigantisch minpunt zijn. Gewoon andere bedrijven afzeiken omdat "wij het zoveel beter weten, want google doet het ook!". Vooral omdat er al bij google privacy vragen zijn

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONiel
Ik heb de derde versie van de website online staan:

Wat verandert:
  • Ronde borders niet meer rond gelaten
  • Heb getracht een kleurenpalet toe te passen
  • Ik heb een hogere line-height op blokken tekst gezet
  • Ik heb meer wit-ruimte onder de carousel gezet
  • Ik heb de team.php pagina verandert/subtieler gemaakt
  • Het groene logo bij order-pagina is grijs geworden
  • Een 'back to home' button toegevoegd op de order pagina
  • Twee pijltjes in carousel verandert en scherper gemaakt
  • Ik heb een korte inhoud van de service-pagina op de index gezet
  • Banner/logo vanboven is veel kleiner gemaakt
  • About-us & services-block op index breder gemaakt op mobiele versie
  • Heb de vier images in de carousel gecompressed (laadtijd sneller)
  • Kader bij websites.php, software.php iets naar boven geplaatst
  • Carousel verkleind
  • Foto aan carousel toegevoegd die onze services toont
  • Fade-effecten nog sneller/li]
Enkele vragen:
  • Ik heb een titel toegevoegd aan de index (zie: "A beginning student enterprise"), dit heb ik gedaan zodat je de carousel mooi kan zien zonder de tekst eronder, en de hr zou er voor moeten zorgen dat de gebruiker gaat focussen op de content tussen de breedte van de hr, en niet zozeer op de whitespaces door de verkleinde margin. Was dit een goed idee?
  • Op de team-pagina heb ik de foto's rond gemaakt moeten deze ook beter vierkant zijn?
Hartelijk bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door ONiel op 02-10-2016 19:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als ik naar je huidige design kijk vallen er wel een paar dingen op.

1. Waarom die verspringende header als ik naar een andere pagina ga. Dat leest echt heel erg irritant.
2. Een niets zeggende compare knop, die me een loader laat zien als ik er op klik, en er gebeurt niets.
3. Waarom een mix van een singlepage-site en dan toch weer losse pagina's voor andere dingen? Klik je op about dan scroll je naar beneden, klik je op services of partners, ga je naar een andere pagina.
4. Linkje op je partnerpagina is leuk, maar die opent niet in een nieuwe tab. Een prima manier om je bezoekers kwijt te raken :P
5. Op je hoofdpagina heb je info over je services staan. Maar dat is info die op je servicespagina niet terug te vinden is. Terwijl je die daar juist wilt vinden.
6. Voor wat betreft die carousel/slider. Dumpen dat onding. Sliders suck(http://shouldiuseacarousel.com).
7. Het order form. Weer die stomme fade in die me doet wachten om vervolgens op een pagina te komen zonder navigatie.
8. Op de servicepagina staat je footer ineens halverwege m'n scherm, in plaats van onderaan. Ik krijg het idee dat je iedere pagina opnieuw maakt, in plaats van een vaste header en footer te gebruiken (zeker omdat de code niet overal precies hetzelfde is).
9. Fades op de servicepagina :r
10. Wat moet je met een game developer in jullie team?
11. Formvalidatie? Ik krijg een error, als ik dan terugga (want ik krijg een nieuwe pagina met enkel een regeltje text). Dat is iets dat we echt al 15 jaar prima inline kunnen doen.
12. De formvelden zijn ineens RTL?
13. Er staat nergens dat m'n passphrase 10 karakters moet zijn. Wel een linkje, dat me van die pagina afschopt als ik daarop klik.
14. De formvalidatie slaat sowieso nergens op, blijkbaar zijn ë, ñ, ` en - niet toegestaan in namen. Althans, die gooien allemaal 'invalid character in name'.

Afgezien van die punten zijn er me nog een paar dingen echt niet duidelijk.
Wat verkoop je nu eigenlijk? Maak je websites? Dan verwacht ik op z'n minst een portfolio om te zien wat je al gemaakt hebt.

Doe je iets met security? Prima, maar vertel dan ook wat je doet, want dat kan ik nergens vinden. Iemand die zich drukt maakt om de veiligheid van z'n website wil echt wel iets meer weten dan dat jullie bugs gaan zoeken. Waarom zou ik 300$ bij jullie neertellen, als ik voor 200$ ook bij Sucuri terecht kan?

En software? Daarover kan ik nog minder vinden, behalve dat jullie alles kunnen bouwen. Maar dat kun je niet, en dat weet je klant ook.

Er staan volgens mij veel dingen op je website die niet waar zijn, of die je niet waar kan maken. Daardoor krijg je nooit vertrouwen van een potentiele klant. Bijvoorbeeld de claim dat jullie partners flinke omzetten gehaald hebben doordat jullie een groot advertentienetwerk hebben. Ik geloof er geen klap van om eerlijk te zijn, en potentiele partners dus ook niet. Tenzij je het kunt onderbouwen, maar dat zie ik je nergens doen op de website.

En als ik dan de volgende quote zie
We have piled by some partners and found out that their business grew faster when they partnered with us. Mainly because their website got more visitors.
Wacht... dus je doet ook al SEO? Het klinkt mij eerlijk gezegd als onzin in m'n oren.
ecause we as Skiphix create a lot of websites, we have a wide network of potential nodes with advertisement-possibilities. We can use those possibilities to display your advertisement on all those websites
Maar nergens noem je aantallen. Als je niets hebt is 2 al veel, maar een adverteerder wil weten wat het hem op gaat leveren. Nu hoef je niet alles op je site te zetten, maar een idee welke sites deel uitmaken van je advertentienetwerk zal een stuk duidelijker zijn.
Partners get a discount of 50% on all our services. Plus, they get personal and premium support 24/7.
24/7 support? Wie gaat dat doen? Kruip jij uit je bed om 3:30 's nachts als er ergens een server omgevallen is? Lijkt me onwaarschijnlijk.

Als ik naar jullie website kijk heb ik eigenlijk nog steeds geen idee wat jullie nu exact doen, waarom ik voor jullie zou gaan kiezen (echte informatie staat er niet) en het geeft me een weinig vertrouwd gevoel.
Ik vraag me ook af of je richten op security, websites bouwen, software ontwikkelen en adverteren niet veel te hoog gegrepen is? Waarom niet focussen op 1 van die dingen waar je goed in bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONiel
Je bent alweer hartelijk bedankt!
Ik heb jouw suggesties genoteerd.

Maar deze zijn vooral content en functioneel gericht.
De content gingen we sowieso nog aanpassen, en die functionele suggesties (e.g form-validatie) zal ik zeker toepassen.

Maar buiten de content, en de andere kleine kinderziektes die we nog gaan aanpassen. Ziet de website er over het algemeen degelijk/ok uit, puur design-gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Puntjes 1, 3, 6, 7 8, 9 11 zijn sowieso wel (voor een groot deel) afhankelijk van een fatsoenlijk design.

De website ziet er niet degelijk uit, eerder als een aantal bij elkaar gepakte pagina's.

Verder zijn er een paar punten die me opvallen. Contrast in de slider komt voor een aantal teksten ergens tussen de 2.6:1 en 3.4:1 uit, dat is echt veel te laag. Fix dat eens, zodat 't fatsoenlijk te lezen is. http://webaim.org/resources/contrastchecker/ is daar voor wel handig.

En een pagina als http://skiphix.com/websites.php kun je niet echt van design spreken. Een minimaal ontwerp is prima, maar dit zijn gewoon een paar divjes, zonder noemenswaardige uitlijning of wat dan ook. Dat zegt me dat er niet echt naar is gekeken.
Pagina: 1