No signal melding. PC wel aan.

Pagina: 1
Acties:

• erikjannemann
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-02-2024
Wanneer ik mijn computer aan laat staan en niet gebruik gaat op een gegeven moment het scherm uit. Dit is niet een screen saver, maar volgens mij een spaarstand instelling. Het probleem is dat soms wanneer ik dan de muis beweeg of een toets indruk, het scherm wel aan gaat, maar dan krijg ik een melding no signal. De computer is nog aan. Lampjes branden, toetsenbord werkt nog (als ik een media toets indruk kan ik geluid laten afspelen). Als ik alt-f4 doe en dan op enter druk gaat de PC uit.

Dit heb ik geprobeerd:

scherm uit/aan
source opnieuw selecteren
stroomkabel los

Dat werkt allemaal niet. Als ik de computer herstart werkt hij meestal gelijk weer. Maar soms krijg ik ook een melding van de bios dat de overclock heeft gefaald. Nu heb ik deze PC door Azerty in elkaar laten zetten en heb ik zelf nooit iets over geclocked. Als ik die melding krijg moet ik de Bios in (druk F1), daarna klik ik op exit, zonder iets te doen, en dan start de PC gewoon op.

Het gekke is, dit doet de computer niet altijd. Soms gaat het scherm wel gewoon aan met een signaal wanneer ik een toets indruk. Omdat het niet heel vaak voorkomt (meestal zet ik de PC gewoon uit als ik er bij weg loop) nooit echt iets mee gedaan. Maar het is toch wel irritant. Wanneer ik google op no-signal krijg ik heel veel hits, maar niets wat echt mijn probleem beschrijft.

Heeft iemand enig idee?

Ik heb windows 10 x64
ASUS Z170 PRO GAMING
Intel Core i5-6400
Corsair Vengeance LPX - DDR4 - 16 GB
Samsung 850 EVO Series - Solid state drive - 500 GB
Scythe Mugen 4 - Koeler voor processor
MSI GTX 970 Gaming 4G

En de monitor is een iiyama ProLite B2783QSU.

Verwijderd

Welke voeding heb je? Het kan zijn dat deze niet goed om kan gaan met de C6 en C7 powerstates van de CPU: Voeding advies en informatie topic - Deel 33

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:19

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Hoewel je een Nvidia kaart hebt, ken ik het kwaaltje bij AMD/ATi kaarten, daar was een workaround dat als je WINDOWS KEY + L drukte, een hotkey voor je snel af te melden/ aan te melden, je netjes een aanmeldscherm kreeg, en je je account icoon kon aanklikken en je weer in je Windows zat..?!

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Any feedback please? De mijne werkt prima, nu de jouwe nog?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• erikjannemann
Als het nog een keer gebeurd zal ik je hotkey proberen.

Dit is de voeding die er in zit: CoolerMaster Real Power M620 Modular PSU - Voeding ( intern ) - ATX12V 2.3/ EPS12V 2.91 - 115/230 Volt wisselstroom V - 620 Watt

Bedankt voor jullie reacties. Als er nog suggesties zijn hoor ik het graag.

Verwijderd

Misschien verstandig die matige voeding eens te vervangen. Kan overigens ook niet overweg met C6/C7 Voeding advies en informatie topic - Deel 33

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Vrij makkelijk te testen je kunt bij je energy instellingen de time out instellen zodat hij na enkele minuten al dat zwarte scherm toont, en heb je in 5min getest of je probleem zo te verhelpen is?

• erikjannemann
Ik heb het geprobeerd, maar het probleem is dus dat de computer niet altijd dit probleem heeft. Soms wordt hij ook gewoon normaal wakker van power save mode. Ik heb al wel even in de Bios gekeken of ik die c6/c7 setting ergens zie, maar kon het niet vinden.
Pagina: 1