8bit HDR of 10bit HDR // Nieuwe TV Aankoop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nDirect090
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:30
Goedemiddag allen!

Met de aankomst van de PS4 Pro heb ik m'n interesse in een nieuwe televisie gekregen. Nou was mijn eerste keuze 4k, hee die waren niet eens zoo duur !!

Toen kwam ik achter het feitje van HDR, dit schijnt toch wel een must te zijn! Nou zijn die echter wel een stuk duurder.

Eenmaal een tv op het oog, kwam ik weer achter het punt dat alleen 'HDR' niet echte HDR hoeft te zijn. Je hebt namelijk de 8bit en 10bit. Helaas zie ik al snel dat 10bit goed duur is en rond prijspunt van 1500 a 2000 euro zit.

Mijn budget is eigenlijk rond de 800. Nou kwam ik op de volgende tv uit:
pricewatch: Samsung UE50KU6020 Zwart

Deze TV schijnt dus de 8bit HDR optie te hebben. Is dit dan nog wel een must ? Of meer een verkooppraatje.

Ik twijfel dus heel erg over wat ik nou moet? Is dit wel aankoop waardig? Want 1500 vind ik helaas echt teveel.

Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:09

FeaR

In GoT we trust

TB > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Als jij er niet meer geld aan uit zou willen geven dan lijkt dat mogelijk een van de beste keuzes voor jou?

https://www.avforums.com/...ultra-hd-premium.2025472/

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:06

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Ik zou sowieso naar de winkels gaan om het uitgekozen model met eigen ogen te checken. De refreshrate van de tv die je hebt uitgezocht is 50hz. Let dus op dat snelle bewegende beelden misschien niet helemaal vloeiend weergegeven worden.

zoiets als dit: klik, heeft 100hz resfreshrate + HDR + Ultra HD, maar zit dan ook ongeveer 100 tot 150 euro boven je budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:04

Nibbz

Postmaster General

Chrosser schreef op maandag 19 september 2016 @ 16:42:
Ik zou sowieso naar de winkels gaan om het uitgekozen model met eigen ogen te checken. De refreshrate van de tv die je hebt uitgezocht is 50hz. Let dus op dat snelle bewegende beelden misschien niet helemaal vloeiend weergegeven worden.

zoiets als dit: klik, heeft 100hz resfreshrate + HDR + Ultra HD, maar zit dan ook ongeveer 100 tot 150 euro boven je budget.
Die komt alleen niet al te best uit de tweakers review
  • Laag contrast
  • Matige zwartweergave
  • Advertenties op homescreen

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
En laat contrast en een goede zwartweergave nou net juist een must zijn voor een goed HDR-paneel.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Die advertenties zijn niet echt een minpunt vind ik zelf, en vind dat zelf ook reuze mee vallen.

Het lage contrast en matige zwartweergave zijn beperkingen in deze prijsklasse denk ik. Persoonlijk denk ik dat de kleurweergave wel meevalt als hij in je huiskamer hangt. Een refreshrate van 50hz is in mijn ogen storender.

Sony probeert niet voor niets met de PS4 Pro de high-end modellen te pushen aan de consument, helaas betekent dat je met een budget van +- € 800,00 concessies moet doen.
Mick1990 schreef op maandag 19 september 2016 @ 16:48:
En laat contrast en een goede zwartweergave nou net juist een must zijn voor een goed HDR-paneel.
Het voldoet blijkbaar wel aan een standaard, want er zit HDR ondersteuning op dit toestel.

[ Voor 23% gewijzigd door Chrosser op 19-09-2016 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Laatst online: 16:14
Ik denk dat je voor 800,- geen goeie 50" 4K HDR tv gaat vinden op moment.
Chrosser schreef op maandag 19 september 2016 @ 16:49:
[...]

Het voldoet blijkbaar wel aan een standaard, want er zit HDR ondersteuning op dit toestel.
Er worden ook 4k tv's verkocht die eigenlijk niet 4k zijn.....

[ Voor 71% gewijzigd door DeBaroN op 19-09-2016 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
HDR is sowieso nog een beetje een term zonder inhoud. HDR10-profiel aimt op minimaal 1000 nits, Dolby Vision op 10.000 nits. Die LG tv heeft 800 nits, dus die voldoet sowieso niet aan de HDR10-standaard. Dat tv's dan alsnog met HDR-label verkocht mogen worden is mij een raadsel. Pure marketing en eigenlijk oplichting. Je zult ongetwijfeld wel wat verschil zien tussen SDR en HDR op die tv, maar of het ook echt nut heeft is een tweede. Persoonlijk vind ik het een beetje zonde om in deze tijd een nieuwe tv te kopen speciaal voor HDR. Ik zou zeggen wacht nog even een jaar of twee en dan heb je een mooie HDR-televisie met OLED voor een lage prijs.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Mick1990 schreef op maandag 19 september 2016 @ 19:44:
HDR is sowieso nog een beetje een term zonder inhoud. HDR10-profiel aimt op minimaal 1000 nits, Dolby Vision op 10.000 nits. Die LG tv heeft 800 nits, dus die voldoet sowieso niet aan de HDR10-standaard. Dat tv's dan alsnog met HDR-label verkocht mogen worden is mij een raadsel. Pure marketing en eigenlijk oplichting. Je zult ongetwijfeld wel wat verschil zien tussen SDR en HDR op die tv, maar of het ook echt nut heeft is een tweede. Persoonlijk vind ik het een beetje zonde om in deze tijd een nieuwe tv te kopen speciaal voor HDR. Ik zou zeggen wacht nog even een jaar of twee en dan heb je een mooie HDR-televisie met OLED voor een lage prijs.
Wat Mick zegt: Sony probeert met de PS4 Pro de highend markt in beweging te krijgen (want: Marge). De CEO van Sony heeft dit zelf toegegeven tijdens een interview (bron ontbreekt me helaas even). De pracht en praal behaal je met een budget vanaf € 1500 ongeveer. Al vraag ik me af of het echt zo spectaculair is dat het +- € 600 waard is (voor de PS4 pro, lees: games). Als je echt de meeste beleving wil voor films en series dan kan ik me daar in ieder geval meer bij voorstellen.

[ Voor 5% gewijzigd door Chrosser op 20-09-2016 09:32 ]

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-10 23:38
Een probleempje: de Samsung KU6 serie ondersteund eigenlijk geen HDR. Hij heeft geen ondersteuning voor Wide Colour Gamut signalen en de helderheid is ook niet bepaald indrukwekkend. Is puur marketing en in de praktijk had er net zo goed geen HDR ondersteuning op kunnen zitten.
Pagina: 1