Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herpideperpi
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-08 15:23
PC Mac mini I5 16GB en 500 GB internet SSD

Probleem met Samsung T3 500 GB SSD

Bij het lezen van grotere videobestanden hikken VLC of MplayerX regelmatig, en at random, als ik die bestanden lees met de T3.
Dan test ik de identieke bestanden vanaf een USB 2.0(!) antieke HD met maar 40 MB enzovoorts snelheid dan gaat het wel goed. Het moet dus iets te maken hebben met de T3. Ook als ik direkt lees vanaf de interne SSD zijn er geen problemen.

Deze bestanden staan wel in een Truecrypt container, maar dat staan ze op de antieke HD ook.

De container is 300 GB groot. Dat gebruik ik al jaren ivm copyrights beveiliging. De SSD's worden veel per post verzonden.

Is Exfat de schuldige?

Zal ik de SSD naar HFS+ formatteren of Mac Journaled?

Huib
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herpideperpi
Opgelost. De T3 geformatteerd met HFS+ (Mac Journaled) en het probleem is weg.
Wat nou die hickups veroorzaakte.
Zal, als ik tijd en zin heb nog andere formats proberen.
Samengevat: De SSD was Exfat en de Trucryptcontainer was MacJournaled. Nu dus beide HFS+

Er was nog een andere probleem: Bij "Openen met" verscheen niet altijd de lijst met programma's en bleef die hangen met "Laden" Dat was dus ook Exfat , maar had niets met de container te maken.

Huib

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 09:46
Als je nog een mogelijke oorzaak wilt weten. Het schijnt dat je exFat het beste op windows kan formatteren. Volgens een bevriende IT-beheerder is de implementatie van exfat op OSX niet helemaal 100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herpideperpi
Dank, maar de ssd kwam Exfat geformatteerd.

Ik had overigens ook de indruk dat hij moeite had met het systeem op zich.de opbouw van de desktop van de sdd ging wat traag met Exfat, maar niet goed verder getest.

Enfin, ben bereblij nu met het doosje. Nu dus onder hfs+.
Schrijft op USB 3.0 met twee vingers in de neus bijna 400MB/sec.

Huib

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herpideperpi
Ik vrees dat het niets met de T3 te maken heeft.
Pny stick van 256 gb van journaled naar Exfat geformatteerd om in de Samsung TV te kunen afspelen.
Zag ineens, tot mijn schrik, een lege folder. Blijkt Apple gewoon traag te zijn met de opbouw van de lijst.
Een Iphoto library van 23 gieg erheen trekken werkt vrijwel niet, want zou dagen gaan duren.
De libray lokaal in een dmg file gezet en dan naar de Exfat gehaald gaf prima resultaat van enkele minuten.

Leermoment? Exfat op mac sucks?

Op de Samsung TV speelt de stick .ts bestanden op exfat van meer dan tien gieg met vingers in de neus.
Brrr, wat een mooi beeld.(UE43KU6400), sorry offtopic.
LG tv speelt geeneens exfat. een drama voor mac bezitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-07-2024
herpideperpi schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 09:04:
Ik vrees dat het niets met de T3 te maken heeft.
Pny stick van 256 gb van journaled naar Exfat geformatteerd om in de Samsung TV te kunen afspelen.
Zag ineens, tot mijn schrik, een lege folder. Blijkt Apple gewoon traag te zijn met de opbouw van de lijst.
Een Iphoto library van 23 gieg erheen trekken werkt vrijwel niet, want zou dagen gaan duren.
De libray lokaal in een dmg file gezet en dan naar de Exfat gehaald gaf prima resultaat van enkele minuten.

Leermoment? Exfat op mac sucks?

Op de Samsung TV speelt de stick .ts bestanden op exfat van meer dan tien gieg met vingers in de neus.
Brrr, wat een mooi beeld.(UE43KU6400), sorry offtopic.
LG tv speelt geeneens exfat. een drama voor mac bezitter.
Ik zit wel met een probleem en zo te lezen hebben jullie ongeveer hetzelfde ervaren.

Heb een nieuwe 55b6v aangeschaft en gebruikt altijd twee Externe harde schijven en een USB stick in ExFat. Dit omdat ik alles van Apple heb en soms ook wel schrijf naar Windows pc's. Concreet houdt dit in dat ik een film download naar mijn MacBook, schrijf naar de USB stick in ExFat en dan afspeel op tv. Dan mee neem naar ouders en vrienden en daar bestand kopieer op hun Windows laptop of pc.
Nu speelt de LG mijn ExFat dus niet af! (Help!)
Nu zit ik dus heel erg te twijfelen wat ik hiermee moet doen.
Optie 1) een mediaspeler kopen
Optie 2) alleen de USB naar NTFS zetten en dat gebruiken. (Of kan ik daar niet naar schrijven of juist niet van lezen? Staat me iets bij dat je het bestand dan niet meer kan wissen op die USB stick)
Optie 3) Fat32 of Fat gebruiken? Of kan dit niet mbt het formaat?
Optie 4) graag tips hoe mensen dit opgelost hebben?! What to do?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
opa_paul schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 02:16:
[...]

Ik zit wel met een probleem en zo te lezen hebben jullie ongeveer hetzelfde ervaren.

Heb een nieuwe 55b6v aangeschaft en gebruikt altijd twee Externe harde schijven en een USB stick in ExFat. Dit omdat ik alles van Apple heb en soms ook wel schrijf naar Windows pc's. Concreet houdt dit in dat ik een film download naar mijn MacBook, schrijf naar de USB stick in ExFat en dan afspeel op tv. Dan mee neem naar ouders en vrienden en daar bestand kopieer op hun Windows laptop of pc.
Nu speelt de LG mijn ExFat dus niet af! (Help!)
Nu zit ik dus heel erg te twijfelen wat ik hiermee moet doen.
Optie 1) een mediaspeler kopen
Optie 2) alleen de USB naar NTFS zetten en dat gebruiken. (Of kan ik daar niet naar schrijven of juist niet van lezen? Staat me iets bij dat je het bestand dan niet meer kan wissen op die USB stick)
Optie 3) Fat32 of Fat gebruiken? Of kan dit niet mbt het formaat?
Optie 4) graag tips hoe mensen dit opgelost hebben?! What to do?
Ntfs kan je in Osx enkel lezen. Tenzij je een driver als paragon gebruikt. Maar dat heeft bij mij, en bij meerdere anderen, tot corruptie geleidt.
Als je filmbestanden niet groter zijn dan 4GB kan je denk ik het makkelijkste Fat32 gebruiken, wordt gewoon native ondersteund op osx, windows en de meeste tv's. Wel zou ik zeggen formatteer de stick in windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
analogworm schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 08:25:
[...]
Als je filmbestanden niet groter zijn dan 4GB kan je denk ik het makkelijkste Fat32 gebruiken, wordt gewoon native ondersteund op osx, windows en de meeste tv's. Wel zou ik zeggen formatteer de stick in windows.
Nee helaas. Altijd 8-9GB per film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
opa_paul schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:28:
[...]

Nee helaas. Altijd 8-9GB per film.
Tsja, dan zit je 'vast' aan ntfs, want dat en fat32 zijn de enige filesystems die standaard door tv's ondersteund worden.

Of je gaat werken met een NAS in combinatie met kodi of plex oid.. of je gebruikt een xbox of playstation.. of je hangt een NUC aan je TV.. allemaal duurdere opties dan een usb stick.

of je probeert toch paragon NTFS drivers voor OSX, waarbij je de USB stick onder windows formatteerd als NTFS. Wel met risico van corruptie, maar kan je via usb stick blijven werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
analogworm schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 17:28:
[...]

Tsja, dan zit je 'vast' aan ntfs, want dat en fat32 zijn de enige filesystems die standaard door tv's ondersteund worden.

Of je gaat werken met een NAS in combinatie met kodi of plex oid.. of je gebruikt een xbox of playstation.. of je hangt een NUC aan je TV.. allemaal duurdere opties dan een usb stick.

of je probeert toch paragon NTFS drivers voor OSX, waarbij je de USB stick onder windows formatteerd als NTFS. Wel met risico van corruptie, maar kan je via usb stick blijven werken.
Nee ik kan niets met fat32 want dan kan ik alleen lezen van de schijf, maar niet meer schrijven.

Werken met een NAS of met Plex heb ik totaal geen verstand van. Zal erover gaan zoeken maar wat ik vooral wil weten is of het via Plex zou werken als ik een netwerk gebruik om van mijn macbook een film te streamen naar de LG? Heb ik dan alsnog dezelfde kwaliteit 1080p en DTS/Dolby geluid op mijn versterker? Snap je waar ik mee zit? Ik wil gewoon de beste kwaliteit en hoef normaal alleen maar de stick in de tv te stoppen en ik heb geweldig geluid en beeld.

PS4 heb ik ook. Nog nooit gebruikt om daar een stick in te stoppen haha. Zou dit ook werken ja? Zo ja, hoe? ExFat zou werken op PS4 om alles over te dragen aan de tv en Marantz?

edit: fuck, die ps4 speelt dus geen DTS af. Sowieso krijg ik het geluid niet surround 5.1 uit via ps4 naar mijn versterker. Grrrrr

Bedankt in ieder geval voor je reactie!

[ Voor 4% gewijzigd door opa_paul op 17-01-2017 20:09 ]

Pagina: 1