Toon posts:

iPad als spiegel scherm van Windows laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag,

Ik communiceer met mijn zeer slechthorende moeder via een laptop (Windows 10). Zij zit naast mij en ik type in het programma kladblok wat ik wil zeggen of vragen en zij leest meteen mee en kan meteen reageren. Dat werkt prima behalve als we niet naast elkaar kunnen zitten, wat vrij regelmatig het geval is.

Ik vroeg mij af of het in die situaties mogelijk is mijn iPad 2 (iOS 8 ) te gebruiken als een soort tweede scherm, zodat ze daarop kan lezen wat ik type op mijn laptop.

Ik heb gezocht naar mogelijke programma's als tightVNC en las recent hier op het forum over Duet. Behalve dat het ingewikkelde programma's lijken (ik ben een leek) kunnen deze programma's ook veel meer dan ik volgens mij nodig heb.

Wie kan mij hier verder in helpen. In haar huis zou de verbinding tussen laptop en iPad draadloos via WiFi kunnen, maar soms zal de verbinding misschien bedraad moeten bij gebrek aan WiFi.

Alvast hartelijk dank voor je reactie,

Annick
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ben je niet gewoon op zoek naar een programma waarmee je tussen computers tekstberichten kan uitwisselen, zoals bijvoorbeeld Skype of iMessage, of welk programma dan ook? :)

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 14:52

Twarp

just grin...

Hoe slechthorend is slechthorend? Wat is haar verlies, als ik vragen mag?

Meh ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn moeder is aan een oor doof en hoort met het andere oor nauwelijks. Dus met haar praten gaat bijna niet meer. Ze is ook al 83. Maar lezen wat ik type gaat dus nog wel.

@spone. Als leek weet ik dus niet wat er allemaal aan programma's mogelijk is. Ik ben maar gaan zoeken naar tweede scherm mogelijkheden, maar ik hoor graag andere ideeën. Vandaar mijn vraag hier.
Kun je wat meer uitleggen hoe ik Skype of iMessage in deze situatie zou kunnen gebruiken?

Dank,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Je bent dus eigenlijk op zoek naar een soort van "Multiplayer Notepad" oplossing (IRC :+ ) voor thuisgebruik én over the internet?

Aangezien je tussen een Apple iPad2 (met iOS8 nog?) én een Windows 10 Laptop wil gaan communiceren valt iMessage eigenlijk al af (werkt native alleen tussen Apple devices áls je het goed instelt). Skype is op beide apparaten goed werkend te krijgen op een simpele manier maar daarvoor zullen jullie wel beide een eigen (gratis) account moeten hebben.

Op de iPad: https://www.skype.com/en/download-skype/skype-for-ipad (én waarschijnlijk moet die iPad dan eerst naar iOS 9.3.5 getild worden, wat een iPad2 maximaal aankan). Huidige Skype versie werkt nog onder iOS 8.0!!

Je Windows 10 Machientje is al voorzien van zo'n client, maar .... Start Menu -> "S" :P

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 20-09-2016 02:22 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 11:48
Je zou ook een Google Drive account kunnen maken en dan een document met haar delen of met hetzelfde account dat bestand openen. Google Drive ondersteunt namelijk samenwerken in een bestand. Als je liever Microsoft Office gebruikt, dan kan dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Wimmel_1, @AgeOfPanic. Ik weet niet zeker of ik jullie goed begrijp.

Even voor de duidelijkheid, mijn moeder is 83 en niet computervaardig. Het enige wat zij met de iPad hoeft te doen is lezen wat ik type. Zij kan wel gewoon praten. Dus ons gesprek bestaat uit wat ik type en wat zij daarop zegt en wat ik daarop weer type en zo verder. We zitten wel in dezelfde ruimte, maar bijvoorbeeld tegenover elkaar. Daardoor verliezen we snelheid in contact die er wel is als we naast elkaar zitten. Dan kan ze meteen meelezen. Tegenover elkaar moet ik eerst wat typen, laptop naar haar toedraaien, zij gaat lezen en reageren.

De iPad hoeft dus alleen maar weer te geven wat ik tegelijkertijd op de laptop type. Is dat mogelijk en handig met de opties die jullie noemen? Hebben jullie ervaring met een programma als duet display?

@Wimmel_1 ik heb de iPad bewust niet naar iOS 9 ge-update omdat ik lees dat er veel problemen zijn met crashen en trager worden.

Dank en groet,
Annick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luther
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09 10:43
AgeOfPanic schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 02:18:
Je zou ook een Google Drive account kunnen maken en dan een document met haar delen of met hetzelfde account dat bestand openen. Google Drive ondersteunt namelijk samenwerken in een bestand. Als je liever Microsoft Office gebruikt, dan kan dat ook.
Ik zou ook hier voor gaan. Google Docs werkt dan een beetje alsof je samen in één document aan het werken ben: jij typt iets, en het verandert meteen op haar scherm mee.
Je moet dan een Google account hebben (gratis), op Google Docs een nieuw document aan te maken en dit op zowel je laptop, als op de iPad openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Nu online

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 08:36:
@Wimmel_1, @AgeOfPanic. Ik weet niet zeker of ik jullie goed begrijp.

Even voor de duidelijkheid, mijn moeder is 83 en niet computervaardig. Het enige wat zij met de iPad hoeft te doen is lezen wat ik type. Zij kan wel gewoon praten. Dus ons gesprek bestaat uit wat ik type en wat zij daarop zegt en wat ik daarop weer type en zo verder. We zitten wel in dezelfde ruimte, maar bijvoorbeeld tegenover elkaar. Daardoor verliezen we snelheid in contact die er wel is als we naast elkaar zitten. Dan kan ze meteen meelezen. Tegenover elkaar moet ik eerst wat typen, laptop naar haar toedraaien, zij gaat lezen en reageren.

De iPad hoeft dus alleen maar weer te geven wat ik tegelijkertijd op de laptop type. Is dat mogelijk en handig met de opties die jullie noemen? Hebben jullie ervaring met een programma als duet display?

@Wimmel_1 ik heb de iPad bewust niet naar iOS 9 ge-update omdat ik lees dat er veel problemen zijn met crashen en trager worden.

Dank en groet,
Annick
Ja, maar dat kan toch ook via Skype? Als ik iets typ in Skype komt het bij de andere persoon op het scherm te staan, en dat is toch wat je wil? Je hoeft er totaal niet computervaardig voor te zijn, even zelf uitvinden hoe het werkt en vervolgens een keer uitleggen en het moet wel goed gaan. Skype voldoet letterlijk aan je eis: "De iPad hoeft dus alleen maar weer te geven wat ik tegelijkertijd op de laptop type."

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie wel. Ik ga Google docs uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 11:48
Wat jij wil kan via Google Drive, maar kan inderdaad ook met een app als google hangouts of Skype. Het is maar net wat jij prettig vindt. In Google Drive zie je gewoon een wit document, waarop jij steeds een nieuwe zin typt. Google Hangouts kun je via de browser draaien op je Windows laptop via hangouts.google.com en op de ipad via de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 07:31

NeHoX

Gamer + PV

Web.whatsapp.com

?

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:37

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Los van oplossingen via chat apps of online document/samenwerkingstools, zijn er ook gewoon daadwerkelijk apps om een ipad in te zetten als tweede scherm aan een windows systeem.
Hier worden er een paar vergeleken:
http://lifehacker.com/the...n-app-for-ipad-1706351639

Beetje googlen op die termen (windows second screen ipad) is er vast nog meer te vinden.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRbn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:55
EDIT: nvm, TS niet goed gelezen, my bad

[ Voor 72% gewijzigd door iRbn op 20-09-2016 15:50 ]

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:32
Ik gebruik Duet Display. Je sluit je iPad via de kabel aan op je MacBook of window laptop. Hiermee kun je de iPad als een 2e scherm gebruiken. Vertraging is ook niet tot nauwelijks aanwezig. En je kunt zowel je scherm uitbreiden of dupliceren. Ik gebruik het vaak als ik vanuit de tuin op aan het werken ben.

Het enige nadeel is de hoge prijs van de app. (Maar dat valt in het niet als je het vergelijkt met een twee pc scherm met kabels e.d.)

De software is gemaakt door een aantal Apple ontwikkelaars die zelfstandig zijn verder gegaan.

De minimale eis van de app is iOS 8. Dus dat moet ook werken op de iPad 2.

[ Voor 14% gewijzigd door Sepio op 22-09-2016 20:23 ]

Pagina: 1