Welke Muismat / Muis

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SerSam1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-08 18:01

SerSam1

<+.R.O.G.+>

Topicstarter
Hallo,

Jaren speel ik al met een simpele logitech muis op een houten uitschuifbare plank.
Dit gaat alleen steeds minder goed aangezien de rubberen voetjes onder de muis zijn versleten.

Ook heeft het hout wat plekken zitten waardoor de muis vaak blijft hangen. Nogal erg irritant bij online fps games.

Ben daarom op zoek naar een muismat dat ongeveer gelijk aanvoelt als een houten ondergrond.
Ook ben ik misschien op zoek naar een game muis. Alleen ben ik dus simpele muizen gewend met weinig dpi.

Ook heb ik niet echt veel ruimte op de plank.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3QdPtma.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-08 22:40
Welke muizen heb je al gevonden? Wat is je budget? Wil je dat alles nog past op de plank of ben je op zoek naar een stevige muismat die er overheen valt?

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Misschien wel een offtopic tip om eens te kijken naar een keyboard zonder numpad gezien de ruimte? En de Logitech muis die je nu gebruikt is wel een redelijke basis muis. Dus bepaal je budget en kijk wat er daar voor te koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SerSam1

SerSam1

<+.R.O.G.+>

Topicstarter
Ben op zoek naar een muismat die ongeveer hetzelfde voelt als de houten plank.

Meer dan een jaar geleden heb ik een keer de Razer Taipan gekocht met Razer muismat. Dit vond ik gewoon 1000x niks. De muis lag gewoon niet lekker in de hand.

Daarom bleef ik maar bij de standaard logitech BJ69 muis. Omdat die gewoon zo goed voelde in de hand. Ben ook niks anders gewend dan zo'n standaard logitech muisje. :)

De grootte van het toetsenbord is soms best wel hinderlijk, aangezien de draad van de muis er wel is tegenaan komt. Alleen ik weet niet of er logitech game toetsenborden zijn zonder numpad?

Ik heb geen budget.

[ Voor 6% gewijzigd door SerSam1 op 19-09-2016 20:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
De inkopper is natuurlijk bij geen budget: Koop en ander bureau en wen aan een goede houding. Iedereen heeft zijn voorkeuren, maar deze gaat natuurlijk wel erg ver.

Qua toetsenbord zou ik eerder nog denken aan een 60% toetsenbord bij zo'n ruimte, maar ik neem dan aan dat je die macro toetsen wil houden. Muis: Probeer bij de mediamarkt. Dat is zo persoonlijk. Maar afgaande op het plaatje is een Razer Taipan een game muis die nog redelijk in de buurt komt van zo'n standaard logitech muisje, dus ik ben skeptisch of je een game muis vindt die je bevalt.

Qua muismat: Als het moet voelen als een houten plank, denk ik te makkelijk om naar de bouwmarkt te gaan, een stuk hout te kopen, en die zelf nog wat af te werken zodat het wat mooier is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik heb sinds vandaag de mooie Corsair K70 LUX MX Cherry Brown + Corsair MM800 Polaris mogen ontvangen en moet zeggen dat ik er meer dan tevreden over ben.

Kosten prijsje was wel a la 245 euro. Maar moet er wat voor over hebben voor een gaming setup :P
Als muis heb ik de Logitech G502 Prometheus. 1 van de fijnste gaming muizen als je het mij vraagt.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SerSam1

SerSam1

<+.R.O.G.+>

Topicstarter
Misschien is het inderdaad gewoon beter om een andere plank te maken zonder dat er plekken of iets op zitten. Alleen na een poos krijg je donkere plekken in het hout van het zweten.

Misschien is het wennen zo'n gamemuis alleen zijn er geen goede game muizen die ongeveer dezelfde vormgeving hebben als mijn muis?

http://i.imgur.com/CIGMKni.jpg

Omdat ik zo weinig ruimte heb lijkt me zoiets als dit wel interessant.

Roccat Ryos TKL Pro Cherry MX Brown

Logitech G410 Atlas Spectrum

Verder ga ik eerst is zo'n simpele Razer eXactMat proberen. Zag er een aantal op marktplaats staan dus probeer eerst een goedkope oplossing voordat ik straks wat bestel en ik vind het 1000x niks weer.

Toetsenbord zonder numeriek ga ik wel overwegen aangezien ik gewoon te weinig ruimte heb op de plank.

[ Voor 6% gewijzigd door SerSam1 op 20-09-2016 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J8S
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22-08 22:43

J8S

Je moet ook gewoon wennen aan een nieuwe muis. De eerste maand zal het misschien beroerd spelen en verlies je alles, maar na wat tweaken aan de settings zelf en wat langer er mee spelen zul je zien dat je uiteindelijk beter wordt dan dat je eerst was.

Ikzelf gebruik momenteel een Logitech G402 icm een Steelseries Qck muismatje (pricewatch: Steelseries Qck

Vond dit in het begin ook lastiger spelen aangezien een muismat minder weerstand gaf en mn muis gevoeliger was, maar ben er nu aan gewend en speelt veel beter dan eerst.
Pagina: 1