Welke receiver adviseren jullie?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaudio.
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-05 22:04
Hallo!

Ik heb de volgende speaker opstelling :

2 front: B&W CM1 S2 speakers
2 surround : B&W M1 speakers
centre : B&W Centre S2

En een Klipsch subwoofer.

Nu moet ik een nieuwe receiver hebben en twijfel erg tussen de Pioneer VSX-1131 en de Marantz SR6010. De Markants schijnt iets krachtiger te zijn en de Pioneer ben ik gewend en ben best wel fan van de interface en de app.

Wat adviseren jullie bij mijn set? :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Wat zijn je eisen aan een set?
Vind je een iets krachtiger geluid 150€ waard?
Heb je al reviews gelezen van beide sets?
Zitten alle aansluitingen die je wilt op beide sets?

etc. etc.

Iets meer info zou dus welkom zijn.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:43

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies dus verhuizing van AUD naar CEA.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaudio.
Ja alle aansluitingen zitten op beide, ze kostten voor mij beide even veel bij de winkel waar ik geïnformeerd heb. Reviews zijn beide goed.

Ik dacht misschien heeft iemand ervaringen met een van de receivers of iets gelezen dat de ene toch beter zal zijn dan de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ga je in de nabije toekomst upgraden naar een 7.1 of 7.2 setup? Gezien je receiver keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaudio.
Jazeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-08 10:48
Ik ben ook op zoek op de moment en in die prijsklasse denk ik dat volgende wel heel goed zou kunnen zijn... (heeft alle laatste nieuwe snufjes):

Yamaha RX-V781

[ Voor 5% gewijzigd door DorkoTheBeast op 20-09-2016 08:59 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-10 21:45
stin00 schreef op maandag 19 september 2016 @ 17:35:
Ga je in de nabije toekomst upgraden naar een 7.1 of 7.2 setup? Gezien je receiver keuze :)
Bridged front speakers ftw!

On-topic:
Heb zelf de pioneer VSX-920 series. Dit is een 7.1 amp op 5.1 surround met de fronts ge-bi-amped. (JBL E80 series, E20 en EC25 en JBL E150p ))
Maar goed, het devies voor audio blijft toch altijd 'ga ergens luisteren' ga kijken welke opties je aanstaan en welke niet. Zo ben ik heel erg tevreden over mijn Pioneer receiver, maar als ik zou kunnen wisselen voor een Denon zou ik het zeker doen. Een vriend van me heeft exact dezelfde speakerset maar op een Denon 5.1 receiver. Dat ding klinkt veel warmer en voller dan de Pioneer die ik aan de set heb hangen, die toch wat scheller klinkt (is natuurlijk persoonlijke voorkeur aldaar)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaudio.
Ja die Denon krijgt ook zeer goede beoordelingen.. Denon X3200w kijk ik nu naar.. zelfde prijsklasse als de Marantz SR6010 en Pioneer VSX1131.. lastig!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:33
Marantz of denon. Mooie match met B&W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaudio.
De Marantz SR6010 wordt eigenlijk alleen maar vergeleken met de Denon X4200, een model hoger dan de X3200 dus.. maar wel voor dezelfde prijs. Marantz heeft ook iets meer vermogen.

Ik gebruikt mijn set voornamelijk voor films en games (2/3) en 1/3 muziek. Zou dat nog verschil maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
gaudio. schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 13:45:
De Marantz SR6010 wordt eigenlijk alleen maar vergeleken met de Denon X4200, een model hoger dan de X3200 dus.. maar wel voor dezelfde prijs. Marantz heeft ook iets meer vermogen.

Ik gebruikt mijn set voornamelijk voor films en games (2/3) en 1/3 muziek. Zou dat nog verschil maken?
In feite hoort elke receiver (nagenoeg) hetzelfde te klinken als er geen sprake is van processing. Een beetje meer of minder vermogen merk je alleen bij behoorlijk hard spelen. Ik zou vooral afgaan op aansluitingen, grootte, koeling, kwaliteit intern (van boards, lay-out, condensatoren etc) features, goedwerkende app / Wi-Fi /netwerk en prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10 13:02
Lumics schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 11:16:
Marantz of denon. Mooie match met B&W.
Marantz zou ik zeer zeker niet doen, het forum staat hier vol met meldingen dat de receiver voor de 4e keer bij Marantz is ter reparatie...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:33
PageFault schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 16:52:
[...]

Marantz zou ik zeer zeker niet doen, het forum staat hier vol met meldingen dat de receiver voor de 4e keer bij Marantz is ter reparatie...
Hier al 15 jaar een tevreden marantz gebruiker. Inmiddels mijn 4e receiver in bezit.

Kan me ook niet voorstellen dat er meerdere meldingen zijn van 4e reparaties.

[ Voor 10% gewijzigd door Lumics op 20-09-2016 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10 13:02
Lumics schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 17:36:
[...]

Hier al 15 jaar een tevreden marantz gebruiker. Inmiddels mijn 4e receiver in bezit.

Kan me ook niet voorstellen dat er meerdere meldingen zijn van 4e reparaties.
Afgelopen maanden heb ik het op het GoT gevolgd en zag heel veel meldingen over de betrouwbaarheid, beetje dezelfde horror stories als Onkyo eigenlijk. Jammer, want van beide merken zijn de stereo spullen heel erg goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:23
gaudio. schreef op maandag 19 september 2016 @ 15:55:
De Markants schijnt iets krachtiger te zijn en de Pioneer ben ik gewend en ben best wel fan van de interface en de app.
Ik weet niet meer of de app van Marantz inmiddels is verbeterd, maar toen ik mijn SR7007 kocht, (3 jaar geleden) was de app een complete ramp, trager dan traag.

Met de versterker ben ik zeer blij mee, maar een handige app op je tablet of telefoon is nog toekomst muziek bij Marantz.
PageFault schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 16:52:
[...]

Het kan zeker gebeuren, bij elk merk. Zelf 20 jaar Marantz, nooit grote problemen gehad. (behalve dat bij een oude versterker van 12 jaar oud een processor defect ging die niet goed te verkrijgen was)

[ Voor 45% gewijzigd door TFZ61 op 20-09-2016 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-10 21:11
Heb een denon x2200 vind de app wel goed werken, al kan dat ook aan een trage telefoon liggen natuurlijk.
Zou geen denon x3200 verkiezen boven een Marantz sr6010, de Marantz heeft audyssey multeq xt32 das net een stapje beter dan dat van de denon x3200.
de denon x3300 heeft het nu ook maar is net uit en veel duurder dan de sr6010.
Als het je niet zoveel uitmaakt welk inregelprogramma je versterker heeft,koop dan maar gewoon de denon x2200 die heeft echt geen moeite met je speakers.
Denon en Marantz is van hetzelfde bedrijf, Marantz is meestal net wat duurder geprijst voor dezelfde specs,in het geval van de x3300 tegen de sr6010 dus niet :)

[ Voor 38% gewijzigd door Goofy1978 op 20-09-2016 18:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gaudio.
Dank voor jullie hulp! Denk dat ik de 6010 neem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09-2024

EB

CU online

Al ervaringen opgedaan met de Marantz SR6010 ?
Ik heb behoorlijk zitten dubben tussen de SR6010 (nu voor 699,-) of de Denon AVR-4200w (nu 849,- flink afgeprijsd)

Ik denk dat ik toch de Denon ga bestellen. Vanwege de Atmos, DTS-X en AURO-3D mogelijkheid. lovende recensies, iets meer vermogen, en zone 1 en 2 (en ook 3 maar niet nodig) mogelijkheid.
Heb verschil alleen niet gehoord, Marantz klinkt volgens sommigen wat warmer.

Ik heb nu de:
Kef 3005SE Surround speakers + sub 5.1 opstelling.

Vraag, is deze versterker geen overkill voor de KEF's ? Ik wil zone 2 straks (volgend jaar?) een paar mooie B&W CM vloer luidsprekers op aan sluiten..

Denon 3806 gaat in de verkoop, als er interesse is..? (HDMI heeft bij mij nooit goed gewerkt..handhake probleem)

-- MacBook Pro, iPhone 12 Pro Max, Denon AVR-X4200W, KEF, iPad Pro 12.9,, Kitesurfing (Mirns/Workum/Flevo - DM me voor contact, zoek nog beginnende kiters om mee het water op te trekken.. :-) --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EB schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 17:15:
Al ervaringen opgedaan met de Marantz SR6010 ?
Ik heb behoorlijk zitten dubben tussen de SR6010 (nu voor 699,-) of de Denon AVR-4200w (nu 849,- flink afgeprijsd)

Ik denk dat ik toch de Denon ga bestellen. Vanwege de Atmos, DTS-X en AURO-3D mogelijkheid. lovende recensies, iets meer vermogen, en zone 1 en 2 (en ook 3 maar niet nodig) mogelijkheid.
Heb verschil alleen niet gehoord, Marantz klinkt volgens sommigen wat warmer.

Ik heb nu de:
Kef 3005SE Surround speakers + sub 5.1 opstelling.

Vraag, is deze versterker geen overkill voor de KEF's ? Ik wil zone 2 straks (volgend jaar?) een paar mooie B&W CM vloer luidsprekers op aan sluiten..

Denon 3806 gaat in de verkoop, als er interesse is..? (HDMI heeft bij mij nooit goed gewerkt..handhake probleem)
Ik loop helemaal weg met Marantz. Heb hier een oudje, een SR8500 aan B&W's. Klinkt nog altijd als een klok en wil maar niet slijten. (fingers crossed :+ ). Als er bij mij een nieuwe komt, geen twijfel..... Marantz! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaudio.
Ik heb de Denon X4200w gekocht en ben er SUPER tevreden over! Geluid is echt prachtig en de mogelijkheden precies welke ik wil. Ik ben er ERG tevreden over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:06
Grappig, ineens over naar Denon? :)
Is wel een prima ding, dus veel plezier!

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaudio.
Haha ja, stond in de winkel, gewoon zelf gaan luisteren me verschillende receivers op je eigen speakers werkt toch het beste ;-)
Pagina: 1