Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelvk123
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21-08 11:13
Hallo !

Na 3 keer mijn scherm te hebben laten vallen is het zo ver.

Mijn OPO ( One Plus One ) is RIP.

Hij functioneert nog, alleen is het touchscreen gewoon kapot en werkt dit dus ook niet meer.

Ik heb nog veel bestanden/fotos/muziek/Notities die ik er graag van af zou willen halen?

Weet iemand of dit mogelijk is?

Aansluiten op de PC pakt die namelijk die Opladen functie en ik kan dus niet kiezen voor bestanden overzetten.

Groetjes,

Roel

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pachango Boy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-04 11:56
Staat TWRP erop? Dat kan je met de fysieke knoppen bedienen, mss staat hier een optie op voor copy naar desktop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelvk123
Pachango Boy schreef op maandag 19 september 2016 @ 19:55:
Staat TWRP erop? Dat kan je met de fysieke knoppen bedienen, mss staat hier een optie op voor copy naar desktop
Ik heb eerlijk geen idee wat TWRP is, dus ik denk het niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

USB aansluiten op pc, overzetten?
USB on-the-go (OTG) met usb muis aansluiten, developer opties aan zetten(als het nog niet aan staat), usb debugging aanzetten, adb gebruiken voor 'pull' van files. Hierover ga ik geen tutorial schrijven dit is met Google ook genoeg te vinden.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel_
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Als je nog iets kan zien kan je een muis aansluiten via On-The-Go (OTG) kabel en hem zo besturen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelvk123
True schreef op maandag 19 september 2016 @ 20:05:
USB aansluiten op pc, overzetten?
USB on-the-go (OTG) met usb muis aansluiten, developer opties aan zetten(als het nog niet aan staat), usb debugging aanzetten, adb gebruiken voor 'pull' van files. Hierover ga ik geen tutorial schrijven dit is met Google ook genoeg te vinden.
Hee bedankt voor je reactie,

Heb dus nu snel even een kabeltje gekocht OTG van 1,70 euro.

Ik hoef dus voor al die dingen die je hier opnoemt geen touchscreen te gebruiken?

Groetjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:53
Nope, daarvoor sluit je die muis an ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

roelvk123 schreef op maandag 19 september 2016 @ 20:16:
[...]

Hee bedankt voor je reactie,

Heb dus nu snel even een kabeltje gekocht OTG van 1,70 euro.

Ik hoef dus voor al die dingen die je hier opnoemt geen touchscreen te gebruiken?

Groetjes
Nee het is juist best vet, je krijgt letterlijk een muisje op je scherm te zien die je dan kan gebruiken. Dan kan je bijvoorbeeld ook via een USB-hubje een USBstick + USB muis aansluiten, zodoende me je muis alles doen en bestanden op je usbstick zetten. Anders zou je ook voor dropbox of en dergelijke app kunnen gaan wat dat via cloud doet.

Ook kun je nog via de muis dan de developer tools aan zetten, usb debugging en dan via ADB(google is je vriend) 'pull' uitvoeren van je files. Je kan letterlijk je hele telefoon via usb op je pc naar je pc overzetten. 8)

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelvk123
True schreef op maandag 19 september 2016 @ 20:20:
[...]

Nee het is juist best vet, je krijgt letterlijk een muisje op je scherm te zien die je dan kan gebruiken. Dan kan je bijvoorbeeld ook via een USB-hubje een USBstick + USB muis aansluiten, zodoende me je muis alles doen en bestanden op je usbstick zetten. Anders zou je ook voor dropbox of en dergelijke app kunnen gaan wat dat via cloud doet.

Ook kun je nog via de muis dan de developer tools aan zetten, usb debugging en dan via ADB(google is je vriend) 'pull' uitvoeren van je files. Je kan letterlijk je hele telefoon via usb op je pc naar je pc overzetten. 8)

Succes!
Hee Hee,

Nou de kabel is binnen en werkt. Alleen nu is de vraag hoe krijg ooit de kabel van PC > Telefoon er tegelijk er in met de muis > telefoon ??

Via dropbox gaat beetje sloom aangezien ik niet hele mappen kan overzetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL3Y4R
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 02-09 15:16
roelvk123 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 17:06:
[...]

Hee Hee,

Nou de kabel is binnen en werkt. Alleen nu is de vraag hoe krijg ooit de kabel van PC > Telefoon er tegelijk er in met de muis > telefoon ??

Via dropbox gaat beetje sloom aangezien ik niet hele mappen kan overzetten..
Volgens mij niet, daarom werdt aangeraden dit op een usb stick of iets dergelijks te zetten, is denk ik het makkelijkst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-09 19:44
Een bluetooth muis kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelvk123
SL3Y4R schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 17:09:
[...]

Volgens mij niet, daarom werdt aangeraden dit op een usb stick of iets dergelijks te zetten, is denk ik het makkelijkst.
Hoe kan ik het naar mijn usb stick kopiëren?

Klink momenteel echt als een idioot, maar heb serieus geen flauw idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:43
Installeer een filemanager, en kopieer alle bestanden die je wilt bewaren via het netwerk (naar je NAS, of zet bestanden delen aan op je computer en dan daarnaartoe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

roelvk123 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 17:15:
[...]

Hoe kan ik het naar mijn usb stick kopiëren?

Klink momenteel echt als een idioot, maar heb serieus geen flauw idee.
https://www.unifiedremote.com/
Installeren en instellen via OTG muis.
Dan muis los halen en een usb stick aansluiten, via een file manager: Google Play: OI Bestandsbeheer bestanden naar je usb zetten.

Of je hebt een USB hub nodig dan kun je tegelijkertijd de OTG muis als usbstick aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-09 10:13
- Telefoon scherm op je pc, zijn diverse apps voor, kan je vanaf je pc het scherm van je telefoon beheren en de USB modus aanpassen voor bestandsoverdracht (downloaden en starten via OTG).
- OTG muis gebruiken om je bestanden te backuppen richting een Cloud systeem, Dropbox, Google Docs, Onedrive etc. of NAS.
- Worst case scenario: ADB pull vanaf het interne geheugen, dit is wel een lastige (kost wat tijd om op te zetten).

[ Voor 21% gewijzigd door Raznov op 20-09-2016 17:36 ]

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelvk123
Raznov schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 17:22:
- Telefoon scherm op je pc, zijn diverse apps voor, kan je vanaf je pc het scherm van je telefoon beheren en de USB modus aanpassen voor bestandsoverdracht (downloaden en starten via OTG).
- OTG muis gebruiken om je bestanden te backuppen richting een Cloud systeem, Dropbox, Google Docs, Onedrive etc. of NAS.
- Worst case scenario: ADB pull vanaf het interne geheugen, dit is wel een lastige (kost wat tijd om op te zetten).
Momenteel doe ik dit ook, helaas wil ik eigenlijk mappen in 1 keer over kunnen zetten ipv per bestand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:42
roelvk123 schreef op maandag 19 september 2016 @ 19:49:

Aansluiten op de PC pakt die namelijk die Opladen functie en ik kan dus niet kiezen voor bestanden overzetten.
Met je muis kun je in de instellingen "opladen" veranderen in "mtp" of iets dergelijks, dan kun je daarna de foon aan je computer hangen en vanaf de computer de bestanden zien en kopiëren.
Pagina: 1