Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bereik wifi access point vs wifi router.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Eruklaw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-06-2024
Mijn vraag:
Ik heb een Asus WiFi router gekocht en gebruik deze als access point. Deze router staat op de tweede verdieping. Nu heb ik geen tot nauwelijks bereik op de begane grond. Ik heb deze router gekocht voor zijn WiFi bereik. Maar nu zit ik nog steeds vast op de begane grond aan de modem/router van ziggo. Veranderd de sterkte van het WiFi signaal als ik de modem/router van ziggo in bridge zet en de access point terug zet naar WiFi router?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
tc7210 modem/router van ziggo
RT-AC5300 router van Asus.

Beste antwoord (via Eruklaw op 01-10-2016 22:48)

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11 09:33

SpamLame

niks

Eruklaw schreef op maandag 19 september 2016 @ 19:54:
Mijn vraag:
Veranderd de sterkte van het WiFi signaal als ik de modem/router van ziggo in bridge zet en de access point terug zet naar WiFi router?
Nee, signaalsterket is afhankelijk van plaatsing, antennes, gebouw, andere (stoor)zenders en band.

Dus als jij in een huis van gewapend beton met op 5Ghz AC zit te zenden op de eerste , terwijl je ontvangst wil op BG, dan kan plaatsing/bouw je issue zijn.
Hier kom je achter de de config van je router/AP na te gaan en te testen waar de router/AP voor jouw de beste dekking geeft.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11 09:33

SpamLame

niks

Eruklaw schreef op maandag 19 september 2016 @ 19:54:
Mijn vraag:
Veranderd de sterkte van het WiFi signaal als ik de modem/router van ziggo in bridge zet en de access point terug zet naar WiFi router?
Nee, signaalsterket is afhankelijk van plaatsing, antennes, gebouw, andere (stoor)zenders en band.

Dus als jij in een huis van gewapend beton met op 5Ghz AC zit te zenden op de eerste , terwijl je ontvangst wil op BG, dan kan plaatsing/bouw je issue zijn.
Hier kom je achter de de config van je router/AP na te gaan en te testen waar de router/AP voor jouw de beste dekking geeft.

• Eruklaw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-06-2024
Het spamlane,
Bedankt voor je reactie.
Ik ga wel ff door mijn huis heen om de beste locatie te vinden.

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:53

Eagle Creek

Breathing security

Als je op de begane grond de Ziggo-router hebt staan en op de 1e verdieping de nieuwe AP, dan zal het signaal van de Ziggo op de begane grond sterker zijn dunkt me.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• MrTre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-11 09:32
Dat wat tot nu toe geroepen is, of de wifi-roaming kwaliteiten van je device zijn niet zo goed.
Het client-apparaat bepaalt namelijk wanneer hij over gaat naar een ander wifi signaal.

Het kan helpen door 1) forceren door je wifi uit/aan te zetten op de verdieping waar je bent, 2) per AP een aparte netwerknaam (SSID) zodat je makkelijk kan zien wat je signaalsterkte is per wifi signaal. (en daarna eventueel zelfde ssid+wachtwoord op je ziggo router en asus unit)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mwoeah, kan ook gewoon zijn dat er niet/nauwelijks signaal door muren en (vooral) vloeren heen gaat. Bij beetje fatsoenlijke isolatie heb je dat zo. Het is - zeker in NL betonnen eengezinswoningen - een illusie om te denken dat je ieder huis met een enkel AP kunt dekken, hoe "krachtig" of duur het ook moge zijn.

Berust je in zo'n geval in meerdere AP's.

Ik snap in dit geval trouwens niet wat het probleem is met de modemrouter - die TC7210 heeft een Broadcom BCM4360, wat het 3x3 MiMo broertje is van de twee BCM4366jes in de AC5300. Enig verschil is dus de vierde stream (ja, en de onzinnige tweede 5GHz-netwerk op de AC5300 waar je in een thuissituatie niets aan hebt). Met BCM4360 kun je met voldoende signaal al met gemak 500Mbps draadloos halen, dus als je problemen hebt met WiFi ligt het daar alvast niet aan. Je hebt blijkbaar gewoon een huis waar je meerdere AP's nodig hebt. En waar de AC5300 totaal overkill voor is, had beter voor dat geld twee Netgear R7500v2 genomen, die presteren elk even goed als de AC5300, voor minder dan de helft van de prijs 8)7
Oh ja, en ze ondersteunen wel MU-MIMO waardoor ze die hele Broadcom XStream onzin van twee aparte 5GHz radio's niet nodig hebben. En ze verbruiken de helft van dat gedrocht. En zo nog wat dingen.

[ Voor 8% gewijzigd door dion_b op 20-09-2016 13:24 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1