[WIN 10] Windows niet herkend na switchen HDD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axantucar
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07 17:08
Hallo,

Ik ben bezig geweest met het bouwen van een nieuwe computer en dit lukte allemaal prima. Windows geïnstalleerd etc. en het werkte allemaal. Toen kreeg ik echter een 1TB HDD in handen ipv de 500gb die ik al had, en wilde deze omruilen. Dit dus gedaan, maar nu herkend hij Windows niet meer die op de SSD is geïnstalleerd. (Ik heb nu dus een 480gb SSD waar Windows op staat en een 1TB HDD, de 500gb HDD stond nog niks op).

Als ik de computer nu opstart dan geeft hij aan dat er geen bootable device aanwezig is. Zodra ik de Windows installatie USB stick er in doe, start hij de installatie opnieuw op. Herstel werkt niet, terwijl hij wel een Herstel partitie herkent (http://i67.tinypic.com/2h2qnmu.jpg). Bij het kiezen van Herstel, en dan de partitie selecteren, begint hij gewoon weer van voor af aan.

Wat is nu handig om te doen? Kan ik werken via de herstel partitie, of is het handiger om gewoon de hele boel opnieuw te installeren? (Wanneer ik de boel opnieuw wil installeren moet ik eerst de eerdere partities verwijderen, maar ik weet niet zeker of de Key wel nog een keer gaat werken?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:49

nelizmastr

Goed wies kapot

Waarschijnlijk stond de EFI partitie of het MBR op de harde schijf die je eruit hebt gehaald. Heb ik laatst ook gehad. Je kan via de usb stick in de herstelomgeving nog via dr commandline proberen de bootsector te herstellen op de SSD met bootrec.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axantucar
nelizmastr schreef op maandag 19 september 2016 @ 17:05:
Waarschijnlijk stond de EFI partitie of het MBR op de harde schijf die je eruit hebt gehaald. Heb ik laatst ook gehad. Je kan via de usb stick in de herstelomgeving nog via dr commandline proberen de bootsector te herstellen op de SSD met bootrec.
De HDD was op het moment van installeren van Windows niet aangesloten (dat werd mij aangeraden), dus dat lijkt me vreemd.

Ik ben nu bezig met een compleet systeemherstel vanuit de herstelomgeving, kijken of dat werkt.

Edit: heeft ook niet gewerkt. Bij alle pogingen tot herstel (systeem herstel, herstel naar vorige versie etc.) wordt er geen herstelbestand gevonden terwijl hij er elke keer wel staat. Ook als ik naar het boot menu ga geeft hij aan dat hij de eerste partitie kan vinden, maar zodra ik die selecteer krijg ik weer dat er geen bootable device is.

[ Voor 22% gewijzigd door Axantucar op 19-09-2016 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axantucar
Ik heb nu de oude én de nieuwe HDD samen met de SSD er in zitten. Maar hij blijft de geïnstalleerde Windows op de SSD niet herkennen. Wanneer ik Windows opnieuw probeer te installeren op de SSD krijg ik te zien dat er wel een windows op staat.

Wanneer ik zonder de installatie USB op probeer te starten blijft hij echter zeggen dat er geen bootable device is (via de BIOS de boot volgorde veranderen veranderd niets).

Wanneer ik Windows opnieuw installeer doet hij alles netjes, totdat hij opnieuw op moet starten, wat hem weer terug breng op het standaard beginnende installatiescherm. En zo blijft het door gaan. Hij ziet de partities wel (Herstel, Systeem, MSR en Primair), maar doet hier blijkbaar niets mee.

Iemand een idee?
(Via de bootrec, hoe werkt dat? Ik krijg allerlei command opties, waarvan er dan wordt gezegd dat het succesvol is gedaan, maar dan gebeurd er verder niets).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-09 19:41
In je BIOS staat de SSD bovenaan de "boot order", het klinkt alsof het systeem van de HDD probeert te starten.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• Axantucar
Mentox schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 17:54:
In je BIOS staat de SSD bovenaan de "boot order", het klinkt alsof het systeem van de HDD probeert te starten.
Dat was hem denk ik inderdaad. Ik heb van alles geprobeerd qua bootvolgorde, maar het werkte niet echt. Toen de BIOS gereset, en dus naar de normale boot order gezet, en toen werkte het opeens.

Nu zit ik echter met een niet herkende HDD. Hij ziet ze wel in de BIOS en in de Intel Rapid Storage, maar niet bij Diskmanagement. Mijn SSD ziet hij wel.

Edit: Na wat extra drivers te installeren werkt alles prima. Bedankt voor de hulp!

[ Voor 6% gewijzigd door Axantucar op 21-09-2016 08:50 ]

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-09 19:41
Top!

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Pagina: 1