De situatie is als volgt, mijn ex en ik zijn uit elkaar, de kinderen wonen doorgaans bij haar. Nu zit ze momenteel in een noodwoning waar ze 1 januari uit moet zijn (verhaal daar achter is wat lang en irrelevant). Ze begint deze week met een nieuwe baan, en komt dan op een jaarinkomen van ~30-35K uit.
Nu blijkt de het sociale huur aanbod in de regio waar ze naartoe wil (dichter bij utrecht in de buurt, ze woont nu in nieuwkoop) zo goed als nihil is, en je vaak met toch wel een jaartje of 5-8 inschrijving aan moet komen, urgentie krijgt ze niet. In de prive sector wordt je vervolgens geconfronteerd met inkomenseisen van 4x de maandhuur etc.. ook niet haalbaar dus.
Is dit "gat" in het woningaanbod een bekende? ik sta er zelf nogal van versteld dat je in dit land als werkend persoon met een soort van modaal salaris gewoon tussen de wal en het schip kan vallen, en dus met geen mogelijkheid ergens een woning kan vinden. Verhuizen naar een eind buiten de randstad is ivm het werk ook niet echt een optie...
(mijn betrokkenheid in het verhaal is overigens puur vanwege de kinderen)
iemand een idee hoe je hier mee omgaat?
Nu blijkt de het sociale huur aanbod in de regio waar ze naartoe wil (dichter bij utrecht in de buurt, ze woont nu in nieuwkoop) zo goed als nihil is, en je vaak met toch wel een jaartje of 5-8 inschrijving aan moet komen, urgentie krijgt ze niet. In de prive sector wordt je vervolgens geconfronteerd met inkomenseisen van 4x de maandhuur etc.. ook niet haalbaar dus.
Is dit "gat" in het woningaanbod een bekende? ik sta er zelf nogal van versteld dat je in dit land als werkend persoon met een soort van modaal salaris gewoon tussen de wal en het schip kan vallen, en dus met geen mogelijkheid ergens een woning kan vinden. Verhuizen naar een eind buiten de randstad is ivm het werk ook niet echt een optie...
(mijn betrokkenheid in het verhaal is overigens puur vanwege de kinderen)
iemand een idee hoe je hier mee omgaat?
[ Voor 9% gewijzigd door naitsoezn op 19-09-2016 15:53 . Reden: Reactie afgesplitst en z'n eigen topic gegeven. ]
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings