(u)SD autoradio met betere navigatie binnen de bestanden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk S
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13-02-2023
Mijn vraag

Ik zoek een autoradio met (micro)SD aansluiting en (bij voorkeur maar niet verplicht) een CD speler.
Hij hoeft niet veel vermogen te leveren (alleen voor de 4 ingebouwde speakers).
Maar als ik bijvoorbeeld 500 nummers op een SD kaartje zet een ik zoek een specifiek nummer, moet ik wellicht 499 nummers doorzoeken en tegen die tijd ben ik aangekomen op de plaats van bestemming. Ik wil dit sneller kunnen door bijvoorbeeld behalve nummers ook mappen te kunnen overslaan. Max +/- €100
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
eeh een auto? (nissan almera sedan uit '96)
Alleen enkele DIN hoogte dus.
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik kan hier niet op kan filteren, google werkt ook niet mee en ook bij de lokale winkel kunnen ze me niet helpen.
...

Beste antwoord (via Luuk S op 19-09-2016 20:34)

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:51

donny007

Try the Nether!

Luuk S schreef op maandag 19 september 2016 @ 16:59:
Dat is niet wat ik lees bij de specificaties. Na de handleidingen van de eerste 20 radio's te hebben doorgelezen vind ik niets over het bladeren per map, alleen een >>| knopje... Iemand specifieke suggesties?
Dat zul je ook zelden vinden bij de specificaties, maar het is een vrij standaard ding bij alle radio's met een USB aansluiting/SD kaart... Handleidingen zijn ook niet meer zoals vroeger, veel details worden weggelaten.

Mijn radio (de Pioneer DEH-X8700BT) scant de bestanden en deelt de muziek in op Artiest/Album/Genre etc. Daarnaast kun je zoeken op letter en bladeren door de bestandsstructuur...

Iemand heeft zelfs een video gemaakt over het bladeren door mappen op deze radio: YouTube: Pioneer DEH-X8700 DAB 256gb Thumbdrive test

Een klein detail: hij is net iets duurder dan wat je zoekt (al is de prijs wel gezakt sinds 2015).

/dev/null

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

Met de meeste autoradio's kun je op basis van bestandsstructuur bladeren; je kunt dus mapjes per artiest/album maken om zo makkelijk een bepaald nummer te vinden. Soms kun je ook iets van afspeellijsten maken (met m3u bestanden).

Het schermpje van zo'n radio kan meestal maar één regel tegelijkertijd laten zien, en dan vaak maar 8-12 karakters per keer. Dus als je veel mapjes hebt moet je alsnog veel scrollen.

Als alternatief voor de SD-kaart kun je ook je telefoon (of een oude iPod/MP3-speler) gebruiken, dan heb je al een veel betere gebruikersinterface dan op de radio zelf.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk S
Dat is niet wat ik lees bij de specificaties. Na de handleidingen van de eerste 20 radio's te hebben doorgelezen vind ik niets over het bladeren per map, alleen een >>| knopje... Iemand specifieke suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik weet niet of er zo veel autoradio's met (micro)SD zijn, volgens mij zie je veel meer met USB.
Wellicht daar ook tussen zoeken, en dan zoiets gebruiken
Afbeeldingslocatie: https://thumbs1.ebaystatic.com/d/l225/m/me7mDM0RRdtKGtuOFj2r24w.jpg

Mijn pioneer (even geen typenr bij de hand) heeft USB, en daar kan ik per nummer, maar ook per map doorskippen. Volgens mij doen de meeste radio's dat wel.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

Luuk S schreef op maandag 19 september 2016 @ 16:59:
Dat zul je ook zelden vinden bij de specificaties, maar het is een vrij standaard ding bij alle radio's met een USB aansluiting/SD kaart... Handleidingen zijn ook niet meer zoals vroeger, veel details worden weggelaten.

Mijn radio (de Pioneer DEH-X8700BT) scant de bestanden en deelt de muziek in op Artiest/Album/Genre etc. Daarnaast kun je zoeken op letter en bladeren door de bestandsstructuur...

Iemand heeft zelfs een video gemaakt over het bladeren door mappen op deze radio: YouTube: Pioneer DEH-X8700 DAB 256gb Thumbdrive test

Een klein detail: hij is net iets duurder dan wat je zoekt (al is de prijs wel gezakt sinds 2015).

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk S
Na een paar uur verder neuzen lijkt met name Pioneer hier echt een stuk voor te zijn op de concurrentie, en die had de autoshop niet. Ik weet nog niet precies voor welk type ik ga, maar het wordt zeer waarschijnlijk wel een Pioneer. Jammer alleen dat het geheugen dan fysiek buiten de radio hangt (kwetsbaar), maar het zij zo. Bedankt beiden voor de info.

[ Voor 15% gewijzigd door Luuk S op 19-09-2016 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

pricewatch: Sandisk Cruzer Ultra Fit 128GB Zwart
Gewoon zo'n stickje erin. Steekt praktisch niet uit dus kans op aanstoten/afbreken is minimaal

Edit; even goed url'etje erin

[ Voor 40% gewijzigd door Switchie op 19-09-2016 20:38 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

Luuk S schreef op maandag 19 september 2016 @ 20:32:
Na een paar uur verder neuzen lijkt met name Pioneer hier echt een stuk voor te zijn op de concurrentie, en die had de autoshop niet. Ik weet nog niet precies voor welk type ik ga, maar het wordt zeer waarschijnlijk wel een Pioneer. Jammer alleen dat het geheugen dan fysiek buiten de radio hangt (kwetsbaar), maar het zij zo. Bedankt beiden voor de info.
Bij de Pioneer die ik heb zit de USB-poort aan de achterkant.

Er zit een verlengkabel bij om naar je dashboardkastje/middenconsole te leggen, dan is de USB helemaal uit het zicht.

/dev/null

Pagina: 1