Trouwen leuk ???

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
http://www.fokzine.net/news.fok?id=8367

Zie deze artikel hierboven.

Redenen waarom er minder huwelijken worden gesloten.
Mijn theorie is dat meer mensen erachter komen dat ze bi/homoseksueel zijn duzz daar gaan er al paar mensen. En ze zeggen steeds toch van : Tot dat dood ons scheid ?
dat kunnen ze beter veranderen in :
totdat we iets beters tegen komen. :P
Mensen hebben tegenwoordig niet echt de behoefte om te gaan trouwen omdat het alleen iets formeels is.
Commentaar iemand ? :)

dikzak

Verwijderd

Een vriend van mij "moet" trouwen met zijn vriendin omdat hij anders niet met haar naar bed mag....en zij al helemaal niet een nachtje weg mag blijven van haar ouders want ze woont nog thuis... :?

By the way; hij is 26 en zij 21. :'(

Ik vind het belachelijk, bespottelijk en nog wat meer van zulke termen....

Zij komt uit een Christelijk nest; vandaar !

Vinden jullie dat gewoon ??

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 12:30 schreef Chello200 het volgende:

Mijn theorie is dat meer mensen erachter komen dat ze bi/homoseksueel zijn duzz daar gaan er al paar mensen. En ze zeggen steeds toch van : Tot dat dood ons scheid ?
Hm, huwelijken tussen hetzelfde geslacht is tegenwoordig ook gewoon mogelijk, dus dat zal het niet zijn.

Ik denk dat mensen langer wachten met gaan trouwen, omdat het inderdaad neit meer de gewoonte is heel lang door te vechten voor je relatie om hem goed te houden, en je dus minder vaak een geschikte levenspartner vind. Immers, de lat ligt veel hoger.

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 12:37 schreef koekoeksjong het volgende:
Een vriend van mij "moet" trouwen met zijn vriendin omdat hij anders niet met haar naar bed mag....en zij al helemaal niet een nachtje weg mag blijven van haar ouders want ze woont nog thuis... :?

By the way; hij is 26 en zij 21. :'(

Ik ken er daar meer van. Dat is een mooi moment om er bij stil te staan of je een kortstondig neukerijtje wilt of wat meer.
En omdat je die beslissing niet op bedervaring kan nemen, kijk je meer naar andere dingen, dingen die volgens veel mensen een langer leven hebben dan de fase van op regelmatige basis sex hebben.

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
Ik ken ook genoeg mensen waarvan hun ouders streng katholiek zijn. Die kinderen trekken daar nix van aan. Ze hadden al op hun 14e al sex gehad.
Maar vinden jullie dat je eerst moet trouwen voordat je kinderen krijgt of maakt dat niet uit. Want je kind noemt je papa of mama ook al zijn jullie niet getrouwd. :)

dikzak

Verwijderd

Geplaatst door koekoeksjong - donderdag 28 juni 2001 12:37

Een vriend van mij "moet" trouwen met zijn vriendin omdat hij anders niet met haar naar bed mag....en zij al helemaal niet een nachtje weg mag blijven van haar ouders want ze woont nog thuis...

By the way; hij is 26 en zij 21.
Nou, zelf vind ik ouderlijke inmenging in dit zaken tot 18 jaar noodzakelijk en wenselijk zolang de kinderen thuis wonen, daar veel jongeren in mijn ogen niet goed weten wat ze doen en wat voor hen goed is, zelfs na hun 18e.

Aan de andere kant is het ook zo, dat wat mij betreft ouders wetten in hun huis mogen opleggen aan hun kinderen, het is namelijk hun huis en de kinderen moeten maar luisteren zolang het redelijk blijft en anders gaat men op zich zelf wonen.

In dit geval zeg ik, dat de ouders van die jonge vrouw het recht hebben om sex voor het huwelijk te verbieden, zolang hun dochter vrijwillig bij haar ouders blijft wonen.
Dat het nachtje weg niet mag kan ik begrijpen, maar zie als net niet meer redelijk.

Maar het ligt ook aan die jonge vrouw, als ze er echt vanaf wil, moet ze maar uit huis gaan wonen, want ze schijnt het allemaal toe te laten.
Wil ze er onderuit, dan zal ze een eigen woning moeten gaan zoeken of bij mensen gaan inwonen.
Ik kan beide kanten begrijpen en vind het best triest wat betreft het niet s'nacht ergans anders mogen zijn, maar niet wat betreft het verbod op sex voor het huwelijk.
Ze had ook uit een islamitisch nest kunnen komen, daar zou zo'n praktijk ook niet vreemd zijn.
Maar wat bedoel je nu met een christelijk nest?
Ik zou zelf ook dat met dat trouwen handhaven, maar wel vrijheid geven wat betreft ergens anders slapen, hoewel ik me misschien zorgen zou maken.

Dus niet gewoon, maar best wel verantwoordelijk.

Ik ben zelf nog niet getrouwd, woon nog thuis, ben 24, ben niet uit een christelijk nest, maar heb wel 2 broertjes en 1 zusje, dus ik ken me eerlijk gezegd wel de situatie voorstellen.

What about you?
Kun jij je in haar ouders verplaatsen?
Snap je ze?
Of wil je het niet begrijpen, maar het toch veroordelen?

Ik hoop, dat je open bent...

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 12:30 schreef Chello200 het volgende:
http://www.fokzine.net/news.fok?id=8367

Zie deze artikel hierboven.

Redenen waarom er minder huwelijken worden gesloten.
Mensen hebben tegenwoordig niet echt de behoefte om te gaan trouwen omdat het alleen iets formeels is.
Commentaar iemand ? :)
Nou misschien ben ik vreselijk ouderwets hoor, maar volgend jaar gaan mijn vriend en ik trouwen. :) Gewoon omdat we dat zelf willen en ik geloof (naief of niet) wel nog in tot de dood ons scheidt. Trouwen hoop ik maar 1x te doen en mijn gevoel zegt dat ik de juiste gevonden heb om dat mee te doen.... O+

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-01 01:06
Ik ben voor de 2e keer cermeoniemeester op een huwelijk, en er is geen snellere manier te bedenken waardoor je zelf beseft dat je dus NEVER NOOIT gaat trouwen. Wat een gedoe ;)

ALle gekheid op een stokje, ik ga wel trouwen het zal tijd worden onderhand (29) maar als ik ga dan ga ik met alles erop en eraan.

• FCA
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-01 15:33

FCA

ALle gekheid op een stokje, ik ga wel trouwen het zal tijd worden onderhand (29) maar als ik ga dan ga ik met alles erop en eraan.
Als je een priester voor je huwelijk nodig hebt, en in de VS gaat trouwen, ik ben je man :)

Dan ben je getrouwd in naam van de Apathische Agnostische Kerk :+
Ik kan wel wat zeggen als :"We don't care..."
Alleen, wat is nu eigenlijk de meerwaarde boven samenwonen? >:)

Verandert z'n sig te weinig.

• Rtificial
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Rtificial

as fake as can be

Op donderdag 28 juni 2001 13:33 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Nou misschien ben ik vreselijk ouderwets hoor, maar volgend jaar gaan mijn vriend en ik trouwen. :) Gewoon omdat we dat zelf willen en ik geloof (naief of niet) wel nog in tot de dood ons scheidt. Trouwen hoop ik maar 1x te doen en mijn gevoel zegt dat ik de juiste gevonden heb om dat mee te doen.... O+
Ach, ik ben net zo ouderwets, en geloof er dus ook nog in. Dat is natuurlijk niet een oorzaak waardoor er MINDER mensen trouwen. Er zijn natuurlijk verschillende redenen voor te bedenken, wat dacht je van de toenemende vergrijzing? Als je dat statistisch bekijkt is het grootste deel van de mensen die WILLEN trouwen al getrouwd, het aantal jonge mensen dat nog moet trouwen neemt steeds verder af...

BTW: Nu we er toch allebei zo over blijken te denken is het misschien een goed plan samen te trouwen moppie ^)

"Don't blow out my candle if you want yours to shine brighter..."

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 14:20 schreef Rtificial het volgende:

[..]

Ach, ik ben net zo ouderwets, en geloof er dus ook nog in. Dat is natuurlijk niet een oorzaak waardoor er MINDER mensen trouwen. Er zijn natuurlijk verschillende redenen voor te bedenken, wat dacht je van de toenemende vergrijzing? Als je dat statistisch bekijkt is het grootste deel van de mensen die WILLEN trouwen al getrouwd, het aantal jonge mensen dat nog moet trouwen neemt steeds verder af...

BTW: Nu we er toch allebei zo over blijken te denken is het misschien een goed plan samen te trouwen moppie ^)
Gaan we toch al doen volgend jaar moppie?? :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

• Rtificial
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Rtificial

as fake as can be

Ohjaaaaa, helemaal vergeten :)

*;

"Don't blow out my candle if you want yours to shine brighter..."

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 14:24 schreef Rtificial het volgende:
Ohjaaaaa, helemaal vergeten :)

*;
Gelukkig is dit dan ff je reminder

*; *; *; *; *; *; *; *; *; *; *; *; *; *;

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:32

Elvhenk

Madam Mikmak

Trouwen is leuk werk! :) Als ik dat had geweten, had ik het jaren eerder gedaan. LOL
Ceremoniemeester of overig "bruidspersoneel" zijn is inderdaad een crime. Je rent je rot om dingen te regelen cq brandjes te blussen.

Verwijderd

:) Trouw niet voor je 40e :)

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11-2025
Dit is niet echt een topic waar een wetenschappelijke of levensbeschouwelijke diepzinnige discussie over gehouden kan worden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.