Hallo allemaal,
Al lange tijd heb ik alleen maar een laptop. Deze moet ik dus iedere keer als ik ergens heen ga in- en uitpakken, wat ik een beetje vervelend vind worden. Nu ik naast school ook nog werk heb waarbij ik hem intensief gebruik, denk ik dat het tijd wordt voor een vaste PC. Laptop die ik momenteel heb:
HP Zbook 15 Workstation, Intel(R) Core(TM) i7-4700MQ CPU @2.40GHz, 8GB RAM, 64 bits, Windows 8.1.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
School/werk: programmeren (android studio/eclipse), webdesign (atom), statistics (R), allerlei Adobe Programmas als Photoshop/Illustrator/InDesign. Vaak heb ik veel tabbladen in Chrome en een aantal van de bovenstaande programma' s tegelijk open staan.Dat hij dan soepl blijft draaien met dat multitasken is wel belangrijk.
Vrije tijd: muziek/youtube/browsen/video' s kijken. Er wordt dus nooit echt op gegamed.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Weinig verstand van, dus moeilijk in te schatten. Liefste <1000, maar hoor graag of dat realistisch is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb enkel een muis en toetsenbord.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles! Inclusief scherm en behuizing.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen> kwaliteit!
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Behuizing hoeft niet speciaal te zijn, liefst zo goedkoop mogelijk.
- Een scherp/helder scherm van een redelijk formaat lijkt me wel handig voor alle programma's die ik gebruik en wanneer er vanalles naast mekaar open staat.
- Zou willen dat hij een lange tijd mee kan, dus mag eventueel wat duurder als hij maar toekomstbestendig is.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
- Hulp bij het bepalen van de juiste onderdelen voor mijn doeleinde.
- Inschatten van een realistische prijs voor een dergelijke pc.
Hopelijk kunnen jullie helpen! Als er wat onduidelijkheden zijn hoor ik het graag
.
Gr. Menno
Een tijd terug had ik ook een gelijkwaardig topic over gestart, maar destijds ging de aankoop niet door. Nu wel! Destijds kwam iemand hiermee. Misschien kan iemand er wat mee!
Al lange tijd heb ik alleen maar een laptop. Deze moet ik dus iedere keer als ik ergens heen ga in- en uitpakken, wat ik een beetje vervelend vind worden. Nu ik naast school ook nog werk heb waarbij ik hem intensief gebruik, denk ik dat het tijd wordt voor een vaste PC. Laptop die ik momenteel heb:
HP Zbook 15 Workstation, Intel(R) Core(TM) i7-4700MQ CPU @2.40GHz, 8GB RAM, 64 bits, Windows 8.1.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
School/werk: programmeren (android studio/eclipse), webdesign (atom), statistics (R), allerlei Adobe Programmas als Photoshop/Illustrator/InDesign. Vaak heb ik veel tabbladen in Chrome en een aantal van de bovenstaande programma' s tegelijk open staan.Dat hij dan soepl blijft draaien met dat multitasken is wel belangrijk.
Vrije tijd: muziek/youtube/browsen/video' s kijken. Er wordt dus nooit echt op gegamed.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Weinig verstand van, dus moeilijk in te schatten. Liefste <1000, maar hoor graag of dat realistisch is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb enkel een muis en toetsenbord.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles! Inclusief scherm en behuizing.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen> kwaliteit!
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Behuizing hoeft niet speciaal te zijn, liefst zo goedkoop mogelijk.
- Een scherp/helder scherm van een redelijk formaat lijkt me wel handig voor alle programma's die ik gebruik en wanneer er vanalles naast mekaar open staat.
- Zou willen dat hij een lange tijd mee kan, dus mag eventueel wat duurder als hij maar toekomstbestendig is.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
- Hulp bij het bepalen van de juiste onderdelen voor mijn doeleinde.
- Inschatten van een realistische prijs voor een dergelijke pc.
Hopelijk kunnen jullie helpen! Als er wat onduidelijkheden zijn hoor ik het graag
Gr. Menno
Een tijd terug had ik ook een gelijkwaardig topic over gestart, maar destijds ging de aankoop niet door. Nu wel! Destijds kwam iemand hiermee. Misschien kan iemand er wat mee!
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-6400 Boxed | € 182,50 | € 182,50 |
1 | MSI H110M PRO-VH | € 45,- | € 45,- |
1 | Dell Ultrasharp U2515H Zwart | € 325,95 | € 325,95 |
1 | Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16 | € 65,95 | € 65,95 |
1 | Corsair RM550x | € 90,95 | € 90,95 |
1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 86,33 | € 86,33 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 796,68 |
[ Voor 9% gewijzigd door menno96 op 19-09-2016 15:15 ]