Geplaatst door koekoeksjong - donderdag 28 juni 2001 12:37
Een vriend van mij "moet" trouwen met zijn vriendin omdat hij anders niet met haar naar bed mag....en zij al helemaal niet een nachtje weg mag blijven van haar ouders want ze woont nog thuis...
By the way; hij is 26 en zij 21.
Nou, zelf vind ik ouderlijke inmenging in dit zaken tot 18 jaar noodzakelijk en wenselijk zolang de kinderen thuis wonen, daar veel jongeren in mijn ogen niet goed weten wat ze doen en wat voor hen goed is, zelfs na hun 18e.
Aan de andere kant is het ook zo, dat wat mij betreft ouders wetten in hun huis mogen opleggen aan hun kinderen, het is namelijk hun huis en de kinderen moeten maar luisteren zolang het redelijk blijft en anders gaat men op zich zelf wonen.
In dit geval zeg ik, dat de ouders van die jonge vrouw het recht hebben om sex voor het huwelijk te verbieden, zolang hun dochter vrijwillig bij haar ouders blijft wonen.
Dat het nachtje weg niet mag kan ik begrijpen, maar zie als net niet meer redelijk.
Maar het ligt ook aan die jonge vrouw, als ze er echt vanaf wil, moet ze maar uit huis gaan wonen, want ze schijnt het allemaal toe te laten.
Wil ze er onderuit, dan zal ze een eigen woning moeten gaan zoeken of bij mensen gaan inwonen.
Ik vind het belachelijk, bespottelijk en nog wat meer van zulke termen....
Ik kan beide kanten begrijpen en vind het best triest wat betreft het niet s'nacht ergans anders mogen zijn, maar niet wat betreft het verbod op sex voor het huwelijk.
Zij komt uit een Christelijk nest; vandaar !
Ze had ook uit een islamitisch nest kunnen komen, daar zou zo'n praktijk ook niet vreemd zijn.
Maar wat bedoel je nu met een christelijk nest?
Vinden jullie dat gewoon ??
Ik zou zelf ook dat met dat trouwen handhaven, maar wel vrijheid geven wat betreft ergens anders slapen, hoewel ik me misschien zorgen zou maken.
Dus niet gewoon, maar best wel verantwoordelijk.
Ik ben zelf nog niet getrouwd, woon nog thuis, ben 24, ben niet uit een christelijk nest, maar heb wel 2 broertjes en 1 zusje, dus ik ken me eerlijk gezegd wel de situatie voorstellen.
What about you?
Kun jij je in haar ouders verplaatsen?
Snap je ze?
Of wil je het niet begrijpen, maar het toch veroordelen?
Ik hoop, dat je open bent...