Upgrade Panasonic TH-37PX80

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proximus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 15:54
Mijn vraag
Welke televisie (serie) geeft een gelijkwaardige of betere beeldkwaliteit t.o.v. mijn huidige Panasonic PX80? Mijn budget is maximaal €800. Anders gezegd, is het de moeite waard mijn huidige TV te vervangen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Marantz SR6007 + 5.1 Boston Accoustics
Google Chromecast
HTPC (HDMI)
IKEA Besta + Inreda (breedte 116 cm/hoogte 72 cm; dus een TV van 43~49 inch)
Kijkafstand: 2,7~3 meter

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb allerlei reviews gelezen maar ik kan niet goed de vergelijking trekken tussen het beeldkwaliteit van mijn huidige TV en een eventuele opvolger. Het argument 'kijk in de winkel' gaat ook niet echt op want dat is appels met peren vergelijken (in mijn optiek). Dit omdat ik niet goed kan beoordelen in de winkel hoe de beeldkwaliteit is t.o.v. mijn eigen TV. Wellicht dat er Tweakers zijn die ook zijn/haar plasma vervangen hebben en de ervaringen willen delen.

Ik heb niet de intentie 3D films te gaan kijken.

Xeon X5650 - Asus P6T Deluxe - 9GB DDR3 - R9 280X

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-10 17:59
Mijn P42GT60 kan gelukkig nog wel even mee. Toch ben ik voor m'n ouders aan het rondscoopen.

Er staan diverse Panasonic plasma Viera's op Marktplaats. Met een ST50 of GT50 kun je weer voorruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proximus
@QwaftZefoni; 2e hands geniet wat mij betreft niet de voorkeur. Bedoel je dat er eigenlijk geen TV's (binnen mijn budget) zijn die beter zijn dan mijn huidige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:15

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies, dus schopje naar CEA.

TB > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Proximus
Zijn er geen Tweakers met meer ervaring op dit vlak? :)

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:59
Je gaat erop vooruit, je zit nu op 1024, je gaat naar FHD, als je een Sony 50w755c/756c neemt, die past prima, zowel in je kast als in je budget, je kan ook voor 43 inch kiezen das aan jou (mij lijkt op nog geen 3 meter 43 inch zat, anderen vinden van niet). Vriend van me heeft mijn 756c beoordeeld, hij vindt hem mooi, maar zijn kleuren zachter, hij kijkt op een Pana plasma FHD uit 2009. een px85 geloof ik. Wel gaf die toe, dat je op mijn Sony veel meer zag, meer detail dus.
Ben het niet met hem eens dat zijn kleuren beter zijn, ze zijn anders dat wel.

UHD zou ik niet naar kijken, dan zit je duurder voor iets echt goeds.

[ Voor 5% gewijzigd door Sjah op 24-09-2016 19:16 ]

Pagina: 1